PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakres obowiazkow a nagana

  • 1. Data: 2003-05-08 07:23:28
    Temat: Zakres obowiazkow a nagana
    Od: "alvaro" <a...@s...pl>

    Czy mozna dostac nagane za niewykonanie zadania nie wpisanego w zakres
    obowiazkow? Co jesli w ogole nie ma zakresu obowiazkow?

  • 2. Data: 2003-05-08 09:42:33
    Temat: Re: Zakres obowiazkow a nagana
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "alvaro" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna dostac nagane za niewykonanie zadania nie wpisanego w zakres
    > obowiazkow? Co jesli w ogole nie ma zakresu obowiazkow?

    a czy masz w umowei zapisane wykonywanie poleceń przełożonego ?
    Jeśli jesteś w pracy to w czasie pracy masz wykonywać pracę i nie
    filozofować, za to dostajesz pensję i ubezpieczenie. A jak ci się polecenie
    nie podoba to przecież możesz się zwolnić......

    Pracodawca X

  • 3. Data: 2003-05-08 10:28:06
    Od: "alvaro" <a...@s...pl>

> [...]
    >filozofować, za to dostajesz pensję i ubezpieczenie. A jak ci się polecenie
    >nie podoba to przecież możesz się zwolnić......

    Rozumiem ze w przypadku proby do zmuszenia przez szefowa do wariacji
    oralno-analnych musze sie zgodzic? Bo nagana. Nie filozofowac... Dobre
    Jak ksiegowego wyslesz do piaskowania kominow to musi sie zgodzic?
    Jak sprzataczce dasz do zrobienia bilans to nie ma sprawy?

  • 4. Data: 2003-05-08 10:49:26
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

> [...]
    > Jak ksiegowego wyslesz do piaskowania kominow to musi sie zgodzic?
    > Jak sprzataczce dasz do zrobienia bilans to nie ma sprawy?

    wariacje oralno-analne to molestowanie - można spore odszkodowania wyciagnąć
    a takie coś.....

    jako pracodawca (inteligentny) nigdy nie naraziłbym produkcji wysyłająć
    księgowego do piaskowania kominów czy dając sprzątaczce do zrobienia
    bilans... a jeśli takie polecenia otrzymujecie to ja się dziwię, że chcecie
    pracować w takiej firmie. Skoro macie do czynienia z psychicznie chorym
    przełożonym to chyba wszystkieo można się spodziewać oprócz przestrzegania
    prawa, więc czy będziesz miał zapis w umowie czy nie to i tak wstawi ci
    naganę do akt bez względu na przewinienie. Więc jeśli mamy rozmawiać
    poważnie to nie popadajmy w skrajności....

  • 5. Data: 2003-05-08 11:01:42
    Od: "alvaro" <a...@s...pl>

    Rozumiem ze w przypadku proby do zmuszenia przez szefowa do >wariacje
> [...]
    >naganę do akt bez względu na przewinienie. Więc jeśli mamy rozmawiać
    >poważnie to nie popadajmy w skrajności....

    Takie wlasnie skrajnosci sa rzeczywiste w swiadomosci mojego szefa.

  • 6. Data: 2003-05-09 08:30:12
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Pracodawca X" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    polecenie
    > nie podoba to przecież możesz się zwolnić......

    Kolega przyjął się do konkretnej pracy i powierzone mu zostały pewne
    obowiązki, przykładowo programisty, które zgodził się wykonywać za umówioną
    zapłatę, natomiast pracodawca zgodził się płacić za pracę świadczoną przez
    niego w ramach jego obowiązków (programowanie).
    Kiedy nie ma jasno określonego zakresu obowiązków, przyjmuje się, że
    obowiązkami pracownika są typowe czynności związane z zajmowanym
    stanowiskiem, zatem kiedy pracodawca każe programiście wymyć firmowe kible,
    ten ma pełne prawo odmówić, bo jego umowa o pracę nie dotyczy sprzątania, a
    mycie kibli nie należy do typowych obowiązków programisty. I ukaranie go za
    "niewykonanie rozkazu" jest bezprawne.
    To, że nie ma określonego zakresu obowiązków to bardziej problem dla
    pracodawcy niż dla pracownika.

    pzdr.
    SławekM