PracaGrupypl.praca.dyskusje › artykul ONET

  • 1. Data: 2007-09-24 06:01:42
    Temat: artykul ONET
    Od: mierzwoj <m...@f...onet.pl>

    Panowie z branzy IT czy potwierdzacie ponizsze tezy
    http://firma.onet.pl/1610837,wiadomosci.html

    pozdro

  • 2. Data: 2007-09-24 06:28:40
    Temat: Re: artykul ONET
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 08:01, mierzwoj <m...@f...onet.pl> wrote:
    > Panowie z branzy IT czy potwierdzacie ponizsze tezy
    > http://firma.onet.pl/1610837,wiadomosci.html

    mocno namieszany, acz zawiera rowniez prawde.

    Primo - to, ze najwiecej poszukiwani sa "informatyków
    sieciowych" (zakladam, ze to prawda), nie przeklada sie na to, ze
    zarabiaja oni 10k. Popularny "informatyk zakladowy"/admin sieci, a o
    to takiego chyba im chodzilo, zarabia zdecydowanie mniejsze pieniadze.
    Glownie dlatego, ze ludzi o takich kwalifikacjach ("od wszystkiego" -
    winde postawic, router skonfigurowac, tabelke w excelu zrobic,
    drukarke przeczyscic, itp) poszukiwani sa przede wszystkim przez
    mniejsze i srednie firmy, nie potrzebujace specjalistycznych
    kwalifikacji, a i majace niewielki budzet na IT.

    Jesli zas chodzi o programistow (zwl. net, j2ee, pl/sql) oraz adminow
    z wyzszej polki - poszukiwani sa przez korporacje (zwlaszcza telekomy,
    banki, firmy ubezpieczeniowe) oraz producentow software i placi im sie
    zdecydowanie wiecej, choc popyt na nich jest zapewne mniejszy. Odn.
    wysokosci wynagrodzen - bardzo (!) czesto przekracza ono wspomniane
    10k i to z bardzo prostego powodu - nizsza stawka grozi "wyjeciem"
    takiego pracownika przez firme zza zachodniej granicy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-09-24 07:57:51
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    mierzwoj pisze:
    > Panowie z branzy IT czy potwierdzacie ponizsze tezy
    > http://firma.onet.pl/1610837,wiadomosci.html

    Tutaj trochę więcej:

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
    icleId=61392

    ch.

  • 4. Data: 2007-09-24 07:59:07
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):
    > nie przeklada sie na to, ze
    > zarabiaja oni 10k.

    > Popularny "informatyk zakladowy"/admin sieci,

    No własnie - od tego należałoby zacząć, że informatyk to nie
    administrator sieci. Chcociaż wszyscy się tak nazywają bo to modne. I
    pracodawcy tez tak nazywaja informatyków.

    Sorry, ale to że informatyk zarządza kilkoma switchami i jednym routerem
    dlinka - nie czyni z niego admina sieci!

    Admin sieci, tzw. inzynier sieciowy, to specjalista z dziedziny
    techologii sieciowej (szerokorozumienej a nie tylko ethernet i rj45...),
    routingu dynamicznego (ripy, ospfy, bgp - który zwykły informatyk sie
    na tym zna?), konfiguracji DUŻYCH i zaawansowanych routerów, switchy, i
    firewalli.

    I taki specjalista zarabia - może nie wszzyscy zarabiaja 10k, ale nie
    porównujmy ich z informatykami.

  • 5. Data: 2007-09-24 08:05:23
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Sorry, ale to że informatyk zarządza kilkoma switchami i jednym routerem
    > dlinka - nie czyni z niego admina sieci!

    Tak z ciekawości i przekory zapytam: jak więc należy go nazywać?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2007-09-24 08:12:06
    Od: tom <p...@o...pl>

    Any User napisał(a):

    > Tak z ciekawości i przekory zapytam: jak więc należy go nazywać?

    Informatykiem

    Informatyka jako nauka ma wiele galezi, a jedna z nich jest sieciowosc,
    co nie znaczy ze kazdy informatyk jest sieciowcem.

  • 7. Data: 2007-09-24 08:16:56
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 09:59, tom <p...@o...pl> wrote:
    > glosnetu napisa (a):

    > No w asnie - od tego nale a oby zacz , e informatyk to nie
    > administrator sieci. Chcocia wszyscy si tak nazywaj bo to modne.

    Skoro twierdzisz, ze wszyscy sie myla, podaj wiec, prosze, zrodlo
    normujace oficjalnie obowiazujace nazewnictwo.

    Alternatywnie - dodaj do swojej wypowiedzi "imho", a nie zarzucaj
    innym popelniania bledow nazewniczych.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2007-09-24 08:19:41
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 10:12, tom <p...@o...pl> wrote:
    > Any User napisa (a):

    > Informatykiem
    >
    > Informatyka jako nauka ma wiele galezi, a jedna z nich jest sieciowosc,
    > co nie znaczy ze kazdy informatyk jest sieciowcem.

    Mieszasz. Informatyk - to zawod. Admin, programista, security itp - to
    nazwa specjalnosci W OBREBIE zawodu.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2007-09-24 08:26:45
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):
    > On 24 Wrz, 09:59, tom <p...@o...pl> wrote:

    > Skoro twierdzisz, ze wszyscy sie myla,

    Nie, nie wszyscy - ludzie z branży, zwłaszcza ci którzy spotkali sie z
    zakresem obowiązków inżyniera sieciowego potrafią odróżnic go od
    typowego informatyka.

    > podaj wiec, prosze, zrodlo
    > normujace oficjalnie obowiazujace nazewnictwo.

    Poszukaj sobie w googlach...

    > Alternatywnie - dodaj do swojej wypowiedzi "imho", a nie zarzucaj
    > innym popelniania bledow nazewniczych.

    Nie zarzucaj mi błędów - jeśli uważasz inaczej, udowodnij że masz rację.
    Imho nie wpisuje, bo to nie jest tylko moje zdanie.

  • 10. Data: 2007-09-24 08:30:00
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):

    > Mieszasz. Informatyk - to zawod. Admin, programista, security itp - to
    > nazwa specjalnosci W OBREBIE zawodu.

    W szczególności - tak, w ogólności - niekoniecznie.
    A własnie rozmawiamy o tym aby odroznic jakos a nie zbierac wszystkie
    specjalnosci w jednym worku. No chyba ze szukajac bazodanowca, dasz
    ogloszenie: "szukam informatyka" i zatrudnisz sobie kogos kto jest od
    security.

    Chyba wlasnie chodzi o to aby troche to podzielić, co?