PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca holadnia

  • 1. Data: 2003-05-07 20:05:29
    Temat: praca holadnia
    Od: sauer <s...@w...pl>

    Witam
    bede jechal do holadnii na 3 miesiace - konkretnie do amsterdamu - czy
    ktos sie oriantuje jak tam jest z praca ???

    s...@w...pl

  • 2. Data: 2003-05-07 21:26:55
    Temat: Re: praca holadnia
    Od: s...@o...pl

    > Witam
    > bede jechal do holadnii na 3 miesiace - konkretnie do amsterdamu - czy
    > ktos sie oriantuje jak tam jest z praca ???
    >
    > s...@w...pl

    Jezeli zamierzasz chodzic po knajpach i pytac o prace - szanse sa 0%.
    Taka prace mozna dostac tylko jak sie ma cynk lub z polecenia i to na obrzezach
    miasta lub jest sie obywatelem unii (posiada sie soffi numer ).
    Wlasciciele boja sie strasznie nalotow. Wynajecie pokoju dla 2 osob - 300 -
    500E w zaleznosci od polozenia.
    Wynajecie pokoju dal wiecej niz 3 osob - niemozliwe. Jezeli ruszasz w ciemno
    odradzam Amsterdam, lepiej poszukac czegos na
    wiochach w ogrodnictwie.Ewentualnie A`dam North - dzielnica szklarniana.
    Polecam gazete z ogloszenaimi ViaVia

    http://www.viavia.nl/Advertenties/buy/adCategory.asp
    ?PARENT_ID=PERSONNEL

    to link do dzialu praca

    gevraagd - dam prace
    angeboden - szukam pracy
    hu**shoudelijk - sprzatanie domow, pomoc domowa
    schoonmaken - sprzatanie
    horeca - knajpy
    oppas - au pair
    winkel - sprzedawcy

    Zdejmij simlocka z tekefonu przed wyjazdem ( w holandii 15E) i kup preepaida
    holenderskiego
    najlepiej telefort lub KPN. To ulatwi szukanie roboty. Uwazaj na miejscowych
    nie Holendrow ( Indie, Pakistan, Surinam, Maroco ).
    Powodzenia
    Cu

    PS byly problemy z wyslaniem - serwer uznal holenderskie wyrazy z powszechnie
    uznane za obrazliwe :)

  • 3. Data: 2003-05-07 21:58:01
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Uzytkownik <s...@o...pl> napisal:

> [...]
    obrzezach
    > miasta lub jest sie obywatelem unii (posiada sie soffi numer ).
    > Wlasciciele boja sie strasznie nalotow. [...]

    To samo mialem wlasnie pisac:)

    Jezdze juz do NL od 3 lat na wakacje (a raczej do pracy), teraz bedzie 4-ty
    sezon.
    W ubieglym roku zahaczylo sie u mnie 3 kumpli, a mialo sie gdzie zahaczyc bo
    jezdze tam na legalu.
    Szukali wlasnie pacy w Amsterdamie, rezultaty:
    kumpela (papiery na legalu, 3 jezyki biegle) - kilka ofert pierwszego dnia
    jako kelnerka w pubach, restauracjach lub do sprzatania w hotelach. Miala
    farta.
    2 kumpli (bez papierow, angielski biegle) - kilka dni chodzenia po
    amsterdamie, w rezultacie odciski na stopach. Po tygodniu jeden z nich
    dostal marna i baaardzo niepewna prace w kuchni przy zmywaniu garow.

    Takze albo masz papiery i znasz jezyki, albo bardzo uparty i wygadany, wtedy
    masz szanse, ale nie na wiele.
    Rowniez doradzam pukanie do farmerow, przy odrobinie szczescia znajdziesz u
    nich jako taka platna robote no i zakwaterowanie (choc na luksusy moze sie
    nie nastawiaj).

    > [...] Zdejmij simlocka z tekefonu przed wyjazdem ( w holandii 15E) i kup
    preepaida
    > holenderskiego [...]

    Cenna rada.

    Pozdrawiam
    Luki

  • 4. Data: 2003-05-08 08:53:18
    Od: sauer <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 7 May 2003 23:58:01 +0200, "Luki" <m...@p...com>
    napisał:

> [...]
    >amsterdamie, w rezultacie odciski na stopach. Po tygodniu jeden z nich
    >dostal marna i baaardzo niepewna prace w kuchni przy zmywaniu garow.

    [ciach]

    dzięki za pomoc - bielge znam niemiecki - a po angielsku sie dogadam -
    zobaczymy jak bedzie - w kazdym badz razie zyczcie mi powodzenia -

    sauer