PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialanosc gospodarcza

  • 1. Data: 2002-05-29 13:40:43
    Temat: Dzialanosc gospodarcza
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam,

    wlasnie co zostalem absolwentem wyzszej uczelni i zmienilem w ten sposob
    swoj status na bezrobotny...
    Chce zalozyc swoja dzialalnosc,ale nie jestem ekspertem w tego typu
    przedsiewzieciach. Czy, ktorykolwiek z szanownych grupowiczow moglby mi
    poradzic jak mam sie do tego zabrac, chodzi mi konkretnie o forme
    opodatkowania,itd. Chcialbym dzialac w branzy informatyczno -
    telekomunikacyjnej, realizowac wszelkie uslugi z nia zwiazane (sieci,
    internet, programowanie, dostep). A czy ktos wie co z ta ustawa ulatwiajaca
    otwieranie dzialalnosci swiezo upieczonym absolwentom, ktora ma niby wejsc w
    czerwcu??????

    pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2002-05-29 14:14:16
    Temat: Re: Dzialanosc gospodarcza
    Od: "Marcin Delimedjac" <d...@p...onet.pl>

    zobacz na stronie Gazety Wyborczej w dziale Praca
    jest poradnik jak zalozyc wlasna firme

    Marcin

  • 3. Data: 2002-05-30 19:41:14
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam,

    sprawdzalem ale nie ma za wielu informacji mnie interesujacych...
    Czy dla uslug branzy IT mozna wybrac ryczalt...? Mam sprzeczne opinie na ten
    temat....

    pozdrawiam,

    Rafal

    Użytkownik Marcin Delimedjac <d...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ad2okv$bls$...@s...futuro.pl...

  • 4. Data: 2002-05-31 08:18:29
    Od: "Marcin Delimedjac" <d...@p...onet.pl>

    a jaki masz zamysl na dzialalniosc?
    jaka prace chcesz wykonywac?
    IT glownie na KPiR oraz na pelnym VAT

    Marcin

  • 5. Data: 2002-05-31 09:35:59
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > ten

    Ustawa o zryczaltowanym podatku dochodowym ble ble.
    jest w dzienniku ustaw z 1998 nr 144, poz. 930
    z 2000 nr 104 poz. 1104
    (zapewne byly i nowelizacje, ale one raczej ograniczaja zasieg ustawy
    niz rozszerzaja)
    jest tam zalacznik numer 2: wykaz uslug, ktore _wylaczaja_ podatnika z
    mozliwosci opodatkowania ryczaltem.
    pierwsza z brzegu: reprodukcja komputerowych nosnikow informacji.
    jesli zatem swoj program nagrasz na CD czy dyskietke to dokonasz
    reprodukcji ;-) wiec ...

    zalacznik 4 opisuje co mozna na karte podatkowa.

    mozna poczytac te zalaczniki i moze sie okazac ze np. obsluga elektornicznych
    wag sklepowych _byc_ _moze_ da sie podciagnac pod karte podatkowa!
    tylko ze jesli skopiujesz komus drivery do wagi w dyskietki na dysk twardy
    i jakos to bedzie wynikac z rahcunku, to urzad Cie scignie, zaprowadzi Ci ;-)
    KPiRa, oszacuje podatek jakiego nie zaplacilec, pomnozy przez dwa i kaze
    zaplacic w ciagu 7 dni...

    pozdrawiam

    romekk