PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop - art 161 KP

  • 1. Data: 2007-12-20 08:27:14
    Temat: urlop - art 161 KP
    Od: rincewind <r...@w...pl>

    Witam!

    Pracodawca w tym roku udzielił mi zaledwie kilku dni urlopu.
    Chciałbym wziąć urlop choć na Wigilię, jednak usłyszałem od szefa że mi
    go prawdopodobnie nie udzieli.
    Czy ma do tego prawo, skoro art.161 KP mówi:

    "Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."

    a liczba pozostałych dni roku jest mniejsza niż pozostały przysługujący
    mi urlop?
    Oczywiście i tak mogę wziąć urlop na żądanie, ale wolałbym nie uciekać
    się do takich środków.

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt czytelnikom grupy:)

    Paweł

  • 2. Data: 2007-12-20 08:48:43
    Temat: Re: urlop - art 161 KP
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    rincewind wrote:

> [...]
    > się do takich środków.
    >
    > Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt czytelnikom grupy:)

    Weź urlop na żądanie i nie kombinuj.

  • 3. Data: 2007-12-20 09:06:32
    Od: "news.internetia.pl" <t...@p...onet.pl>

    A ile tego urlopu na zadanie przysluguje ?

  • 4. Data: 2007-12-20 09:17:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-20 10:06 [news.internetia.pl] napisał(a):
    > A ile tego urlopu na zadanie przysluguje ?

    Do 4 dni w roku kalendarzowym. Nie przechodzi na następny rok.

    Art. 167(2) i 167(3) KP

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 5. Data: 2007-12-20 11:56:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkd914$r0o$1@news.onet.pl rincewind <r...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > "Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    > kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."
    Są także art. 163 oraz 164, a przede wszystkim 168.

    > Oczywiście i tak mogę wziąć urlop na żądanie, ale wolałbym nie uciekać się
    > do takich środków.
    Co to znaczy "takich środków"?
    To jest normalne skorzystanie z ustawowego uprawnienia.

    --
    Jotte