PracaGrupypl.praca.dyskusje › a dzisiaj w moim miasteczku...

  • 41. Data: 2002-07-04 07:22:04
    Temat: Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    Od: "Ola Mycha" <m...@p...onet.pl>

    > Zatrudniając kasjerkę za 1200 zł netto żądałbym od niej dużo więcej, niż
    > tylko przesuwania taśmy i przyjmowania pieniędzy od klientów, a już na
    pewno
    > średniego z maturą i pełnej dyspozycyjności oraz tego, że mi w ciągu pół
    roku
    > nie zajdzie w ciążę.

    Wiec pragne Cie poinformowac, ze o ta prace ubiegaly sie osoby z wyzszym
    wyksztalceniem, ktore z braku perspektyw wezma wszystko, co tylko bedzie do
    wziecia. A przy takich zarobkach (280) imho to chyba zadna odpowiedzialna
    osoba nie zdecydowalaby sie na dziecko. Trzeba tez dodac, ze kasjerka nie
    tylko przesuwa tasme i przyjmuje pieniadze, ale tez ponosi odpowiedzialnosc
    materialna. A z czego pokrywac tu ewentualne pomylki? Czlowiek nie maszyna i
    kazdemu moze sie zdarzyc...
    Ola Mycha

  • 42. Data: 2002-07-04 07:31:35
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > na kasie sa ceny z systemu info. (SI), o prawidlowosc eksponowanych na
    > polkach (regalach) cen odpowiada pracownik odpowiedzialny za te area.
    Klient
    > ma na kasie zaplacic cena z SI. Jesli cena na polce jest niższa niz w SI a
    > klient robi szum to roznice zwraca klientowi pracownik odpowiedzialny za
    > regał (polke). Jesli nie potrafi tego zrobic bez rozglosu to ma "duze
    > szanse" stracenia pracy w trybie natychmiastowym.
    > Takie sa realia super- i hiper- marketów.
    > Robiac rozrobe nie szkodzisz organizacji lecz osobiscie jednemu z jej
    > najmniej zarabiających pracownikow.
    > Prosze pamiętaj o tym

    Akurat fakt czstych takich wpadek tez mnie denerwuje ze okazuje sie przy
    kasie ze cos jest 4 razy drozsze. Do abusurdu doszlo kiedys gdy musialem
    czekac (w MACRO) 40 minut aby oddano mi pieniadze za towar ktory gdy Pani
    przeciagnela po czytniku wybil cene prawie dwukrotnie wyzsza (ponad 2000 zl
    zamiast 100) . Jak zobaczylem co sie wybilo na rachunku (nie zauwazylem jak
    bila na kasie towar za towerem) powiedzialem ze na sklepie jest inna cena i
    za taka nie chce ... zaczeli biegac dzwonic i to trwalo 40 minut ....

    Ale akurat fakt robienia zadymy kasjerce to PRZESADA. To jest kobieta
    odpowiedzialna za skasowanie kasy za towar w/g systemu. Co jest na sklepie
    to nie jej sprawa. Jak masz wonty popros kasjerke zeby wezwala kierownicze
    albo swoja przelozona ... na pewno zadna nie odmowi i dyskutowac wtedy z ta
    osoba ktora od tego jest zeby trego sluchac i przepraszac ...

    AndY

  • 43. Data: 2002-07-04 07:35:37
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    > Czyli nigdy.
    >
    > Kudlaty
    Nie nigdy ,ale obecnie takiej szansy nie widać na polskim horyzoncie.
    Niestety.

  • 44. Data: 2002-07-04 07:53:42
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 3 Jul 2002 14:42:12 +0000 (UTC), "Jarek Zgoda"
    <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >Czas zapomnieć o socjalizmie i rzekomej "misji" przedsiębiorców w
    >kształtowaniu porządku społecznego i zapobieganiu patologiom. Firma ma
    >zarabiać pieniądze, a nie zastanawiać się nad losem żebraków lub złodziei.
    >A praca kasjerki najwyraźniej nie jest więcej warta, skoro są chętni do pracy
    >za takie pieniądze. (...)

    Praca nauczycieli i pielegniarek tez najwyrazniej nie jest iu nas wiele warta...

    W ten sposob to mozna powiedziec, ze np. grzebanie po smietnikach to przyjemny
    sposob spedzania czasu, skoro jest tylu chetnych, ktorzy to robia...
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 45. Data: 2002-07-04 10:48:12
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > Minimum 8 złotych za godzinę pracy + ubezpieczenie + dopłata do wczasów
    > jeśli będzie zdyscyplinowana i weźmie 3 tygodnie w jednym kawałku.

    To wychodzi 1424 zł na rękę miesięcznie.
    Może mi powiesz w jakim hipermarkecie tyle płacą na rękę?

  • 46. Data: 2002-07-04 11:55:12
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    odpowiedzialnosc
    > materialna. A z czego pokrywac tu ewentualne pomylki? Czlowiek nie maszyna

    Pracodawca to nie dobry samarytanin i czemu mialby placic za czyjes bledy??

  • 47. Data: 2002-07-04 12:12:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Pracodawca to nie dobry samarytanin i czemu mialby placic za czyjes bledy??

    Ponieważ:
    1. ponosi ryzyko biznesowe
    2. decyduje kto i co ma robić
    3. może się ubezpieczyć
    4. błedy mają charakter statystyczny, pewna ich ilość jest nieunikniona
    i jest kosztem działalności gospodarczej, wynikają często ze zbiegu
    okoliczności i przypadku

    Mądry i zapobiegliwy pracodawca ustala takie procedury, że w przypadku
    błędu nie szuka się ofiary, a modyfikuje procedurę.

    Pzdr: Dogbert

  • 48. Data: 2002-07-04 12:14:29
    Od: Hot Dog <v...@w...pl>

    Użytkownik McMac napisał:

> [...]

    "Jesteśmy odpowiedzialni przed naszyi pracownikami..., którzy
    współpracują z nami na całym świecie. Każdy powinien być traktowany
    indywidualnie. Musimy szanować ich godność i doceniać ich zasługi. W
    swoim miejscu pracy muszą mieć poczucie bezpieczeństwa. Wynagrodzenie
    musi być sprawiedliwe i odpowiednie,.. Musimy zapewnić kompetentne
    kierownictwo, którego działania muszą być zgodne z zasadami etyki."

    Tyle i więcej firma Johnson&Johnson. Inne cywilizowane firmy wyglądają
    podobnie i chociaż w praktyce wygląda to różnie, to przynajmniej w
    warstwie deklaracji pozostaje to w jaskrawej sprzeczności z Twoim poglądem.
    Dziękujemy za udział w dyskusji, będzie Pan mógł wziąć udział w
    następnej edycji programu.

> [...]
    przyjemny
    > sposob spedzania czasu, skoro jest tylu chetnych, ktorzy to robia...

    A pan dostaje 10 punktów za trafną odpowiedź i przechodzi Pan do finału :-)

    Pzdr: Dogbert

  • 49. Data: 2002-07-04 14:15:51
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "|<onrad" napisal:

    > hint: w hipermarkecie ludzie ubostwiaja sobie kupic
    > miesieczny zapas cukru - tak 10 kilo. zgadnij kto musi to
    > dla klienta zdjac z tasmy i wlozyc do koszyka

    Klient? Bo prawde mowiac nigdy nie widzialem aby kasjerka wstawala ze
    swego stanowiska i wyjmowala komus zakupy a pozniej pakowala je z powrotem
    do koszyka. Zyje w jakims innym swiecie, czy co?

    Tak a propos - sam lubie sobie zrobic "zapas" cukru.

    pozdrawiam
    Greg

  • 50. Data: 2002-07-04 14:38:48
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:afv0v2
    > Szok? Naprawdę? 560 netto dla kasjerki w hipermarkecie to mało? To ile ona
    > miałaby zarabiać?
    z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

    A ile powinien zarabiac mój ojciec:

    Chirurg, II stopien specjalizacji, zastępca ordynatora, 30 lat praktyki
    (pracy), wzywany (niezależnie od pry dnia/nocy) co kilka dni do szpitala
    (dojazd 20 km), oczywiście dyżury co kilka dni (8h pracy + 16h pracy) ?