PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki w branży IT...trochę długie › Re: Zarobki w branży IT...trochę długie
  • Data: 2004-07-14 12:27:59
    Temat: Re: Zarobki w branży IT...trochę długie
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odpowiem krotko...
    Z praca admina sieci to jest troche dziwnie. Jesli admin jest dobry to
    wszystko dziala. A jak dziala to admin jest niepotrzebny bo caly dzien sie
    obija zamiast pracowac. Natomiast jesli cos przestaje dzialac to wina
    admina bo jest kiepski a taki tez jest niepotrzebny. ;)
    Pierwsza prace ktora dostalem to byl wlasnie administrator sieci (serwery
    NetWare) za troche wiecej niz ty piszesz na miesiac (Dodatkowo na zadupiu
    daleko od wielkich miast). Dodatkowo na poczatku byl zatrudiony dochodzacy
    admin na umowe zlecenie (w ramach przyuczenia mnie) i dostawal 3 razy tyle
    co ja, a musial byc tylko do 2 godzin dziennie w pracy.I to jest wlasnie
    ta roznica. Po jakims czasie byl niepotrzebny a ja robiac typowy blad,
    czyli dobra konfiguracje serwera itp (jak wiadomo NetWare dobrze
    postawione nie sypie sie) po pewnym czasie moja praca stalo sie
    rozwiazywanie problemow uzytkownikow koncowek... Mialem duzo wolnego czasu
    i wtedy sie doksztalcalem (z programowania oraz grafiki). Po jakims czasie
    (i braku widokow na podwyzke) postanowilem wziasc sprawy we wlasne rece.
    I fakt - mozna zarabiac wiecej. Ale to jest ryzyko jak to z prowadzeniem
    wlasnej dzialalnosci. Moze byc miesiac w ktorym zarobi sie x-tysiecy, a
    moze byc taki w ktorym mozna lezec do gory brzuchem (albo popracowac w
    ogrodku ;))
    Obecnie najlepsze zlecenia to zlecenia dotyczace grafiki (projekty logo,
    stron internetowych (choc tutaj powoli cena spada) lub corporate ID),
    najmniej platna jest administracja sieciami (co innego projektowanie
    instalacja sieci).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---