PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Zlecę serwis WWW / zdalna / cały kraj

  • 1. Data: 2003-01-30 12:14:37
    Temat: Re: Zlecę serwis WWW / zdalna / cały kraj
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    Informacja: ponieważ dodalem crosspost na 2 inne grupy informuje
    że jest to nawiązanie do dyskusji która toczyła się na pl.comp.www

    On Thu, 23 Jan 2003 00:21:55 +0100, Tomasz Nowak wrote:

    > Albo przegapiłem jakiś okrutny wzrost koniunktury w naszej branży,
    > który nastąpił od początku 2003 roku, albo na pl.praca.oferowana
    > grasuje jakiś gnojek - zbieracz ofert.

    Wlasnie dostalem odpowiedz z jednej takiej firmy, ktora ladnie
    wyladowala w folderze "spam" (filtracja po adresie). I przyszlo mi do
    glowy ze to jest bajecznie prosty sposob na zrobienie sobie ladnej
    bazy spamerskiej. Przeciez teraz na takie ogloszenia przychodzi masa
    zgloszen (tak twierdzili ogloszeniodawcy z ktorymi mialem okazje
    porozmawiac), a w kazdym jest adres, telefon, doswiadczenie, zawod,
    zainteresowania, email i w dodatku zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych - czesto napisana bardzo ogolnie. Raj dla potencjalnego
    spamera. To by takze tlumaczylo dlaczego ludzie dostaja spamy na
    adresy ktorych nie publikowali ani na www, ani na newsach - pewnie
    rozeslali je ze swoim CV.
    Ciekaw jestem, czy jezeli moje domysly sa sluszne to czy da sie
    takich spryciazy jakos udupic?

    Rygel

  • 2. Data: 2003-01-30 12:36:03
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Frogesty Rygel <r...@g...pl> w wiadomości
    news:pan.2003.01.30.12.14.29.593592@gazeta.pl napisał(a):
    > Informacja: ponieważ dodalem crosspost na 2 inne grupy informuje
    > że jest to nawiązanie do dyskusji która toczyła się na pl.comp.www

    [...]
> [...]
    > rozeslali je ze swoim CV.
    > Ciekaw jestem, czy jezeli moje domysly sa sluszne to czy da sie

    Niestety - ustawa o ochronie danych osobowych nie bierze pod
    uwagę, że publikacja danych w niektórych miejscach jest "celowa":
    publikujący chciałby opublikować, ale tylko do określonych celów.
    Tymczasem: opublikowałeś -> przepadło.
    Natomiast jeśli CV poszło do konkretnej firmy, to wszystko
    zależy od ogólności zgody na przetwarzanie - od dokładnego
    określenia celu przetwarzania, na które osoba się zgadza.

    --
    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-30 12:49:00
    Od: "pt" <p...@p...invalid>

> [...]
    >uwagę, że publikacja danych w niektórych miejscach jest "celowa":
    >publikujący chciałby opublikować, ale tylko do określonych celów.
    Co niby przepadło ?

  • 4. Data: 2003-01-30 14:51:43
    Od: "Mider" <m...@c...pl>

    >Co niby przepadło ?

    Witam wszystkich,

    ochrona nie sa objete dane osobowe, ktore samodzielnie opublikowales w
    ogolniedostepnych miejscach :(
    Jesli dasz ogloszenie do gazety podajac swoje dane adresowe to przestana byc
    chronione.

    Mider

  • 5. Data: 2003-01-30 16:07:09
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Mider <m...@c...pl> wrote:
    > ochrona nie sa objete dane osobowe, ktore samodzielnie opublikowales w
    > ogolniedostepnych miejscach :(

    ochrona danych osobowych nie ma nic wspólnego z wykorzystaniem tych
    danych do przysyłania _ofert_handlowych_ . Większość spamerów działa
    zgodnie z "ustawą o ochronie danych osobowych" ponieważ czerpią adresy
    email z "ogólnie dostępnych miejsc", np. USENET czy WWW. Wysyłając spam
    jego nadawca łamie _inne_ ustawy, np. "ustawa o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji" , "ustawa o ochronie praw konsumentów" , "prawo
    działalności gospodarczej" , a od marca "ustawa o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną" . (vide http://lukasz.kozicki.pl/spam/prawo.html )

    Cała sztuka w przecyzyjnym określeniu rodzaju aktywności - samo
    kolekcjonowanie ogólnie dostepnych adresów email może i jest cacy
    (zgodne z ustawą A), ale wysyłanie do ich właścicieli reklam jest be
    (łamie przepisy ustawy B, C i D). Podobnie jest z odpowiedziami na
    "zlecę serwis WWW" - niech sobie te dane trzyma, jeżeli mu pozwoliłeś.
    Przetwarzanie danych osobowych jest ściśle regulowane przez ustawę, w
    szczególności:
    - bazę danych trzeba zarejestrować w GIODO, podając zakres i sposób
    wykorzystania danych;
    - właściciel danych może żądać ich usunięcia i żądanie to musi zostać
    spełnione

    B.

  • 6. Data: 2003-01-30 16:40:19
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    Bronek Kozicki wrote:
    > - właściciel danych może żądać ich usunięcia i żądanie to musi zostać
    > spełnione

    ...ale pod warunkiem, że nie istnieje żaden stosunek prawny pomiędzy
    właścicielem danych a posiadaczem bazy. Jeśli jednak dokonasz jakiegoś
    zakupu u spamera, uzyskuje on prawo do _przechowywania_ Twoich danych
    na podstawie ustawy o rachunkowości, przez okres 5 lat. Ale uzyskuje
    prawa do _przetwarzania_ tych danych, czyli np, do wysyłania reklam.

    Pomocne są materiały GIODO - http://www.giodo.gov.pl/mat_inf.htm

    pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >

    PS. FUT mordplik, bo x-post trochę rozległy.

  • 7. Data: 2003-01-30 17:17:17
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    Lukasz Kozicki wrote: [---]

    Chochlik zjadł mi ważne słówko...

    > na podstawie ustawy o rachunkowości, przez okres 5 lat. Ale uzyskuje

    ... Ale *nie* uzyskuje prawa ...

    > prawa do _przetwarzania_ tych danych, czyli np, do wysyłania reklam.

    przepraszam,
    --
    Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >