PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za dużo informatyków?

  • 1. Data: 2002-05-29 13:50:50
    Temat: Za dużo informatyków?
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem uczniem gimnazjum trzeciej klasy gimnazjum. Pewna nauczycielka
    powiedziała nam dziś, "kto dziś planuje być w przyszłości informatykiem jest
    lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały
    świat". Lekko mnie to zdziwiło bo... bo wszyscy wiedzą jak wygląda rynek
    pracy. Do tego rozwój technologii w przyszłości spowoduje zwiększone
    zapotrzebowanie na programistów...

    Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie przesytu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-29 14:33:02
    Temat: Re: Za dużo informatyków?
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Michał M." <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie

    W pewnym sensie twoja nauczycielka miala racje. Na razie rynek juz jest
    przesycony
    w Polsce i informatykow, nawet tych z wysokimi kwalifikacjami jest duzo.
    Duzy w tym udzial ma dekoniunktura na Zachodzie. Bez inwestycji za daleko
    nie
    zajdziemy.
    Ze wzgledu na wysokie zainteresowanie tym zawodem, obecnie pracodawcy
    maja w czym wybierac. Szczegolnie, gdy do naszych granic wschodnich puka
    bez przerwy tania armia dobrych informatykow. Ale na zachodzie wciaz widze
    duze szanse dla rodakow z racji starzenia sie spoleczenstwa i braku
    mozliwosci
    przestawienia sie na nowe technologie.
    Z drugiej strony z taka sytuacja mielismy juz (i mamy) do czynienia obecnie.
    Cala rzesza bezrobotnych specjalistow d/s marketingu i zarzadzania jest bez
    pracy
    lub pracuje za marne grosze.

    Tak wiec odpowiedajac na twoje pytanie: tak i nie. Tak, jesli nie masz
    doswiadczenia i tym samym zanizac rynku pod wzgledem zarobkow. Chyba
    ze jestes wzietym specjalista, ktory potrafi sie sprzedac i zna swoja
    wartosc.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 3. Data: 2002-05-29 14:37:41
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały

    moze miala na mysli, ze podobnie jak kazdy Polak jest najlepszym lekarzem,
    prawnikiem, psychologiem, znawca sportu i samochodow tak obecnie kazdy jest
    i informatykiem? domoroslym co prawda, ale lepszym niz po najlepszych
    uczelniach...

    ;-)
    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-29 14:41:15
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

> [...]
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie

    Przy obecnej sytuacji gospodarczej w Polsce jest za duzo ludzi wszystkich
    zawodow, nie tylko informatykow to dotyczy. Nie wiem, czy istnieje jakas
    grupa zawodowa, w ktorej nie byloby wiekszych problemow z praca.

  • 5. Data: 2002-05-29 14:44:04
    Od: "PO" <p...@h...com>

    > zawodow, nie tylko informatykow to dotyczy. Nie wiem, czy istnieje jakas
    > grupa zawodowa, w ktorej nie byloby wiekszych problemow z praca.

    farmaceuci - apteki wyrastają jak grzyby po deszczu

  • 6. Data: 2002-05-29 14:46:36
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie przesytu?

    A tak przy okazji...czego uczy ta pani??

    Ze wie co bedzie za 8 lat...ho, ho...

    W kazdym zawodzie , za wyjatkiem chwil, kiedy pojawia sie cos calkiem nowego..
    (np wlasnie informatyk...pare lat temu), jest raczej wiecej pracownikow niz
    miejsc pracy. I nie ma miejsc pracy...dla tych gorszych, z mniejszymi
    umiejetnosciami lub mniej elastycznych. A bedac dobrym informatykiem, ma sie
    duzo mozliwosci rowniez w innych zawodach, gdzie atutem dodatkowym moze byc
    wlasnie informatyka...zwlaszcza za te 8 czy 5 lat
    Kiedys brak bylo ludzi od marketingu...treaz jest nadprodukcja, ludzie po
    ekonomii tez kiedys nie mieli problemow z praca...
    Jesli interesujesz sie informatyka, nie wybierasz tego na zasadzie "zamknac
    oczy i palcem wskazac na liste zawodow", to spokojnie poglebiaj zainteresowania
    i szykuj sie do tego zawodu.

    Pani mozesz sie zapytac, czy wie o tym ze jest niz demograficzny, i ze lekko
    niepowazny jest ten, kto wybiera zawod nauczyciela.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-05-29 14:51:37
    Od: "jacek47k" <j...@i...pl>

    Niestety,Pawelek ma całkowitą rację.Firmy informatyczne robią nabór
    nowych pracowników za psie pieniądze, aby zastąpić nimi dotychczasowych,
    jeszcze godziwie opłacanych.A potrzeba zdobycia LEPRZYCH pracowników
    to obecnie wykręt mający na celu obniżkę kosztów.
    jk.

  • 8. Data: 2002-05-29 14:53:14
    Od: "raku" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie

    naczytala sie wyborczej i cytuje
    tak naprawde ten rynek jest bardzo ogromny
    jest tak wiele technologii ze trzeba tylko wybrać tę ktora jest
    mało oblegana (imho)

  • 9. Data: 2002-05-29 14:56:32
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Pani mozesz sie zapytac, czy wie o tym ze jest niz demograficzny, i ze
    lekko
    > niepowazny jest ten, kto wybiera zawod nauczyciela.

    heh... dobre ;-))

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 10. Data: 2002-05-29 15:11:08
    Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl>

    > lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały
    > świat". Lekko mnie to zdziwiło bo... bo wszyscy wiedzą jak wygląda rynek

    A mnie sie to zdanie bardzo podoba.
    I Pani ma racje!
    Pani wyraznie zacheca do ekspansji w kierunku swiatowych rynkow pracy !!!
    "Polski informatyk w kazdym europejskim przedsiebiorstwie!"
    "Jesli nie masz jeszcze polskiego informatyka, koniecznie zatrudnij jednego!
    (dwoch niekoniecznie, parami pracuja gorzej)"
    Moim zdaniem, Pani jest bardzo dalekowzroczna, zdecydowanie popiera
    wstapienie do Unii Europejskiej
    i wogole tchnie z niej kosmpolityczny duch.
    I to jest ZACHETA, a nie proba zniechecenia.

    Maciej