PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana meldunki i obowiązki pracodawcy

  • 1. Data: 2005-11-16 12:52:11
    Temat: Zmiana meldunki i obowiązki pracodawcy
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.
    Dziś zmieniłem miejsce zameldowania, nie tylko ulica ale również miasto i w
    związku z tym mam pytanie.
    Jak powinno się powiadomić pracodawce o takim fakcie, siedziba mojej firmy
    mieści się daleko , (fax z załączonym potwierdzeniem zameldowania z UM,
    list, list polecony)?
    Czy pracodawca powiadomi ZUS i US o takiej zmianie czy to ja mam zrobić ,
    jeśli ja to który ZUS i US , były czy obecny?

    Z góry dziękuje za szybką odpowiedz i pozdrawiam

    LiM

  • 2. Data: 2005-11-16 13:09:43
    Temat: Re: Zmiana meldunki i obowiązki pracodawcy
    Od: "Jimbo" <d...@g...pl>

    Użytkownik lim <s...@i...pl>
    w njusie dlfa1g$b94$...@o...icpnet.pl, napisał:

> [...]
    > zrobić , jeśli ja to który ZUS i US , były czy obecny?
    >
    > Z góry dziękuje za szybką odpowiedz i pozdrawiam

    Zazwyczaj jest tak, że przy odbiorze nowego DO przy zmianie zameldowania na
    stałe miejsce pobytu, w Urzędzie wydającym DO dają formularz NIP-(jakiś tam
    numer), który należy dostarczyć do US.
    Jeśli tego nie dostałeś, to pracodawca może powiadomić US o tym fakcie (choć
    nie musi - należy zdać się na jego dobrą wolę). Wówczas musisz oprócz adresu
    podać mu dokładny adres US.

    A powiadamia: ZUS przypisany do siedziby pracodawcy (tam są ewidencjonowane
    twoje składki), a US przypisany do twojego miejsca zameldowania.

  • 3. Data: 2005-11-16 13:13:52
    Od: "Jimbo" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jimbo <d...@g...pl>
    w njusie dlfb32$pco$...@a...news.tpi.pl, napisał:

    Aha, bo zabyłem :)

    > Wówczas musisz oprócz adresu podać mu dokładny adres US.

    Obecnego - rzecz jasna. Twój były winien mieć.

    > a US przypisany do twojego miejsca zameldowania.

    jw.

    :)

  • 4. Data: 2005-11-16 17:04:57
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "lim" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    firmy
    > mieści się daleko , (fax z załączonym potwierdzeniem zameldowania z

    Wystarczy fax. Nie musi być to potwierdzone z UM. Wystarczy, że
    napiszesz pismo, że zmieniłeś miejsce zamieszkania. To jakie dane
    podajesz zależy od ciebie - pracodawca nie ma obowiązku weryfikowania
    prawdziwości tego.

    > Czy pracodawca powiadomi ZUS i US o takiej zmianie czy to ja mam
    zrobić ,
    > jeśli ja to który ZUS i US , były czy obecny?

    US to twój problem.
    ZUS powiadania pracodawca wypełniając ZUA (na której zaznacza zmianę
    danych). Kopię potwierdzoną przez pracodawcę powinieneś ty otrzymać
    (m.in. po to aby zweryfikować poprawność zmiany, a później też może się
    przydać).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-11-16 23:31:18
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2005 14:13:52 +0100, Jimbo napisał(a):

    > Obecnego - rzecz jasna. Twój były winien mieć.

    > jw.

    Zamieszkania.
    Jedyny urzad w Polsce, gdzie mozna podac miejsce zamieszkania i nie
    wnikaja w meldunek (o ile sie placi)