PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie

  • 1. Data: 2005-11-18 14:00:07
    Temat: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
    Od: "Khazaad" <k...@s...onet.pl>

    Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie.

    Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
    prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
    nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
    Mam wieć pytania:

    1. Czy potrzeba na takie działanie zarejestrowania działalności
    gospodarczej, jeśli nie, to w jaki sposób należy rozliczyć się z
    fiskusem (wystarczy odpowiedni wpis do PIT-u?).

    2. Jeśli na powyższe odpowiedź brzmi tak, to zastanawiam się, jakie
    to są koszty (trzy trzeba opłacać składki zusowskie, składki
    ubezpieczeniowe itp. - jestem zatrudniony na pełny
    etat i pracodawca płaci to wszystko).

    3. Czy w przypadku sprzedaży bez działalności gospodarczej należy
    podpisywać jakieś umowy (kupna-sprzedaży), czy też nie ma takiej
    konieczności a w przypadku ewentualnej kontroli z Urzędu Skarbowego
    wystarczy wyciąg z konta o wysokości wpłat (z określonym tytułem
    przelewu).

    Mam nadzieję, że te moje przemyślenia będą dla Was zrozumiałe, i że
    ktoś mi na te pytania odpowie.

    Z góry dziękuję.

    Khazaad
    'No Gain without Pain'
    'Remember - stay in Love and Trust'
    'Fights are wining during the trainings, not on the ring'

  • 2. Data: 2005-11-18 14:03:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Khazaad napisał(a):

> [...]
    > prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
    > nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.

    Daruj sobie robienie interesów, to nie dla Ciebie... ;P Uśmiełem się
    do łez z tego kawałka ;)

    j.

  • 3. Data: 2005-11-18 15:56:05
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    http://milliondollarhomepage.com/press.php

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2005-11-18 16:00:58
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Khazaad" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej, jeśli nie, to w jaki sposób należy rozliczyć się z
    > fiskusem (wystarczy odpowiedni wpis do PIT-u?).

    Zasadniczo tak, bo pod zlecenie/dzielo nie da sie tego podciagnac, a rzecz
    nosi znamiona stalej dzialalnosci. Jakbys prowadzac strone jednorazowo
    sprzedal baner jakiejs firmie i nie zamierzal z tego czynic swojej stalej
    oferty, mogloby to ujsc bez DG, ale jesli rozpowszechniasz oferte, w ktorej
    deklarujesz chec zawarcia takich umow w ilosci ograniczonej jedynie popytem
    :) to bez DG to raczej legalnie nie przejdzie.

    > 2. Jeśli na powyższe odpowiedź brzmi tak, to zastanawiam się, jakie
    > to są koszty (trzy trzeba opłacać składki zusowskie, składki
    > ubezpieczeniowe itp. - jestem zatrudniony na pełny
    > etat i pracodawca płaci to wszystko).

    Jesli jestes zatrudniony na umowe o prace i masz pensje co najmniej
    minimalna, DG kosztuje Cie tylko skladke zdrowotna. Nie wiem, ile wynosi
    teraz dokladnie, ale chyba w okolicach 200 zl.

> [...]
    > konieczności a w przypadku ewentualnej kontroli z Urzędu Skarbowego
    > wystarczy wyciąg z konta o wysokości wpłat (z określonym tytułem

    W przypadku umow przewyzszajacych jakas kwote potrzebna jest forma pisemna,
    ale nie dla US, tylko dla celow dowodowych w przypadku skladania do sadu
    spraw zwiazanych z ta umowa (pozew o zaplate naleznosci itp.). W przypadku
    firm musi byc faktura.

    I.

  • 5. Data: 2005-11-18 16:03:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bremse napisał(a):

    > http://milliondollarhomepage.com/press.php

    Po co szukać za granicą? http://www.milionzlotych.pl/
    Przy czym ja nie miałem na myśli samego pomysłu na biznes, tylko
    podejscie do tego ;)

    j.

  • 6. Data: 2005-11-18 16:12:32
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Po co szukać za granicą? http://www.milionzlotych.pl/
    > Przy czym ja nie miałem na myśli samego pomysłu na biznes, tylko
    > podejscie do tego ;)

    Co sie czepiasz :) Gosc ma konkretny pomysl, ale jest zielony w przepisach,
    wiec sie pyta. Zarzucic mozna tu najwyzej nieumiejetnosc korzystania z
    Googla. Przepisow zwiazanych z DG w szkolach nie ucza i kazdy mial kiedys
    taki moment w zyciu, ze nie wiedzial, jak to dziala.

    I.

  • 7. Data: 2005-11-18 16:21:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > Googla. Przepisow zwiazanych z DG w szkolach nie ucza i kazdy mial kiedys
    > taki moment w zyciu, ze nie wiedzial, jak to dziala.

    Zabił mnie podziałem na firmy prywatne ale nie państwowe, czyli takie,
    które wg Niego nie potrzebują faktur. Uśmiałem się z tego, że o ile wiem
    to mafia się nie reklamuje na billboardach... ;P Po za tym nie jest
    zielony tylko raczej skrzywiony przez poprzedni ustrój jaki mieliśmy ;)

    j.

  • 8. Data: 2005-11-21 07:32:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
    > nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.

    Powinienes zaczac od prostej analizy:

    aby ktos wykupil u Ciebie miejsce na baner- musisz miec potezna statystyke
    odwiedzin rzędu kilku tysiecy odwiedzin (niepowtarzalnych) dziennie.
    Raczej wiec nie moze to byc "strona" tylko konstrukcja noszaca znamiona
    "portalu". Aby to osiągnąć musisz dysponować sprzętem i łączem o odpowiednio
    dużej wydajności. Przykładowo, serwis onet.pl to bodajże ponad 300 serwerów.
    Serwis musi zawierac informacje przydatne dla każdego, wiec musi byc ich
    maksymalnie dużo i muszą być aktualne. Zamierzasz sam temu podołac ?

    Innym sposobem jest stworzenie jakiegoś specjalistycznego serwisu
    adresowanego do jakiejs konkretnej grupy osób lub
    udzielającego/przetwarzającego jakieś konkretne informacje np z płatnym
    dostępem. Nadal nic nie zmienia faktu, że aby usyskać statystykę odwiedzin
    rzędu ponad kilku tysięcy dziennie będziesz musiał po prostu przygotować
    serwis na utrzymanie ospowiedniej wydajoności a to zawiera się w prostyym
    równaniu

    duża wydajność = odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt (1) dalej
    więc:

    odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt = odpowiednia (duuuża) kasa na
    inwestycje (2)

    Podstawiając więc równania (1) i (2) stronami mamy:

    duża wydajność= odpowiednia (duuuża) kasa na inwestycje

    Powyższe równania zupełnie pomijają zagadnienia:
    informacji w aspekcie ilościowym i jakościowym
    inwestycji w technologie przetwarzania danych (bazy danych, oprogramowanie
    (legalne), ludzie, cena informacji, szybklość dostępu do informacji)
    konieczność utrzymaia odpowiedniej dynamiki zmian aby serwis miał swoich
    stałych użytkowników, którzy będą do niego wracać

    Nieliczne pomysły wytzrymują próbę czasu, ale często bywa że ich ewolucja
    trwa całymi latami nim statytsyki odwiedzin osiągną odpowiedni poziom.

    Mojemu znajomemu poniekąd udało, ale z tego co widziałem ostatnio i tak nie
    ma reklam w jego serwsie. Mówię o serwisie www.autobaza.pl ktorego jednym ze
    wspolwlascicieli jest moj znajomy. Serwsi ewoluowal latami nim
    zainteresowali sie nim kupujacy samochody, producenci zrozumieli
    zastosowanie i zechccieli udzuelac szerszych informacji i firmy
    ubezpieczeniowe podjely wspolprace kupujac regularnie statystyki odwiedzin
    od wlascicieli serwisu.

    Przemysl tylko te aspekty ktore podalem. Oprocz nich jest jeszcze wiele
    wiele innych o ktorych nie wiem a ktore na pewno sie ujawnia.

    Nie obraz sie, ale z tresci twojego postu wynika ze nie masz elementarnej
    wiedzy na temat podstaw dzialania tego biznesu - byc moze masz jakis super
    pomysl, ale srodki inwestycyjne potrzebne na podjecie takiej dzialanosci i
    czerpanie z niej wymiernych zyskow sa naprawde liczone w cieżkich tysiacach
    miesiecznie.
    Byl zreszta w polsce okres masowego wylegania portali i zostalo z nich tylko
    kilka takich jak onet, interia, wp,
    hoga, e.pl i kilka innych ktorych juz nikt nie pamieta nie osiagnely
    odpowiedniej pozycji i wypadly z duzej gry....

    Pozdro
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2005-11-21 10:11:43
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Powinienes zaczac od prostej analizy:
    >
    > aby ktos wykupil u Ciebie miejsce na baner- musisz miec potezna statystyke
    > odwiedzin rzędu kilku tysiecy odwiedzin (niepowtarzalnych) dziennie.

    Facet prosil o pomoc w przepisach, a nie analize biznes-planu, odnosnie
    ktorego nie mamy zreszta blizszych informacji.
    To z tymi kilkoma tysiacami odwiedzin dziennie to nieprawda - ja kiedys
    dostalam oferte umieszczenia bannera na stronie, ktora miala 50-100
    odwiedzin dziennie. Strona byla oczywiscie mocno niszowa i na tyle
    wyrozniajaca sie w niszy, ze kazdy internauta zainteresowany nisza musial na
    nia trafic i zwykle na nia powracal. W sytuacji takiej jak waskie
    zainteresowanie, wiezi grupowe w kregu zainteresowan i osobisty autorytet
    osoby prowadzacej "glowna witryne niszy" ukierunkowana reklama na takiej
    stronie ma dosc duza klikalnosc i duza konwersje, poniewaz jej obecnosc na
    takiej stronie nosi znamiona "polecania przez autora", zwlaszcza gdy reklama
    jest przez dluzszy czas jedna i ta sama i nie ma dopisku "redakcja serwisu
    nie odpowiada za tresc reklam". W bardzo wielu przypadkach cos takiego jest
    znacznie bardziej oplacalne dla reklamodawcy niz baner na onecie, na ktory
    kliknie bardzo mala ilosc sposrod uodpornionych na reklamy gosci, a zakupu
    dokona jeszcze mniej.

    I.

  • 10. Data: 2005-11-21 10:51:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > kliknie bardzo mala ilosc sposrod uodpornionych na reklamy gosci, a zakupu

    Być może masz racje- wszystko zależy od tego do kogo adresowana jest reklama
    i jakie pieniądze umieszczenie reklamy w sewrisie www ma przynieść jego
    posiadaczowi. Z tego co pisał autor wątku mozna wnioskować że chce na tym
    zarabiać, więc wg mnie powinno to przynosić jakies konkretne pieniądze.
    Pisałem, że nie wiem jaki ma pomysł ale wg mnie tak czy siak trudno będzie
    zarabiac na zamieczeniu reklamy/reklam w startującym serwisie. jako że autor
    nie podał jaki rodzaj reklamy/branży go interesuje, moją intencją było
    pokazanie potencjalnej skali problemu inwestycji jeżeli reklama byłaby
    adresowana "do kazdego"