PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotny, a umowa o dzieło

  • 1. Data: 2003-09-30 21:45:54
    Temat: bezrobotny, a umowa o dzieło
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    jestem osobą bezrobotną i podpisałam umowę o dzieło, czy muszę się
    wyrejestrować,a jeśli nie to czy musze to zgłosić w UP

  • 2. Data: 2003-09-30 23:07:11
    Temat: Re: bezrobotny, a umowa o dzieło
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Bożena napisał:

    > jestem osobą bezrobotną i podpisałam umowę o dzieło, czy muszę się
    > wyrejestrować,a jeśli nie to czy musze to zgłosić w UP

    Musisz się wyrejestrować i dodatkowo tracisz ubezpieczenie zdrowotne z
    UP.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 3. Data: 2003-10-01 16:10:54
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    > Musisz się wyrejestrować i dodatkowo tracisz ubezpieczenie zdrowotne z
    > UP.

    Mam pytanko na podobny temat, wiec sie podczepie. Zarejstrowalem sie jako
    bezrobotny we wrzesniu i po tygodniu znajomy poprosil mnie zebym mu pomogl
    cos zrobic w firmie, a jako ze musi miec koszta to poprosil mnie zebym
    podpisal z nim umowe o dzielo (na 2000 zl) lecz z data sierpniowa (na kilka
    dni), czy z tego powodu moge poniesc jakies konsekwencje w Urzedzie Pracy ?
    I czy status bezrobotnego zostanie mi odebrany? Co najlepiej powinienem
    zrobic ?

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 4. Data: 2003-10-01 19:44:05
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    Jeśli musisz się wyrejestrować, to masz na to 5 dni od podpisania umowy, nie
    wiem jedynie, czy to dotyczy umów o dzieło,ale skoro kwota przekracza połowę
    najniższego wynagrodzenia, to z pewnością musisz się wyrejestrować, u mnie ta
    kwota to raptem 120 zł miesięcznie, więc dlatego się zastanawiam.
    pozdrawiam
    Bożena

  • 5. Data: 2003-10-01 19:47:37
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    ups!
    chyba źle Cię zrozumiałam, bo chyba wygląda że umowa Twoja była wcześniej niz
    się zarejestrowałeś, a zarejestrowałeś się po skończeniu umowy, czy ja czegoś
    nie rozumiem, to mnie popraw
    pozdrawiam
    Bożena

  • 6. Data: 2003-10-02 09:20:04
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Bożena" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niz
    > się zarejestrowałeś, a zarejestrowałeś się po skończeniu umowy, czy ja

    Dobrze mnie teraz zrozumialas :)
    Dokladnie mam 23 lata, i skonczylem studia inzynierskie (informatyka) w
    maju, zglosilem sie do Urzedu Pracy we wrzesniu i oczywiscie zarejstrowalem
    sie jako bezrobotny, ktory nigdy wczesniej nie pracowal. Po tygodniu we
    wrzesniu znajomy szwagra zadzwonil do mnie zebym mu pomogl w firmie przy
    komputerach, ale ze jako on wygral jakis przetarg i potrzebne mu sa koszta
    na sierpien wiec poprosil mnie zebym podpisal umowe o dzielo na date
    sierpniowa i to na kwote 2000 zl, na co przystalem, bo z tego mi odpalil
    odrazu na reke 200zl. Po drugim tygodniu, szwagier mi zalatwil fuche na
    jeden dzien w Urzedzie w Zakrzewie, (ja mieszkam w Lublinie) i oni mi dali
    tez do podpisania umowe o dzielo, ale juz normalnie na tyle ile zarobilem,
    czyli na 220 zl, i teraz nie wiem co mam robic, bo ani o pierwszym fakcie
    ani teraz o drugim jeszcze nie powiadomilem Urzad Pracy, podpowiedzcie mi co
    mam zrobic, co mam im powiedziec i co sie ze mna stanie, bo troche mi jest
    szkoda tracic staz absolwencki w Urzedzie Pracy, a jako ze minelo juz dawno
    5 dni, to pewnie jeszcze bede musial placic kare :/ ?

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 7. Data: 2003-10-02 11:41:27
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    wynika z tego że w momencie rejestracji nie byłeś już związany umową o dzieło
    i do tej pory nie jesteś, ale i tak sie to troszę komplikuje bo w tym
    momencie nie wiem czy powinieneś sie zarejestrować jako absolwent, chyba
    tylko jako normalny bezrobotny, bo już pracowałeś. Poza tym nie był to dobry
    pomysł, bo tracisz prawdopodobnie przywilej programu 'Pierwsza praca', choć
    może z umową o dzieło jetsto inaczej i trzeba było od umowy odprowadzic w
    terminie podatek.
    Pomyśl lepiej jak tę umowę przepisać na kogoś z rodziny jeśli jeszcze możesz

  • 8. Data: 2003-10-02 12:59:34
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > jestem osobą bezrobotną i podpisałam umowę o dzieło, czy muszę się
    > wyrejestrować,a  jeśli nie to czy musze to zgłosić w UP
    >
    > --

    jeżeli osiągasz dochód powyżej połowty minimum krajowego to nie możesz byc
    jedniocześnie zarejestrowana jako bezrobotna. Musisz zgłosić ten fakt w
    Urzędzie Pracy w ciągu 5 dni. Jeżeli tego nie zrobisz moga Ci przywalić grzywnę
    do 500 zł. Jeżeli jednak zarabiasz mniej niż połowy min. krajowego to z tytułu
    umów cywilno - prawnych nie płacisz składek.

    Paweł

  • 9. Data: 2003-10-02 18:31:59
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Bożena" w wiadomości news:blh2t7$m39$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

    > w tym momencie nie wiem czy powinieneś sie zarejestrować
    > jako absolwent, chyba tylko jako normalny bezrobotny,
    > bo już pracowałeś.

    A jaka to praca na umowe zlecenie, czy o dzielo? To jest tylko jakis dochod
    i nic wiecej. Ja sie zarejestrowalem i przyznano mi statut absolwenta
    chociaz wykazalem umowy zlecenie w czasie ostatnich 365 dni przed
    rejestracja. Aby im sie nie pomylilo dodatkowo pytalem, czy po umowie
    zlecenie moge miec statut absolwenta - moge. Dalej jednak nie bylem pewien
    ;-P Znajomy przedzwonil wiec do PUP gdzie zna pewna kierowniczke i uslyszal
    po raz kolejny to samo - jesli nie bylo umowy o prace w ostatnich 365
    dniach, to statut absolwenta sie nalezy.

    Pewna osoba z tej grupy twierdzila, ze znalazlem sposob na ominiecie
    przepisow. Prawda jest jednak taka, ze niczego omijac nie musialem bo kogo
    bym nie pytal powtarzal mi to samo. No ale nie wykluczam, ze caly PUP i
    jeszcze pare innych osob bylo w bledzie i korzystam (swoja droga juz drugi
    raz) z tego przywileju bezprawnie.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 10. Data: 2003-10-02 18:49:23
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    <cut>

    Ja mam wyznaczone spotaknie do nich na 14.11.03 wiec im wkoncu powiem o
    moich umowach o dzielo i sie postaram wszytko dowiedziec :] jaki bedzie
    rezultate tego, i jak bedzie ten jeszcze watek istnial to napisze, bo
    wczesniej mi sie do nich nie chce jechac i rozwiazywac moje watpliwosci, bo
    takie to jest pogmatwane ze do 14.11.03 odpuszczam to sobie :)

    Pozdrawiam,
    Lepton