PracaGrupypl.praca.dyskusje › pasek + lista plac

  • 1. Data: 2005-12-19 21:27:27
    Temat: pasek + lista plac
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    witam!

    jestem zatrudniony na umowe o prace na 4/5 etatu (pierwsze trzy miesiace
    umowa o prace na okres probny, pozniej przedluzona na pol roku).

    nigdy nie dostalem od mojego pracodawcy paska ani zadnego innego
    rozliczenia. nie dostalem tez ani grosza za nadgodziny (a bylo tego troche).

    czy moge w jakis sposob wymusic wydanie takich rozliczen oraz listy
    obecnosci za poprzednie miesiace?

    pozdrawiam
    patryk

  • 2. Data: 2005-12-19 22:43:41
    Temat: Re: pasek + lista plac
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

> [...]
    troche).

    > czy moge w jakis sposob wymusic wydanie takich rozliczen oraz listy

    Z tego co pamietam , KP obliguje pracodawce aby na pisemny wnisoek
    pracownika przedstawil w jaki sposób zostalo naliczone wynagrodzenie.
    Poszukaj w KP- napisz 2 zdaniowe pisemko powolujac sie w nim na odpowiedni
    paragraf i po klopocie. Pracodawca musi odpowiedziec.
    Jezeli nie dostales paska powinienes dostawac druki ZUS-RMUA na których sa
    wyszczególnione wysokosci wynagrodzenia i które potwierdzaja oplacanie
    skladek ZUS.
    Na twój wniosek pracodawca musi wydac ci te druki - jeden druk do kazdego
    wyplaconego wynagrodzenia.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 3. Data: 2005-12-19 22:45:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 19 Dec 2005 22:27:27 +0100, cartman
    <cartman@___neostrada.pl> zakodował:

    >czy moge w jakis sposob wymusic wydanie takich rozliczen oraz listy
    >obecnosci za poprzednie miesiace?

    Tak
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-12-20 07:19:31
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    cartman napisał(a):

    Sprawdz jeszcze czy pracodawca w ogóle przesyła kasę
    za składki na Twoje konto w ZUS.
    Dowiesz się tego:
    - żądając druku RMUA od pracodawcy na którym nie będzie widniał
    napis "wesja robocza" [po wysłaniu do ZUS raportu i odebraniu
    potwierdzenia wysłania, napis ten znika na raporcie RMUA. Takie
    zabezpieczenie przed nieuczciwymi.]
    - idąc do ZUSu pod który podlegasz i podajesz im numer NKP Twojego
    pracodawcy, albo jego dane identyfikacyje. POwidzą Ci od ręki.

    Nie zostawiaj tego "na potem", bo potem jest tylko szarpanina, nerwy i
    sądy pracy.

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 5. Data: 2005-12-22 19:43:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005 08:19:31 +0100, czarny <m...@f...art.lp>
    wrote:

> [...]
    > napis "wesja robocza" [po wysłaniu do ZUS raportu i odebraniu
    > potwierdzenia wysłania, napis ten znika na raporcie RMUA. Takie
    Jak pracodawca "wysle przez wydrukowanie" to napis tez zniknie, mimo
    ze zus nic nie dostal :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2005-12-27 11:05:31
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    WAM napisał(a):

    > Jak pracodawca "wysle przez wydrukowanie" to napis tez zniknie, mimo
    > ze zus nic nie dostal :)

    skoro pracodawca za wszelką cene stara sie byc nieuczciwym...