PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zapłata za umowę zlecenie

  • 1. Data: 2005-12-19 23:52:50
    Temat: Zapłata za umowę zlecenie
    Od: "Neo[EZN]" <n...@h...com.pl>

    Mam mały problem - pracowałem w pewnej firmie do połowy listopada na umowę
    zlecenie. Kwotę na umowie liczyłem na podstawie przepracowanych godzin.
    Umowy wystawiane są pod koniec miesiąca i pod koniec miesiąca zjawiłem się w
    firmie żeby policzyć przpracowane godziny. Nie było szefostwa - nikt mi nie
    dał pieniędzy, zostawiłem kartkę z podliczonymi godzinami i napisałem na
    niej żeby wpłacili mi pieniądze na konto. Na drugi dzień zadzwonili do mnie
    że nie wpłacą mi na konto bo mam przyjechać do nich osobiście żeby podpisać
    umowę.

    I tu się pojawia problem bo nie mam czasu ani zdrowia przedzierać się 12
    kilometrów przez sam środek Wrocławia w godzinach szczytu po to żeby
    podpisać papierek i zabrać 150 złotych (kto wie jak się teraz jeździ z
    południa na północ miasta i na odwrót ten wie o co chodzi). Poprosiłem
    znajomą z tej firmy żeby wzięła za mnie te pieniądze i umowę a ja podjadę do
    niej wieczorem i podpiszę kiwty - ona mówi że to jest niestety niemożliwe bo
    sam muszę jechać do firmy (?!!).

    Pytanie - czy mogę zażądać od firmy zapłaty przelewem i wysłania
    umowy-zlecenie pocztą? Nie rozumiem takiego działania "dyrekcji" - wydaje mi
    się że dla nich to bez różnicy gdzie podpiszę papier - czy u koleżanki
    mieszkającej 2km ode mnie czy w firmie na drugim końcu miasta? Jak to z tym
    jest?

  • 2. Data: 2005-12-20 05:40:35
    Temat: Re: Zapłata za umowę zlecenie
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Neo[EZN] zapodał(-a):
> [...]
    > drugi dzień zadzwonili do mnie że nie wpłacą mi na konto bo mam
    > przyjechać do nich osobiście żeby podpisać umowę.
    [...]

    W sumie niezbyt miłe działanie firmy, że nie miał kto z Tobą spisać umowy,
    no ale papier musi być podpisany (przez obie strony...).
    Umowa o zlecenie - czyli świadczyłeś przez wyznaczony okres czasu
    jakieś usługi. Umowa jest niezbędna do rozliczenia się firmy np. z US, Tobie
    też się przyda (przecież jako student będziesz mógł potem odzyskać przynajmniej
    jakąś część...)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2005-12-20 08:13:52
    Od: "Neo[EZN]" <a...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tobie
    > też się przyda (przecież jako student będziesz mógł potem odzyskać

    No tak tylko czy mogę sobie zażyczyć żeby przysłali mi umowę pocztą a
    pieniądze przelewem? Bo dla nich to powinno być bez różnicy - dla mnie
    zaoszczędzenie czasu, paliwa i zdrowia... Czy jest jakiś przepis nakazujący
    podpisywanie umów zleceń w siedzibie firmy? ...bo nie słyszałem o czymś
    takim...

  • 4. Data: 2005-12-20 12:20:55
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Neo[EZN] zapodał(a):

    > Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
    > wiadomo?ci news:do85h2$ck9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No tak tylko czy mogę sobie zażyczyć żeby przysłali mi umowę poczt? a pieni?dze
    przelewem? Bo dla nich to powinno być bez
    > różnicy - dla mnie zaoszczędzenie czasu, paliwa i zdrowia... Czy jest jaki? przepis
    > nakazuj?cy podpisywanie umów zleceń w siedzibie firmy? ...bo nie
    > słyszałem o czym? takim...

    1/ umowy podpisują najczęściej dwie strony
    2/ przepisu chyba nie ma - możecie się spotkać np. w knajpie
    na piwie i spisać umowę, którą obie strony zaakceptują i podpiszą...
    3/ napisałeś, że 'nie było szefostwa' - a umawiałes się wcześniej na podpisanie
    umowy, czy przyszedłeś sobie, bo miałeś właśnie czas i cała firma
    miała zatrzymać pracę, odwołać spotkania, bo Neo[EZN] właśnie
    chciał uzyskać zawijasaa pod swoimi 150zł?

    Złośliwy jestem? Nie - po prostu myśl czasem, jak osoba będąca
    'po drugiej stronie' umowy:
    - zaoszczędzi Ci to nerwów
    - zaoszczędzi to nerwów pracodawcy
    - spowoduje, że nie będziecie na siebie krzywo patrzeć...

    zdrówko,

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl

  • 5. Data: 2005-12-20 12:21:55
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Neo[EZN] zapodał(a):

    [...]

    ... a swoją drogą - skonfiguruj czytnik :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl