PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Za malo czy nie ?

  • 1. Data: 2003-06-26 10:04:45
    Temat: Re: Za malo czy nie ?
    Od: "Daniel" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    > Napewno nie wie ile jest przy tym pracy, bo jak sam mowi nie mial nigdy do
    > czynienia z php......

    > To nie wrozy nic dobrego... :( Poza tym tu nie chodzi o doswiadczenie z php,
    > a bardziej z projektowaniem/programowaniem w ogole...

    No napewno nie jest to dobry znak.A jak to samo co mowisz chcialem im wczoraj
    uswiadomic to zaraz zaczyna sie wyliczanka -

    1.Nie masz stazu
    2.Nie masz referencji - to po jakiego grzyba zawracali mi glowe jak nie potrafie
    programowac.....
    3.Nie masz kwalifikacji
    4.Nie jestes na miejscu firmie
    5.Jest pelno chetnych na twoje miejsce

    Powiedzieli ze gdybym byl u nich na miejscu to placiliby mi stawke godzinna, a ze
    jestem z daleka (300 km dalej) to dostalem takie warunki.Co ty o tym sadzisz ?

    > A tak w ogole, to jak to sie moze nazywac praca stala, skoro dopuszczaja
    > mozliwosc placenia czasem tylko 200PLN/m-c. Przy umowie o prace, czy sie
    > stoi, czy sie lezy - placa minimalna sie nalezy ;)

    W takim razie ile bys powiedzial na moim miejscu ?

  • 2. Data: 2003-06-26 10:48:01
    Od: "Michal Nowak" <n...@w...pl>

    Witam!

    > No napewno nie jest to dobry znak.A jak to samo co mowisz chcialem im
    wczoraj uswiadomic to zaraz zaczyna sie wyliczanka -

    W takim razie poloz nacisk na ustalenie sensownej specyfikacji projektu
    wczesniej. Rozmawiaj jak najwiecej z klientem przed zabraniem sie za prace i
    postaraj sie wyciagnac jak najwiecej informacji (czasem diabel tkwi w
    szczegolach!). Potem zaprezentuj swoja wizje rozwiazania - tak, zebynie bylo
    porozumien. Najlepszym ukladem byloby spisanie specyfikacji na papierze,
    jako czesci umowy. Projekty, ktore nie maja jasno ustalonych zalozen, lub
    tez kiedy te zalozenia zmieniaja sie znaczaco w trakcie realizacji projektu,
    wowczas praca przeciaga sie w nieskonczonosc (doslownie). Bywa, ze takie
    rzeczy nie sa po prostu konczone nigdy...

    > Powiedzieli ze gdybym byl u nich na miejscu to placiliby mi stawke
    godzinna, a ze jestem z daleka (300 km dalej) to dostalem takie warunki.Co
    ty o tym sadzisz ?

    Nie wspominales wczesniej, ze chodzi tu o prace zdalna. W takim ukladzie sam
    musisz oszacowac ile czasu zajmie Ci praca nad projektem (najlepiej
    rozkladajac go na czesci pierwsze), pomnoz wynik razy dwa (powaznie) no i
    przemnoz przez stawke godzinowa. Z pewnoscia jesli nie masz doswiadczenia,
    to trudno bedzie Ci dokladnie oszacowac wartosc zlecenia. Z pewnoscia 1000
    za Allegro, to jakas pomylka.

    > W takim razie ile bys powiedzial na moim miejscu ?

    Praca na etat oznacza dla mnie prace w pelnym wymiarze godzin na umowe o
    prace - wtedy pracodawca musi Ci placic przynajmniej minimalna pensje (nie
    jestem pewien ile ona obecnie wynosi) - to jest wymog prawny. Jednak to jak
    opisujesz swoja przyszla prace widze raczej jako podpisywanie kolejnych umow
    o dzielo - dla kazdego projektu. Ew. wchodzi w gre umowa zlecenie.

    Pozdrawiam,
    Michal