PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnienie kobiety w ciąży

  • 1. Data: 2003-10-21 17:20:26
    Temat: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: "Habeck" <h...@N...pl>

    Jest w trzeciem miesiącu ciąży. Nie informuje o tym przyszłego pracodawcy,
    bo oczywiście nie dostałaby pracy. Zostaje zatrudniona (w domyśle jako nie
    ciężarna).
    Czy pracodawca ma prawo ją zwolnić? Czy obowiązuje ją ochrona? Czy może
    poprzez ukrycie tego faktu (bo przecież pracodawca wtedy by jej nie
    zatrudnił) kwalifikuje się do zwolnienia po wyjściu prawdy na jaw? Coś mi
    się o uszy obiło, że w orzecznictwie to było, ale nijak w sieci tego znaleźć
    nie mogę.

    Byłbym wdzięczny za linki, lub za odpowiedź... może jakieś życiowe
    przykłady...

    Z góry dziękuję,
    Habeck (ojciec "w trzecim miesiącu ciąży" :) )

  • 2. Data: 2003-10-21 19:09:58
    Temat: Odp: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Habeck <h...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bn3pp2$3jb$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > przykłady...
    >
    > Z góry dziękuję,
    > Habeck (ojciec "w trzecim miesiącu ciąży" :) )

    Moze byc to uznane za naduzycie prawa podmiotowego wg. mnie.
    Ale zawsze mozna twierdzic ze o stanie ciazy dowiedziala sie osoba juz po
    podpisaniu umowy.

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-10-21 19:34:53
    Temat: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: "Habeck" <h...@N...pl>

    > Moze byc to uznane za naduzycie prawa podmiotowego wg. mnie.
    > Ale zawsze mozna twierdzic ze o stanie ciazy dowiedziala sie osoba juz po
    > podpisaniu umowy.

    Ale łatwo udowodnić, że nie, bo wizyty u ginekologa, badania itp.

    Pozdrawiam,
    Habeck

    P.S. Znalazłem po ciężkich walkach z googlem i logiką :) :
    "Uznanie, że umowa o pracę zawarta z kobietą w ciąży jest pozorna,
    prowadziłoby do wprowadzenia w praktyce zakazu zawierania umów o pracę z
    ciężarnymi. Byłoby to więc sprzeczne z podstawową zasadą prawa pracy
    określoną w art. 113 k.p., wprowadzającą zakaz jakiejkolwiek dyskryminacji w
    stosunkach pracy.

    Wyrok Sądu Apelacyjnego w Lublinie z dnia 29 kwietnia 1999 r., sygn. III AUa
    49/99"

  • 4. Data: 2003-10-21 19:44:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Habeck rzecze:
    > No i zauważyłem, że to g... warte, bo to wyrok Sądu Apelacyjnego a nie Sądu
    > Najwyższego.

    Jest podobny SN z tego roku. Nie pomnę czy stycznia czy marca.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2003-10-21 19:44:19
    Od: "Habeck" <h...@N...pl>

    <ciach>

  • 6. Data: 2003-10-21 19:47:10
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Habeck <h...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bn41l4$1g8$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > stosunkach pracy.
    >
    > Wyrok Sądu Apelacyjnego w Lublinie z dnia 29 kwietnia 1999 r., sygn. III

    Ale dalej mozna sie zastanawiac nad zastosowanie art. 8 kodeksu pracy, ktory
    jest jedna z podstawowych
    zasad (choc maksymalnie generalna) nie tylko prawa pracy ale calego prawa
    cywilnego.

    pozdrawiam
    mdr

  • 7. Data: 2003-10-21 20:33:54
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "Habeck" <h...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > zatrudnił) kwalifikuje się do zwolnienia po wyjściu prawdy na jaw? Coś mi
    > się o uszy obiło, że w orzecznictwie to było, ale nijak w sieci tego

    No to teraz zrob eksperyment myslowy i postaw sie w sytuacji tego
    parcodawcy. Wydaje mi sie ze w normalnych warunkach powinie wyalic ja na
    zbity pysk i jesze wilczy bilet wreczyc.

    > Byłbym wdzięczny za linki, lub za odpowiedź... może jakieś życiowe
    > przykłady...

    Ech, zyciowy przyklad. Na oszustwie daleko sie nie zajedzie...

  • 8. Data: 2003-10-21 21:19:09
    Temat: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży [OT]
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Habeck wrote:

> [...]
    > ciężarnymi. Byłoby to więc sprzeczne z podstawową zasadą prawa pracy
    > określoną w art. 113 k.p., wprowadzającą zakaz jakiejkolwiek dyskryminacji

    A ile za to mozna dostac? ;)
    Chodzi mi o ogloszenie ktore wisi u mnie na uczelni w punkcje ksero
    "zatrudnimy chlopaka do pracy w punkcje ksero" (czy jakos podobnie - wazne
    jest slowo chlopaka).
    Jutro odbieram swoj skrypt i mogl bym doradzic zmiane ogloszenia, bo jak ich
    jakas "liga rzadzi, liga radzi, liga..." ich do sadu pozwie to nie bede
    mial gdzie kserowac ;)

  • 9. Data: 2003-10-21 21:26:37
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Prawde mowiac taki przypadek reguluje chyba tylko orzecznictwo (co juz ktos
    cytowal w poprzednik poscie) - nie ma w KP regulacji na ten temat.

    Ja osobiscie wywalil bym jednak taka pracownice na zbity pysk Zaraz po
    okresie ochronnym. Przepraszam, za brutalnosc i bezposredniosc, ale taka
    prawda. Nie toleruje kombinatorstwa i klamstwa. Wiele na tej grupie bylo o
    wrednych szefach i beznadziejnych pracodawcach, ale wlasnie widac, ze druga
    strona wcale nie jest lepsza....

  • 10. Data: 2003-10-22 06:10:23
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 21 Oct 2003 19:20:26 +0200
    "Habeck" <h...@N...pl> wrote:

    > Jest w trzeciem miesi?cu ci??y. Nie informuje o tym przysz?ego
    > pracodawcy, bo oczywi?cie nie dosta?aby pracy. Zostaje zatrudniona (w
    > domy?le jako nie ci??arna).
    > Czy pracodawca ma prawo j? zwolniae? Czy obowi?zuje j? ochrona? Czy
    > mo?e poprzez ukrycie tego faktu (bo przecie? pracodawca wtedy by jej
    > nie zatrudni?) kwalifikuje si? do zwolnienia po wyj?ciu prawdy na jaw?
    > Co? mi si? o uszy obi?o, ?e w orzecznictwie to by?o, ale nijak w sieci
    > tego znale 1/4 ae nie mog?.

    .... a potem niektore kobiety sie oburzaja, jak pracodawca przy
    zatrudnianiu zada od nich
    zaswiadczenia od ginekologa, ze nie sa w ciazy...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun