PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypadek w pracy

  • 1. Data: 2003-06-26 09:10:19
    Temat: Wypadek w pracy
    Od: "Jacek Kusmierzak" <j...@l...com.pl>

    Witam

    Moja znajoma znalazła się w następującej sytuacji. Miesiąc przed końcem
    umowy na czas określony (była to trzecia z żedu umowa u tego samego
    pracodowacy, łącznie blisko rok) uległa wypadkowi w pracy. Trafiła do
    lekarza a ten wysłał ją na chorobowe które wciąż trwa i wiadomo że potrwa
    jeszcze conajmniej dwa tygodnie. W trakcie zwolnienia pracodawca oświadczył
    że dziękuje jej za współprace.
    Czy postępowanie pracodawcy jest zgodne z prawem. Dodam że choć jest to
    raczej trudne do udowodnienia wspomniany wypadek był w sporej mierze zasługą
    niestosowania się do przepisów BHP przez pracodawcę.

    --
    Jacek K.

  • 2. Data: 2003-06-28 20:25:57
    Temat: Re: Wypadek w pracy
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Thu, 26 Jun 2003 11:10:19 +0200, "Jacek Kusmierzak"
    <j...@l...com.pl> napisał:

> [...]
    >umowy na czas okre?lony (była to trzecia z żedu umowa u tego samego
    >pracodowacy, ł?cznie blisko rok) uległa wypadkowi w pracy. Trafiła do
    >lekarza a ten wysłał j? na chorobowe które wci?ż trwa i wiadomo że potrwa
    >jeszcze conajmniej dwa tygodnie. W trakcie zwolnienia pracodawca o?wiadczył
    >że dziękuje jej za współprace.
    >Czy postępowanie pracodawcy jest zgodne z prawem. Dodam że choć jest to
    >raczej trudne do udowodnienia wspomniany wypadek był w sporej mierze zasług?
    >niestosowania się do przepisów BHP przez pracodawcę.

    I wszystko jest w porzadku. Pracodawca zobowiązany jest jedynie do
    sporządzenia protoklu powypadkowego i skierowania go potem do ZUS/
    Dalsze chorobowe po wygaśnięciu umowy zawartej na czas określony płaci
    ZUS.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 3. Data: 2003-06-29 10:18:40
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > raczej trudne do udowodnienia wspomniany wypadek był w sporej mierze zasługą
    > niestosowania się do przepisów BHP przez pracodawcę.

    Jeżeli umowa zawarta na czas określony jeszcze nie wygasła to pracodawca zrobił
    błąd.Ponadto proszę sie zapoznać z U S T A W Ą
    z dnia 30 października 2002 r.o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy
    pracy i chorób zawodowych Dz.U. Nr 199, poz. 1674. Pozdrawiam.