PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za dużo informatyków?

  • 41. Data: 2002-05-30 15:58:12
    Temat: Re: Za dużo informatyków?
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    W "malych dziurach" (miasteczkach ponizej 20 tys.) napewno Informatykow moze
    byc przesyt :)

  • 42. Data: 2002-05-30 17:50:19
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Hum a jak to pracodawca oceni podczas rozmowy wstepnej?

    Po doswiadczeniu? Spyta sie co do tej pory robiles i oceni na tej podstawie.
    A jesli zaraz ktos mi wyskoczy z tym, ze jak zaczac w tej sytuacji to
    odpowiem - robiac za darmo - poki sie studiuje/uczy jest duzo czasu na takie
    rzeczy.

    Merlin

  • 43. Data: 2002-05-31 10:51:26
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
    > jest
    >
    > Wiesz.. faktycznie informatykow jest duzo, ale jesli kogos to interesuje
    > nie mozna mowic, ze jest niepowazny. Ja np. wolalbym pracowac za grosze
    niz
    > wybrac inny zawod niz ten ktory lubie tylko dlatego, ze mialoby nie byc na
    > niego zapotrzebowania.
    >
    > Poza tym - informatykow jest duzo, ale wielu z nich to goscie bez
    > doswiadczenia i slabo wyksztalceni.. Tia.. licza sie jako informatycy, ale
    > tylko dlatego, ze lepszego okreslenia dla nich nie ma.

    Są też informatycy bez wykształcenia, ale wiedze i doświadczenie mają dużo
    większe niż
    niejeden po studiach. Strasznie mnie to denerwuje jak widze ogłoszenie
    wymagane wykształcenie wyższe bo przypominam sobie kolegów ze studiów którym
    pisałem programy zaliczeniowe. Niestety problem w tym, że mi sie tych
    studiów nie udało ukończyć nie z powodu braku wiedzy ale z przyczyn innych.

    pozdr.

  • 44. Data: 2002-05-31 11:29:33
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

    > Już kilka ładnych latek kształcę się na programistę...

    Popieram poprzedników. Najważniejsze zeby lubić to co sie robi.
    Bez tego kazda praca jest bezsensowna i uciążliwa.

    A Marek ma jeszcze przed soba 3 lata nauki - zapewne w liceum, w
    czasie których moze się jeszcze upewnić co do swojego wyboru.
    Teraz najważniejsze zeby się dostać do dobrego liceum, czego Ci życzę
    :-))

    Pozdrowienia.

    Basia (informatyk, który bardzo lubi swoją pracę)

  • 45. Data: 2002-05-31 11:44:00
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

    > A Marek ma jeszcze przed soba 3 lata nauki - zapewne w liceum, w

    Najmocniej przepraszam, nie Marek, tylko Michał.

    Też mam Michała w III gimnazjalnej. Na razie myśli o zdaniu do liceum
    o profilu matematycznym, co pewnie mu sie uda, bo jest laureatem
    olimpiady chemicznej i ekologicznej, a potem zobaczymy, coś mówi o
    biologi. Przy jednoczesnym zainteresowaniu informatyką moze to jest
    jakis pomysł ?

    Pozdrowienia.

    Basia

  • 46. Data: 2002-05-31 13:30:38
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Masz rację Limfo, weterani będą wypierani przez młodych gniewnych
    > rozpoczynających swoją karierę z kompem nie już od nauki stukania w
    > klawiaturę, ale od posługiwania się gotowymi skryptami, na zasadzie
    > "przeciągnij i upuść"....

    A moze wszyscy inforamtycy powybijaja sie i nie zostanie zaden. Beda same
    warzywa-informatycy. Wzrosnie bezrobocie u informatykow. Kazdy informatyk
    popracuje kilka lat i bedzie do niczego - beda go musieli zastepowac mlodzi,
    czesto zdolniejszi, ale nawet wsrod nich znajda sie lamerzy i kujoni, ktorzy
    nie zetkneli sie z komputerem na powaznie.
    W takim wypadku nie grozi nam przesyt, ale deficyt. Na zachodzie jest brak
    informatykow. Moze oni to zrozumieli. Nie wiem.

  • 47. Data: 2002-05-31 14:55:14
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > A mnie sie to zdanie bardzo podoba.
    > I Pani ma racje!
    > Pani wyraznie zacheca do ekspansji w kierunku swiatowych rynkow pracy !!!

    Pani zniecheca do tego, ale my jestesmy madrzejsi i mozemy opanowac swiatowe
    rynki!!!

    I tak powinno byc!
    Oby tak wszyscy mysleli

    Pozdrawiam Piotr

  • 48. Data: 2002-05-31 15:04:31
    Od: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Michał M. <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie przesytu?

    Nauczyciela miała rację i nie miała racji. Generalnie rzecz biorąc rynek
    pracy także dla informatyków stał się rynkiem pracodawcy, a nie pracobiorcy.
    Niemniej jednak, w dalszym ciągu łatwiej znaleźć pracę (i to dobrze płatną)
    informatykowi, niż przedstawicielowi innych zawodów. Perspektywy także są
    niezłe, nic nie wskazuje, żeby komputery miały przestać być potrzebne. Ale
    oczywiście samo posiadanie jakiegoś dyplomu nie daje gwarancji zatrudnienia.

    Natomiast pamiętaj, że zawsze jest i będzie popyt na dobrych spcjalistów -
    dotyczy to także zawodów nieinformatycznych. Jeśli zastanawiasz się na
    wyborem zawodu, to nie sugeruj się informatyk czy nie, ale zastanów się, co
    Cię najbardziej interesuje, co jest twoją pasją. Nigdy nie będziesz dobry w
    jakimś zawodzie, jeśli nie będziesz tego lubił. Praca informatyka to wbrew
    pozorom żmudna dłubanina bez końca. Dobry informatyk zawsze znajdzie pracę,
    zaś kiepski lub przeciętny będzie miał problemy.

    Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

  • 49. Data: 2002-05-31 18:24:40
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 31 May 2002 12:51:26 +0200, "Stefan" <s...@i...pl> wrote:
    [ciach...]
> [...]
    >pisałem programy zaliczeniowe. Niestety problem w tym, że mi sie tych
    >studiów nie udało ukończyć nie z powodu braku wiedzy ale z przyczyn innych.
    Skoncz studia bedziesz w gronie tych "lepszych" ktos tu na grupie
    udowadnial ze studia skonczyc to nie sztuka.
    Tak jak pisalem doswiadczenie ciezko ocenic na rozmowie
    kwalifikacyjnej a pelnego testu sie nie da zrobic i bedzie malo
    miarodajny. Dyplom studiow jest czyms na rzeczy.

    Pzdr
    Limfo

  • 50. Data: 2002-05-31 18:27:09
    Temat: Re: Re: Za dużo informatyków?
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 31 May 2002 13:44:00 +0200, =?iso-8859-2?Q?Basia_Zygma=F1ska?=
    <j...@s...gliwice.pl> wrote:

> [...]
    >olimpiady chemicznej i ekologicznej, a potem zobaczymy, coś mówi o
    >biologi. Przy jednoczesnym zainteresowaniu informatyką moze to jest
    Eee tam moze byc swietnym poszukiwaczem nowych lekow
    (farmakologiem???)

    Pzdr
    Limfo
    (informatyk zmuszany do tego zeby sie jak najmniej zajmowac swoim
    zawodem)