PracaGrupypl.praca.dyskusjeartykuł › Re: artykuł
    From: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: artykuł
    Date: Sat, 07 Dec 2002 20:18:55 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@gos-r1-e0.core.jjs.pl

    Stało się to Sat, 7 Dec 2002 12:45:00 +0100, gdy "mer"
    <b...@n...pl> napisał:

    >Narażam się na zarzut, że nie rozumiem nieszczęścia rodziny dotkniętej bezrobociem i
    wielkiego
    >stresu, jaki przeżywają np. ludzie, którym zamknięto jedyną fabrykę w miasteczku
    (jak w Ożarowie).
    >Tak, to bardzo ciężki moment w życiu - ale nie ma innego wyjścia niż aktywność,
    uparte szukanie
    >pracy, przekwalifikowanie się.

    Jeszcze większymi pesymistami są właściciele i menadżerowie takich
    zakładów, którzy na ich złą sytuację mają dwa magiczne słowa -
    likwidację, względnie sprzedaż lub "downsizing" i ogólne cięcie kosztów.

    Porównanie z USA:
    >Schiessl wymienia wady tego systemu: państwowa interwencja na rynku pracy stworzyła
    rzeszę working
    >poor - ludzi, którzy mimo 40-godzinnego tygodnia pracy są bez grosza. "Czteroosobowa
    rodzina z
    >dwójką dzieci może przeskoczyć oficjalną granicę ubóstwa ustaloną na 16,5 tys. dol.
    jedynie za
    >pomocą świadczeń towarzyszących, takich jak: talony żywnościowe, zasiłki na dzieci i
    chorych,
    >mieszkania socjalne oraz subwencje płacowe". Ale po pięciu latach te dodatki znikną.

    16,5 tys dolarów to 66 tysięcy zł rocznie i 5500 miesięcznie. I nie mogą
    się utrzymać? Ciekawe. No wiem, że ceny są trochę inne, ale...

    Pozdr.
    Robert