PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotny, a umowa o dzieło

  • 11. Data: 2003-10-02 19:23:53
    Temat: Re: bezrobotny, a umowa o dzieło
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:blhrtp$rir$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > <cut>
    >
    > Ja mam wyznaczone spotaknie do nich na 14.11.03 wiec im wkoncu powiem o
    > moich umowach o dzielo i sie postaram wszytko dowiedziec :] jaki bedzie
    > rezultate tego, i jak bedzie ten jeszcze watek istnial to napisze, bo
    > wczesniej mi sie do nich nie chce jechac i rozwiazywac moje watpliwosci,
    bo
    > takie to jest pogmatwane ze do 14.11.03 odpuszczam to sobie :)

    Umowa o dzielo nie jest stosunkiem pracy.
    Masz dostarczyc swiadectwa pracy. Masz swiadectwo?

    Jakbys dostal pieniadze za wynajecie podczas wakacji jednego z pokojow w
    swoim mieszkaniu to tez bys utracil status absolwenta?

    co innego utrata prawa do zasilku, jesli w okresie bezrobocia masz jakies
    wplywy, Ale pytanie na ktore wtedy odpowiadasz brzmi czy masz jakies dochody
    a nie o ich forme.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 12. Data: 2003-10-03 10:52:38
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    Dziękuję za odpowiedź, może jeszcze wiesz co z zasiłkiem dla bezrobotnych,
    jak zarazbiam w miesiącu 300 zł na umowę o dzieło, to już mi zasiłek nie
    przysługuje, czy przysługuje mi uzupełnienie do kwoty zasiłku?
    pozdrawiam
    Bozena

  • 13. Data: 2003-10-05 15:36:05
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa o dzielo nie jest stosunkiem pracy.

    Hmm... wiesz ja nie wiele wiem na ten temat, gdyby nie Ty, to dalej bym
    myslal ze "umowa o dzielo" jest "stosunkiem pracy", czyli zwiazkiem miedzy
    pracownikiem a pracodawca, gdzie pracownik zobowiazuje sie do wykonywania
    okreslonego rodzaju pracy na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwema, a
    pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem - bo otrzymalem
    chyba wynagrodzenie, to co ze mniejsze niz na umowie ktora podpisalem na
    2000 zl, i wsumie wykonalem okreslona prace, bo za darmo tych pieniedzy nie
    otrzymalem, ale ok, zle to pojmowalem :)

    > Masz dostarczyc swiadectwa pracy. Masz swiadectwo?

    No nie mam nic oprocz tej umowy o dzielo,

    > Jakbys dostal pieniadze za wynajecie podczas wakacji jednego z pokojow w
    > swoim mieszkaniu to tez bys utracil status absolwenta?

    No nie wiem czy tak o mozna to robic, pewnie musialbym zarejstrowac najpierw
    jakas dzialanosc gospodarcza, potem kupic kase fiskalna, i wystawiac
    chociazby paragoniki, rozliczac sie z fiskusem itp :) wiec mysle ze
    stracilbym status absolwenta ;-)

    > co innego utrata prawa do zasilku, jesli w okresie bezrobocia masz jakies
    > wplywy, Ale pytanie na ktore wtedy odpowiadasz brzmi czy masz jakies
    dochody
    > a nie o ich forme.

    Slyszalem od kogos nawet ze otrzymywane stypendia naukowe z uczelni to takze
    dochod :D ale to byla nieautorytatywna osoba.
    Oka, sorki za te moje teraz gupie teksty, tak myslalem wlasnie ze umowa o
    dzielo nie dyskfalifikuje nikogo bezrobotnego ;) i dlatego jeszcze nie
    bieglem do Urzedu Pracy, gdyby tego watku nie bylo to nawet bym nigdy tego
    tematu nie poruszyl, tak z nudow i troche niewiedzy, oraz ciekawosci
    rzucilem Wam kilka hasel i dzieki temu juz nie bede sie musial wysilac ;) w
    Urzedzie Pracy aby dowiedziec sie jak to jest z tymi umowami o dzielo, bo
    juz tutaj sie dowiedzialem. THX

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 14. Data: 2003-10-05 17:28:22
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Sun, 5 Oct 2003 17:36:05 +0200 *Lepton* <blpdm1$bu8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    w przypływie natchnienia napisał-a :

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Umowa o dzieło jest stosunkiem pracy.
    Trzeba się wyrejestrować z Urzędu Pracy na czas tej umowy. Potem ponowna
    rejestracja.

    > No nie mam nic oprocz tej umowy o dzielo,

    Ta umowa jest także świadectwem pracy. Liczy się do stażu pracy.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 15. Data: 2003-10-05 19:23:32
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kaja" <m...@b...spamu.autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Sun, 5 Oct 2003 17:36:05 +0200 *Lepton*
    <blpdm1$bu8$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Umowa o dzieło jest stosunkiem pracy.
    "Umowa o dzieło, podobnie jak umowa zlecenie, jest jedną z umów, na
    podstawie której może być świadczona praca"
    "Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem, a pracodawca do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1[1]. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy."

    Masz racje z definicja. Natomiast jesli urzad pracy bez wzgledu na ilosc
    przedstawionych umow o dzielo i chyba rowniez umow zlecen nie da ci praw do
    zarejestrowania sie z zasilkiem, oznacza to, ze te dokumenty sprzed okresu
    zarejestrowania nie sa dla niego istotne i nie ma po co ich okazywac.

    > Trzeba się wyrejestrować z Urzędu Pracy na czas tej umowy. Potem ponowna
    > rejestracja.

    Zgadza sie. Odpowiadalem koledze, ktory sie pytal o umowe zakonczona przed
    zarejestrowaniem.

    > Ta umowa jest także świadectwem pracy. Liczy się do stażu pracy.

    Jaki staz pracy naliczysz osobie, ktora wykonala np serwis internetowy sztuk
    1 za 1000 zl na umowie o dzielo?
    Rozumiem, ze na umowie zleceniu ale o dzielo to chyba w bardzo wyjatkowych
    przypadkach, gdy w tresci jest dokladnie podane ile czasu jest przeznaczone
    na wykonanie dziela od dnia rozpoczecia do zakonczenia itp.
    Inaczej to zaraz pedze do kogos znajomego, zawieram umowe o dzielo na
    dostarczenie za 10 lat wlasnorecznie wykonanej figurki z mydla i przestaje
    sie martwic o brak stazu pracy do emerytury. Oddam prace za 10 lat, zaplaci
    mi 10
    zl i bedzie 10 lat stazu pracy.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 16. Data: 2003-10-08 09:25:05
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Sun, 5 Oct 2003 21:23:32 +0200 *krzysztofsf* <blpqtb$d03$1@inews.gazeta.pl>
> [...]

    > zarejestrowania sie z zasilkiem, oznacza to, ze te dokumenty sprzed okresu
    > zarejestrowania nie sa dla niego istotne i nie ma po co ich okazywac.

    Umowy zlecenia chyba dają prawo do zasiłku, natomiast to, że umowa o dzieło
    nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o zasiłek - jest bardzo dziwne.
    Urząd Pracy traktuje taką umowę jak normalną, a nie liczy się ona do
    zasiłku ?

    > Zgadza sie. Odpowiadalem koledze, ktory sie pytal o umowe zakonczona przed
    > zarejestrowaniem.

    Sorry, rzadko czytam tą grupę.

> [...]
    > sie martwic o brak stazu pracy do emerytury. Oddam prace za 10 lat, zaplaci

    Są umowy o dzieło na wykonanie konkretnego zadania bez podania od-do i są
    takie, gdzie jest wyraźnie napisane, że umowa o dzieło trwa od-do, czyli do
    konkretnego dnia trzeba się z tej umowy wywiązać.
    Na 10 lat to nie dostałbyś umowy o dzieło, raczej na 3 m-ce, potem znowu na
    3 m-ce itd...Chociaż u nas w Polsce to wszystko możliwe i nie można być
    pewnym na 100%.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja