PracaGrupypl.praca.dyskusje › artykul ONET

  • 11. Data: 2007-09-24 08:30:01
    Temat: Re: artykul ONET
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 10:26, tom <p...@o...pl> wrote:
    > glosnetu napisa (a):

    > Nie, nie wszyscy - ludzie z bran y, zw aszcza ci którzy spotkali sie z
    > zakresem obowi zków in yniera sieciowego potrafi odró nic go od
    > typowego informatyka.

    > Poszukaj sobie w googlach...

    > Nie zarzucaj mi b dów - je li uwa asz inaczej, udowodnij e masz racj .
    > Imho nie wpisuje, bo to nie jest tylko moje zdanie.

    Prosze uprzejmie - przeczytaj sobie definicje specjalnosci nr 213901
    (Administrator sieci informatycznej) w obowiazujacej w Polsce
    "Klasyfikacji zawodów i specjalno ci".

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2007-09-24 08:33:50
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 10:30, tom <p...@o...pl> wrote:
    > glosnetu napisa (a):

    > W szczególno ci - tak, w ogólno ci - niekoniecznie.
    > A w asnie rozmawiamy o tym aby odroznic jakos a nie zbierac wszystkie
    > specjalnosci w jednym worku. No chyba ze szukajac bazodanowca, dasz
    > ogloszenie: "szukam informatyka" i zatrudnisz sobie kogos kto jest od
    > security.
    >
    > Chyba wlasnie chodzi o to aby troche to podzieli , co?

    Niezupelnie. To Ty stwierdziles, ze popularnego admina sieci
    ("przynies, zanies, pozamiataj, postaw winde") nalezy nazywac ogolnie
    informatykiem. To mniej wiecej tak, jakbys stwierdzil, ze lekarza
    interniste nalezy nazywac po prostu lekarzem, bo nazwa "internista"
    zarezerwowana jest dla 2 stopnia specjalizacji.

    Skadinad, nie trzeba wynajdywac kola, bo klasyfikacja zawodow juz
    istnieje. I nie jest ona naszym wlasnym polskim wymyslem.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 13. Data: 2007-09-24 08:40:48
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):
> [...]

    > Prosze uprzejmie - przeczytaj sobie definicje specjalnosci nr 213901
    > (Administrator sieci informatycznej) w obowiazujacej w Polsce

    Co prawda nie przeczytałem jeszcze konkretnej specyfikacji ale wyrażnie
    podział jest tam określony:

    Informatycy:
    2131 Projektanci i analitycy systemów komputerowych
    213101 Administrator baz danych
    213102 Administrator systemów komputerowych
    213103 Analityk systemów komputerowych
    213104 Inżynier systemów komputerowych
    213105 Projektant systemów komputerowych
    213190 Pozostali projektanci i analitycy systemów komputerowych
    2132 Programiści
    213201 Programista
    213202 Projektant stron internetowych (webmaster)
    213290 Pozostali programiści
    2139 Informatycy gdzie indziej niesklasyfikowani
    213901 Administrator sieci informatycznej
    213902 Inspektor bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych
    213903 Specjalista zastosowań informatyki
    213990 Pozostali informatycy gdzie indziej niesklasyfikowani

    A więc chyba wyrażnie widać, że nawet ministerstwo widzi roznice miedzy
    tym szarym informatykiem (od routera, excela, kabelka, outlooka, i
    wymiany dysku) a Adminem sieci (inzynierem sieciowym).

    Wiec nie wiem z czym masz problem.

  • 14. Data: 2007-09-24 08:45:07
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):

> [...]
    > interniste nalezy nazywac po prostu lekarzem, bo nazwa "internista"
    > zarezerwowana jest dla 2 stopnia specjalizacji.

    OK. Ale nie chodziło mi TYLKO o to, żeby pokzac różnice w poszczegolnych
    specjalizacjach.

    Tak naprawdę - to chyba (IMHO - cieszysz sie?), to w obecnych czasach
    nalezaloby poslugiwac sie slownictwem: oferowane stanowisko. Bo to mamy
    chyba wpisane w umopie o prace. A wcale nie jest powiedziane ze na
    stanowisku Admina sieci musi byc informatyk... Moze byc kominiarz jesli
    sie bedzie dobrze znal na sieciach :)
    Z szacunkiem do kominiarzy oczywiscie.

  • 15. Data: 2007-09-24 09:01:07
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 10:40, tom <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > tym szarym informatykiem (od routera, excela, kabelka, outlooka, i
    > wymiany dysku) a Adminem sieci (inzynierem sieciowym).

    Ja nie mam, w przeciwienstwie najwyrazniej. Przeczytaj sobie opis
    specjalnosci 213901 (Administrator sieci informatycznej) i porownaj z
    213104 (In ynier systemów komputerowych), badz w polskiej wersji, badz
    w eng.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 16. Data: 2007-09-24 09:06:33
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 10:45, tom <p...@o...pl> wrote:
    > glosnetu napisa (a):

    > OK. Ale nie chodzi o mi TYLKO o to, eby pokzac ró nice w poszczegolnych
    > specjalizacjach.

    i tu pelna zgoda. Tyle, ze niefortunnie dobrales nazwe, nadajac nazwe
    ogolna pewnej konkretnej specjalnosci - i o to mi glownie chodzi.
    Informatykiem jest kazdy z nas, pracujacy w IT...

    > Tak naprawd - to chyba (IMHO - cieszysz sie?), to w obecnych czasach
    > nalezaloby poslugiwac sie slownictwem: oferowane stanowisko. Bo to mamy
    > chyba wpisane w umopie o prace.

    A tu bywa roznie. Czesto pojawia sie stanowisko "informatyk" - firmy
    nie przejmuja sie jakas tam klasyfikacja (ISCO-88/ISCO-88-COM) i maja
    (zdaje sie) do tego prawo...

    > A wcale nie jest powiedziane ze na
    > stanowisku Admina sieci musi byc informatyk... Moze byc kominiarz jesli
    > sie bedzie dobrze znal na sieciach :)
    > Z szacunkiem do kominiarzy oczywiscie.

    sure :) Moze byc i konserwator powierzchni roznych (w szczegolnosci
    dyskowych) :)

    Obowiazki i tak precyzuje zakres obowiazkow. A jesli i jego nie ma...

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 17. Data: 2007-09-24 09:28:31
    Od: tom <p...@o...pl>

    glosnetu napisał(a):

> [...]
    > specjalnosci 213901 (Administrator sieci informatycznej) i porownaj z
    > 213104 (In ynier systemów komputerowych), badz w polskiej wersji, badz

    Nie zabaardzo Ciebie teraz rozumiem.
    Dlaczego porównujesz Admina sieci z Inzynierem systemow? Dwa zupełnie
    inne podejście (wg. specyfikacji), a mające się nijak do tego szarego
    informatyka.

    Ale kilka myśli:

    1. te specyfikacje mają sie i tak nijak do rzeczywistości. Jacyś
    urzednicy je tworzyli nie mający pojęcia co robia informatycy. W ogóle
    to jest bez sensu bo łatwo jest sprecyzować zawód kucharz czy piekarz a
    informatyk jest zbyt szeroko rozumiany - taka dziedzina.

    2. Boże daj nam takich informatykow jak okkresla ta specyfikacja. Jestem
    supportem dla kilkudziesieciu firm wiec mam kontakt z ich informatykami
    (określają się adminami sieci :)) i jestem załamany ich przygotowaniem
    do prpacy w zawodzie.
    Hasło "adres IP" - jest im znane, ale "ARP" - już nie bardzo. Panowie
    Admini sieci - podziwiam Was!

    3. Dodam, ze dyskusja sie tyczy artykulu w ktorym bylo info ze admini
    sieci zarabiaja 10k zl. I odnosilem sie do tego, aby nie mylić
    prawdziwego inzyniera sieci, pracujacego jako admin sieci i zajmujacego
    sie stricte siecia (zadnych serwerow, ani stacji roboczych - tylko i
    wylacznie siec!) i zarabiajacych sporo - Aby ich nie mylić z takim
    informatykiem co zajmuje sie wszystkim w firmie.

  • 18. Data: 2007-09-24 09:39:12
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Obowiazki i tak precyzuje zakres obowiazkow. A jesli i jego nie ma...

    To ciekawe. Miałem już kilka umów o pracę (pomijam wszystkie inne formy
    zatrudnienia) i nigdy dotychczas nie miałem żadnego pisemnego zakresu
    obowiązków...

    A dodam, że w prawie wszystkich tych firmach (z wyjątkiem jednej)
    istniało coś takiego, jak karta pracownika - zresztą wiele takich kart
    widziałem na własne oczy. A sam takiej nie miałem...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 19. Data: 2007-09-24 09:45:30
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > to jest bez sensu bo łatwo jest sprecyzować zawód kucharz czy piekarz a
    > informatyk jest zbyt szeroko rozumiany - taka dziedzina.

    Byś się zdziwił, co do tego kucharza, czy piekarza. Znam kilku i
    specjalności jest tam full. No i oczywiście, podobnie jak tutaj, szary
    obsługiwacz pieca, czy wylepiacz zwyczajnego, codziennego pieczywa,
    nazywa się po prostu "piekarzem".

> [...]
    > do prpacy w zawodzie.
    > Hasło "adres IP" - jest im znane, ale "ARP" - już nie bardzo. Panowie

    Też niestety kiedyś tak na to patrzyłem. Przejrzałem na oczy, kiedy
    dorosłem do tego, aby spojrzeć na sytuację z punktu widzenia
    biznesowego, a nie ambicjonalnego.

    Otóż jeśli firmie nie jest potrzebny dobry pracownik, to zatrudnienie
    pracownika na wyrost jest _co_najmniej_ marnotrawstwem pieniędzy, jeśli
    nie wręcz działaniem na szkodę firmy (i już nie przez samo
    marnotrawstwo, ale przez narażenie jej na niepotrzebną niestabilność
    kadrową - zbyt dobry pracownik może łatwo znaleźć lepszą pracę).

  • 20. Data: 2007-09-24 09:59:38
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 24 sep, 10:12, tom <p...@o...pl> wrote:
    > Any User napisa (a):

    > Informatykiem
    >
    > Informatyka jako nauka ma wiele galezi, a jedna z nich jest sieciowosc,
    > co nie znaczy ze kazdy informatyk jest sieciowcem.

    Sieciami, to sie zajmuje inzynier telekom.