PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie L4 i operacja

  • 61. Data: 2005-08-10 11:04:15
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrn.pl.dfjmrj.n6k.styx___@hades.t15.ds.pwr.wro
    c.pl
    Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> pisze:

    > Tak po prawdzie to niektóre z tych stwierdzeń pasują do was obojga. Jak
    > tak sobie czytam z daleka tą waszą dyskusję. ;)
    Dynamiczna, nieprawdaż? ;)
    BTW pozwól, że zamieszczę malutką erratę.
    Jest: "po prawdzie"; powinno być: "moim skromnym zdaniem". ;))

    Jotte

  • 62. Data: 2005-08-10 11:26:17
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <ddcmuc$e78$1@news.dialog.net.pl>
    Jotte napisał(a):

    > Jest: "po prawdzie"; powinno być: "moim skromnym zdaniem". ;))

    Nie wiem jak Ty, ale wszystko co ja piszę, to jest moim skromnym zdaniem.
    Jeśli jest zdanie czyjeś inne, lub uzurpujące sobie miano 'obiektywnego' -
    wtedy to zaznaczam.

    pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 63. Data: 2005-08-10 19:47:40
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    c.pl...
    >W artykule <ddck7q$b7e$1@news.dialog.net.pl>
    >
    > Tak po prawdzie to niektóre z tych stwierdzeń pasują do was obojga. Jak
    > tak sobie czytam z daleka tą waszą dyskusję. ;)

    Tak to bywa, jak sie zetra dwie osoby o radykalnie odmiennym swiatopogladzie
    i zalozeniach. :) O argumentach mozna dyskutowac, gdy ma sie jakas wspolna
    baze, ale jesli ktos np. neguje istnienie firm, ktore z wlasnej
    nieprzymuszonej kodeksowo woli ponadprogramowo dbaja o pracownika i sa
    gotowe ponosic w tym celu koszty finansowe, to znaczy, ze mial doswiadczenia
    wylacznie z paskudnymi firmami i cala postawe w tej kwestii opiera tylko na
    tych doswiadczeniach.

    I.

  • 64. Data: 2005-08-10 20:25:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dddlkh$7nb$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@w...zpds.com.pl> pisze:

> [...]
    > ze mial doswiadczenia wylacznie z paskudnymi firmami i cala postawe w
    > tej kwestii opiera tylko na tych doswiadczeniach.
    Nie bądź głupio zacietrzewiona. Jakbyś zdobyła się na dystans, dociekliwość
    i pewien rodzaj empatii to by ta dyskusja inaczej wyglądała. Nie masz
    pojęcia o sytuacjach, problemach, dylematach jakie mają w związku z sytuacją
    na rynku pracy osoby 30-sto, 40-sto, 50-cioletnie. I nie tylko. A ja ci to
    mogę opowiedzieć jako naoczny świadek. Niemniej nie nalegam.

    --
    Jotte

  • 65. Data: 2005-08-11 09:03:22
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

> [...]
    > na rynku pracy osoby 30-sto, 40-sto, 50-cioletnie. I nie tylko. A ja ci to
    > mogę opowiedzieć jako naoczny świadek. Niemniej nie nalegam.

    Opowiadaj - widownia duza i kazda wiedza bedzie dla wielu osob interesujaca.

    W grupie wiekowej do 25 lat mamy 21,3 % bezrobocia, a w grupie wiekowej
    50+ - 16,1%, a wiec ponizej sredniej krajowej. (Zrodlo: www.praca.gov.pl
    zakladka "statystyki", plik z czerwca 2005).

    Tu na grupie byly dlugie dyskusje z Markiem, ktory opowiadal o swojej
    sytuacji jako 50-latka i z innymi osobami. Dzieki temu wszyscy, ktorzy
    czytali, wiedza, jaki niektorzy maja problem. Z kolei wiekszosc osob 40+,
    ktore znam w realu, to ludzie sukcesu, ktorzy maja stanowiska, o jakich
    mlodziez nie moze marzyc -i slusznie- ze wzgledu na brak niezbednego
    doswiadczenia. Mamy wiec problem wieku czy kwalifikacji? Czy tez "sprawnosci
    poruszania sie po rynku"?

    Wyjasnij mi wiec te roznice w dylematach 24-latka i 50-latka na rynku pracy.
    Mam swoja wizje tej roznicy, ale wole najpierw zobaczyc, jak Ty to widzisz.

    I.

  • 66. Data: 2005-08-11 10:28:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddf463$kg2$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> pisze:

    > W grupie wiekowej do 25 lat mamy 21,3 % bezrobocia, a w
    > grupie wiekowej 50+ - 16,1%, a wiec ponizej sredniej krajowej. (Zrodlo:
    > www.praca.gov.pl zakladka "statystyki", plik z czerwca 2005).
    Mnie interesują ludzie, nie statystyki. Wywalanej na bruk wdowie z trójką
    dzieci jest obojętne czy będzie należeć do 15 czy 23% grupy.

> [...]
    > czytali, wiedza, jaki niektorzy maja problem. Z kolei wiekszosc osob 40+,
    > ktore znam w realu, to ludzie sukcesu, ktorzy maja stanowiska, o jakich
    Powinnaś pojeździć trochę po kraju. Szczególnie polecam mniejsze miasta i
    wsie na tzw. ścianie wschodniej. Byłem parę razy i przeżyłem szok. Można o
    tym poczytać, ale to mało - trzeba zobaczyć własnymi ślepiami. Tam zobaczysz
    jakie stanowiska mają ludzie 40+. Zresztą inni też.
    A jak nie chcesz jechać tak daleko, to pod nosem też masz niezły teren
    badań - Wałbrzych i okolice.

    > Mamy wiec problem wieku czy kwalifikacji? Czy tez
    > "sprawnosci poruszania sie po rynku"?
    Kwalifikacji z pewnością. Jednak nie wydaje mi się, że im mniejsze
    kwalifikacje(wykształcenie), tym mniejsze prawo do godnego życia. Poruszanie
    się po rynku to pewna umiejętność. Jak wiadomo generalnie łatwiej uczymy się
    za młodu i w grupie rówieśniczej o zbliżonych parametrach, niż w późniejszym
    wieku i solo. Do tego dochodzą nawyki itp. Dlatego starszym trudniej. Jest
    jeszcze jedna sprawa dotycząca poruszania się po rynku pracy w sensie
    dosłownym. W pewnym wieku ma się starzejących lub starych, często
    schorowanych rodziców. Nie każdy odda ich do domu opieki aby udać się na
    drugi koniec kraju do pracy, a starych drzew się raczej nie przesadza.
    Podobnie z emigracją zarobkową.

    > Wyjasnij mi wiec te roznice w dylematach 24-latka i 50-latka na rynku
    > pracy. Mam swoja wizje tej roznicy, ale wole najpierw zobaczyc, jak Ty
    > to widzisz.
    Różnica, jeśli już o to pytasz, polega nie tylko na wieku. To zespół wielu
    czynników, w dodatku w zacznej części zaimplementowanych indywidualnie. Jak
    już wzmiankowałem wyżej, to także rejon kraju, osadzenie w infrastrukturze.
    O ograniczeniach mobilności też juz było. Po co mam pisać oczywistości? Mnie
    naprawdę nie obchodzą statystyki, badania Pentora, OBOPu, sondy
    przeprowadzone na losowo wybranej reprezentatywnej grupie 1004 osób - to są
    pierdoły. Lepiej pomóc jednemu konkretnemu człowiekowi. Naturalnie niezbędne
    są działania na skalę globalną, ale to już nie ja i nie Ty, bośmy za krótcy.

    --
    Jotte

  • 67. Data: 2005-08-11 10:59:19
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Mnie interesują ludzie, nie statystyki. Wywalanej na bruk wdowie z trójką
    >dzieci

    Prawo nakazuje (ze względu na dzieci) zapewnienie tej osobie
    mieszkania socjalnego, o ile dobrze kojarzę. Jest też pomoc społeczna.
    Dlatego płacimy podatki. Przedsiębiorca to nie instytucja
    charytatywna, on się zajmuje zarabianiem pieniędzy. Im więcej zarabia
    tym więcej podatków płaci i tym więcej jest pieniędzy na opiekę
    społeczną.

    >jest obojętne czy będzie należeć do 15 czy 23% grupy.

    Zgadzam się.

    >Powinnaś pojeździć trochę po kraju. Szczególnie polecam mniejsze miasta i
    >wsie na tzw. ścianie wschodniej. Byłem parę razy i przeżyłem szok.

    Ja też byłem.

    >Można o
    >tym poczytać, ale to mało - trzeba zobaczyć własnymi ślepiami. Tam zobaczysz
    >jakie stanowiska mają ludzie 40+. Zresztą inni też.

    Ci co mogą się przeprowadzić zazwyczaj nie chcą tego zrobić. Większość
    z pozostałych wegetuje z pretensjami do całego świata. Niewielu jest
    takich, którzy ciągle próbują coś zmienić (wnisokuję na podstawie
    obserwacji znajomych i rodziny).

    >A jak nie chcesz jechać tak daleko, to pod nosem też masz niezły teren
    >badań - Wałbrzych i okolice.

    Nie byłem.

    >Kwalifikacji z pewnością. Jednak nie wydaje mi się, że im mniejsze
    >kwalifikacje(wykształcenie), tym mniejsze prawo do godnego życia.

    O nie - nie zgadzam się. Ludzie sami zapracowują na swój poziom życia.
    Równość już była - czy uważasz, że wszyscy żyli wtedy godnie?
    A wykształcenie to tylko wtórny efekt zaradności - bardziej zaradni
    zdobywają lepsze wykształcenie. Są też ludzie zaradni, którzy nie mają
    na takie pierdoły czasu. Chyba stąd te statystyki dotyczące bezrobocia
    i dochodów wśród poszczególnych grup z różnym poziomem wykształcenia.

> [...]
    >za młodu i w grupie rówieśniczej o zbliżonych parametrach, niż w późniejszym

    Czy ja komuś bronię się uczyć za młodu?

    > Do tego dochodzą nawyki itp.

    Proponuję zmienić nawyki.

> [...]
    >schorowanych rodziców. Nie każdy odda ich do domu opieki aby udać się na
    >drugi koniec kraju do pracy, a starych drzew się raczej nie przesadza.

    Ale ludzi można. Jest możliwość przeprowadzki z rodzicami? Co za
    problem?

    >Podobnie z emigracją zarobkową.

    Bardzo dużo ludzi w wieku 20-50 lat emigruje z kraju żeby zarobić na
    utrzymanie rodziny. Zauważ, że rodzina to największa motywacja,
    dlatego najwięcej za granicą jest ludzi młodych (mam na myśli nową
    emigrację). Jeśli masz już dzieci "odchowane" to po co tam jechać?

> [...]
    >są działania na skalę globalną, ale to już nie ja i nie Ty, bośmy za krótcy.

    A czy ktoś Ci broni pomagać? Tylko dlaczego chcesz to robić kosztem
    innych (np. pracodawców)?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 68. Data: 2005-08-11 13:16:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:4eamf1tnb1m2be4rn4gtc0n5rbp2qs6adg@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Przedsiębiorca to nie instytucja charytatywna,
    A pracownik wręcz przeciwnie, bardzo często np. charytatywnie wypracowuje
    nadgodziny... ;)

    >on się zajmuje zarabianiem pieniędzy.
    A pracownik pracuje, bo ma takie hobby... ;)

    > Im więcej zarabia
    > tym więcej podatków płaci i tym więcej jest pieniędzy na opiekę
    > społeczną.
    I to też go różni od pracownika, który jak zarabia więcej, to podatków płaci
    mniej okradając w ten sposób opiekę społeczną... ;))
    A jakbyś tak się zorientował jaka część dochodu narodowego pochodzi z
    podatków przedsiębiorców, a jaka z podatków pracowników najemnych?

    > Niewielu jest
    > takich, którzy ciągle próbują coś zmienić (wnisokuję na podstawie
    > obserwacji znajomych i rodziny).
    Coś, to znaczy co? Miejsce zamieszkania? W naszej kulturze dominuje osiadły,
    a nie koczowniczy tryb życia. Jeżeli mówimy o mobilności w poszukiwaniu
    pracy, to powiedz ile razy w życiu można miotać się z rodziną (bo wyjazd i
    pozostawienie rodziny uważam za absurd) po kraju? No chyba że singiel, to
    jeszcze.
    A co z dachem nad głową? Co z pracą dla współmałżonka? W nowym miejscu
    większość będzie musiała wynająć mieszkanie na wolnym rynku (kilkaset zł).
    Sypią się oferty pracy z umożliwiającą to płacą?

    > O nie - nie zgadzam się. Ludzie sami zapracowują na swój poziom życia.
    > Równość już była - czy uważasz, że wszyscy żyli wtedy godnie?
    Ja nie o tym. Nic nie gadam o równości. Mówię o prawie do godnego życia,
    przez co rozumiem stabilną możliwość zaspokajania podstawowych potrzeb
    życiowych w zakresie, który moim zdaniem określa poziom cywilizacyjny i
    kulturowy osiągnięty na przełomie XX i XXI wieku w Europie.

    > Czy ja komuś bronię się uczyć za młodu?
    A co z tymi, co młodzi byli 30 lat temu? Im też nie zabraniasz?
    Polska jest w okresie przejściowym. W tym sensie, że ciągle znacząca część
    społeczeństwa w wieku produkcyjnym to ludzie, którzy podwaliny pod swoje
    życie zawodowe kładli w czasach, kiedy obecne warunki były niemożliwe do
    przewidzenia. Wybierali drogę taką, jaka wówczas wydawała się pewna. Ich
    wina?

    > Bardzo dużo ludzi w wieku 20-50 lat emigruje z kraju żeby zarobić na
    > utrzymanie rodziny.
    Nie wiem ilu i nie wiem od jakiej liczby to jest "bardzo dużo".
    Niemniej - uważasz to zjawisko za prawidłowe?

    > A czy ktoś Ci broni pomagać?
    > Tylko dlaczego chcesz to robić kosztem innych
    > (np. pracodawców)?
    A czemuż to tak demagogią zaleciało? Tak to ja Ci udowodnię, że każde prawo
    jest czyimś kosztem, ba - państwo istnieje naszym kosztem, a że państwo to
    my, więc istniejemy własnym kosztem. Zaś podstawowa sprawa w ekonomii - o
    czym pewnie wie każdy "byznesmen" - to maksymalnie redukować koszty. ;)

    Jotte

  • 69. Data: 2005-08-11 13:41:11
    Temat: Re:OT Zwolnienie L4 i operacja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > my, więc istniejemy własnym kosztem. Zaś podstawowa sprawa w ekonomii - o
    > czym pewnie wie każdy "byznesmen" - to maksymalnie redukować koszty. ;)

    Mój były wykładowca z ekonomii ma trochę inne zdanie. Celem
    przedsiębiorstwa bynajmniej nie jest maksymalna redukcja kosztów. Co za
    problem zredukować koszt do zera, ale i zysk wtedy będzie podobny, z
    czego można wysnuć wniosek że redukcja kosztów sama w sobie nie jest
    niczym obiektywnie słusznym.

    Celem przedsiębiorstwa jest postępowanie według dwóch zasad
    racjonalnego gospodarowania:

    1. Mając określone środki uzyskać jak największy efekt
    2. Chcąc uzyskać określony efekt, zużyć na to jak najmniej środków.

    Czasem opłaca się zwiększać koszty, jeśli spowoduje to odpowiednio
    większy wzrost efektu (zysku?)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 70. Data: 2005-08-11 14:17:52
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >A pracownik wręcz przeciwnie, bardzo często np. charytatywnie wypracowuje
    >nadgodziny... ;)

    Jak ktoś chce to niech pracuje za darmo, jak nie chce to niech nie
    pracuje za darmo.

    >A pracownik pracuje, bo ma takie hobby... ;)

    Nie wiem jak inni, ja pracuję dla pieniędzy, takie moje hobby ;-)

    >I to też go różni od pracownika, który jak zarabia więcej, to podatków płaci
    >mniej okradając w ten sposób opiekę społeczną... ;))

    Jednak jest zbieżność interesów - oddawać jak najmniej urzędnikom.
    Dlaczego mamy gnoić pracodawców i pracowników? Jeden i drugi chce
    zarobić jak najwięcej. KP powoduje, że pracownikom trudniej zdobyć
    pracę, bo pracodawca może mieć problemy ze zwolnieniem pracownika i
    generuje dodatkowe koszty. ZUS też powoduje, że pracownik zarabia
    mało. To samo wysokie podatki.
    Tnijmy więc podatki, pseudopodatki i zaurzędniczenie kraju. Może wtedy
    pracodawcy i pracownicy zarobią więcej. Po co komuś zasiłek oddawany z
    jego podatków, skoro mógł te pieniądze po prostu zaoszczędzić bez
    odpalania działki urzędnikowi?

    >A jakbyś tak się zorientował jaka część dochodu narodowego pochodzi z
    >podatków przedsiębiorców, a jaka z podatków pracowników najemnych?

    Chyba większa z podatków pracowników (tak tylko strzelam, inaczej to
    pytanie by się nie pojawiło ;-)). Ale czy to znaczy, że podatki od
    dochodów przedsiębiorców powinny być zwiększone? Może do 90%? albo
    99%? Kto wtedy będzie pracodawcą?

    >Coś, to znaczy co? Miejsce zamieszkania?

    Miejsce zamieszkania, miejsce zatrudnienia, swoje kwalifikacje.

> [...]
    >pracy, to powiedz ile razy w życiu można miotać się z rodziną (bo wyjazd i
    >pozostawienie rodziny uważam za absurd) po kraju?

    Tak długo, ile się chce.

    >No chyba że singiel, to
    >jeszcze.

    A dlaczego z rodziną to już nie? Sama przeprowadzka trwa 1-2 dni.
    Kolega z rodziną w ciągu ostatnich 2 miesięcy przeprowadził się 3
    razy. I jakoś wszyscy żyją.

    >A co z dachem nad głową?

    Trzeba sobie poszukać.

    > Co z pracą dla współmałżonka?

    Trzeba ją zdobyć.

    >W nowym miejscu
    >większość będzie musiała wynająć mieszkanie na wolnym rynku (kilkaset zł).

    Zgadza się.

    >Sypią się oferty pracy z umożliwiającą to płacą?

    Nie wiem, trzeba ich poszukać. W ciągu 20 lat nic się nie da znaleźć?

> [...]
    >życiowych w zakresie, który moim zdaniem określa poziom cywilizacyjny i
    >kulturowy osiągnięty na przełomie XX i XXI wieku w Europie.

    Możesz to bardziej określić? Ja to rozumiem przez darmową opiekę
    zdrowotną, zaspokojenie głodu i pragnienia, dach nad głową i darmowe
    szkolnictwo. Jak Ty to rozumiesz?

    >A co z tymi, co młodzi byli 30 lat temu? Im też nie zabraniasz?

    Nie zabraniam. Wyobrażasz sobie 60-latka na studiach? Ja tak, nawet
    takich widziałem. Najwidoczniej jak się chce to można.

> [...]
    >życie zawodowe kładli w czasach, kiedy obecne warunki były niemożliwe do
    >przewidzenia. Wybierali drogę taką, jaka wówczas wydawała się pewna. Ich

    Nie. Moja wina? Powiedz mi w jakich czasach podwaliny pod życie
    zawodowe obecnie kładą młodzi ludzie? Czy są w stanie przewidzieć co
    będzie za 20 lub 30 lat?

    >Nie wiem ilu i nie wiem od jakiej liczby to jest "bardzo dużo".

    Nie znam statystyk. Miałem na myśli swoich znajomych. Dużo tzn. że
    czasami nie miałem z kim iść na piwo ;-)

    >Niemniej - uważasz to zjawisko za prawidłowe?

    Jak najbardziej. Chcą to jadą, nikt nie powinien im tego zabraniać.

> [...]
    >my, więc istniejemy własnym kosztem. Zaś podstawowa sprawa w ekonomii - o
    >czym pewnie wie każdy "byznesmen" - to maksymalnie redukować koszty. ;)

    Chodzi mi tylko o zostawienie ludzi (mnie też ;-)) w spokoju - nie
    ograniczać ich niepotrzebnymi przepisami (swoboda zawierania umów).
    Redukować koszty poprzez oddawanie jak najmniej "państwu" i poprzez
    branie jak najmniej, ponieważ aparat urzędniczy więcej marnuje niż
    wytwarza.

    --
    pozdrawiam
    Bremse