PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasady obowiązujące, wypowiedzenie przez pracownika

  • 1. Data: 2007-12-24 12:23:12
    Temat: Zasady obowiązujące, wypowiedzenie przez pracownika
    Od: ArteK <a...@g...com>

    Witam, mam podpisaną umowę z pracodawcą na czas określony od
    02.11.2007 do 31.01.2008. Większość okresu zatrudnienia przebywam na
    zwolnieniu lekarskim, praca zwyczajnie mi "nie służy" i chciałbym z
    niej zrezygnować. Obecnie także jestem na l4 i czy w tym wypadku mogę
    złożyć wypowiedzenie? Jaki jest okres takiego wypowiedzenia według
    kodeksu pracy? Czy pracodawca może odmówić przyjęcia wypowiedzenia bez
    podania konkretnego powodu? Jaki jest okres wypowiedzenia w przypadku
    gdy nie jestem na l4?

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Jeśli potrzebne są jakieś
    informacje to chętnie je dodam, proszę tylko o wskazówki jakie.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

  • 2. Data: 2007-12-24 12:35:37
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-24 13:23 [ArteK] napisał(a):
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Jeśli potrzebne są jakieś
    > informacje to chętnie je dodam, proszę tylko o wskazówki jakie.

    Nie ma możliwości wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas określony
    krótszy niż 6 m-cy. Tylko porozumienie stron lub porzucenie pracy. Jeśli
    wykażesz, że ta praca szkodzi Twojemu zdrowiu z porozumieniem nie
    powinno być problemu. No chyba, że masz alergię na pracę w ogóle ;-)

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2007-12-24 14:05:08
    Od: ArteK <a...@g...com>

    On 24 Gru, 13:35, "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote:
> [...]
    > :: //\ (o o) //+/--------------------------------------// /::
    > ---//+/-oO-(_)-Oo // / peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //+/--:
    Dziękuję za zainteresowanie tematem i za informację odnośnie
    wypowiedzenia. Zapewne wykazanie szkodliwości danej pracy wiązać się
    musi z orzeczeniem lekarza zawodowego. Swoją drogą to nie rozumiem
    pracodawcy, który najpierw chce kogoś zwolnić a potem jeśli ta osoba
    chce się sama zwolnić to robi problemy - tak jak ma to miejsce w moim
    wypadku. No ale cóż - przecież jak ktoś zjadł wszystkie rozumy to jest
    najmądrzejszy.

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i czekam na ewentualne inne
    sugestie.
    Wesołych Świąt!

  • 4. Data: 2007-12-24 14:20:10
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > chce się sama zwolnić to robi problemy - tak jak ma to miejsce w moim
    > wypadku. No ale cóż - przecież jak ktoś zjadł wszystkie rozumy to jest

    ludzie sa z natury zlosliwi

  • 5. Data: 2007-12-25 20:14:10
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > :: //\ (o o) //+/--------------------------------------// /::
    > ---//+/-oO-(_)-Oo // / peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //+/--:

    nie bardzo rozumiem jak to nie ma

    po pierwsze wydaje mi sie ze pracodawca wogole nie bedzie chcial z nim
    przedluzyc umowy jesli przebywa wiekszosc czasu na L4

    po drugie jesli konczy mu sie umowa to z dniem 1 lutego jest wolny i nie mui
    skladac zadnego wypowiedzenia bo po prostu ma koniec umowy i zarowno
    pracodawca jak i on maja prawo odmowic podpisania kolejnej

    a po trzecie na kazdej umowie jest wpisany termin i okres wypowiedzenia
    zazwyczai na terminowych umowach jest wpisany 2 tygodniowy termin
    wypowiedzenia wiec jesli gosciowi nie pasuje praca to sklada wypowiedzenie i
    po dwoch tygodniach jest wolny bo tyle go pracodawca moze przytrzymac

    jest jeszcze jedna opcja a wlasciwie dwie

    moze porzucic prace ale to zle wyglada w papierach lub moze sie dogadac z
    pracodawca i rozwiazac umowe za porozumieniem stron i rozstac sie
    natychmiast (jednak w tym przypadku pracodawca musi sie zgodzic)

  • 6. Data: 2007-12-25 20:25:35
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-25 21:14 [Kris] napisał(a):

    > nie bardzo rozumiem jak to nie ma

    No po prostu nie ma.

    > po drugie jesli konczy mu sie umowa to z dniem 1 lutego jest wolny i nie

    Ale kolega nie chce czekać do 1 lutego tylko chce zakończyć współpracę
    wcześniej.

    > a po trzecie na kazdej umowie jest wpisany termin i okres wypowiedzenia

    Nie na każdej. Co więcej na większości nie ma. Co więcej, nawet jak na
    niektórych jest to i tak nie ma mocy prawnej. A tu jest właśnie taki
    przypadek.

    > moze porzucic prace ale to zle wyglada w papierach lub moze sie dogadac
    > z pracodawca i rozwiazac umowe za porozumieniem stron i rozstac sie

    Toż właśnie to napisałem ;-)

  • 7. Data: 2007-12-26 09:31:07
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie na każdej. Co więcej na większości nie ma. Co więcej, nawet jak na
    > niektórych jest to i tak nie ma mocy prawnej. A tu jest właśnie taki

    cos nie bardzo mi sie w to chce wierzyc

    ja na kazdej umowie ktora mialem mialem wpisany rowniez okres wypowiedzenia
    a juz troche tych umow bylo w moim przypadku
    standartowo wpisuje sie 2 tygodnie jesli umowa jest terminowa

    ja to niezgodne z prawem

    to co jak podpisuje z pracodawca umowe terminowa na 5 miesiecy to nie moge
    sie zwolnic i on mnie nie moze zwolnic poza oczywistym naruszeniem
    regulaminu

    niemozliwe

    jesli sie komus nie podoba praca to ma prawo odejsc po okresie wypowiedzenia
    jaki go obowiazuje to samo sie tyczy pracodawcy ktory ma prawo zwolnic po
    okresie wypowiedzenia

    jakos nie wyobrazam sobie inne sytuacji i przymusowej pracy bez mozliwosci
    zwolnienia

  • 8. Data: 2007-12-26 10:48:45
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-26 10:31 [Kris] napisał(a):

    > cos nie bardzo mi sie w to chce wierzyc

    To nie kwestia wary lub niewiary tylko prawa pracy.

    > to co jak podpisuje z pracodawca umowe terminowa na 5 miesiecy to nie
    > moge sie zwolnic i on mnie nie moze zwolnic poza oczywistym naruszeniem
    > regulaminu
    >
    > niemozliwe

    A jednak.

    > jesli sie komus nie podoba praca to ma prawo odejsc po okresie
    > wypowiedzenia jaki go obowiazuje to samo sie tyczy pracodawcy ktory ma
    > prawo zwolnic po okresie wypowiedzenia

    Oczywiście masz rację. Pod warunkiem, że mogą wypowiedzieć umowę ;-)

    > jakos nie wyobrazam sobie inne sytuacji i przymusowej pracy bez
    > mozliwosci zwolnienia

    Wyobraźnia tu nie ma nic do rzeczy. Proponuję, żebyś przed dalszą
    dyskusją poczytał jednak przepisy dotyczące dopuszczalnych sposobów
    rozwiązywania umowy o pracę.

  • 9. Data: 2007-12-26 19:59:33
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > poczytał jednak przepisy dotyczące dopuszczalnych sposobów rozwiązywania

    tak zrobie bo jakos trudno mi uwierzyc ze do pol roku nie moge sie zwolnic
    jesli mi praca nie bedzie odpowiadac
    zaraz bede szukal tego

    jak rozumiem powinienem znalesc to w kodeksie pracy?

  • 10. Data: 2007-12-26 20:31:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-26 20:59 [Kris] napisał(a):

    > jak rozumiem powinienem znalesc to w kodeksie pracy?

    Tak. Polecam w tym temacie głównie artykuły 30-33.