PracaGrupypl.praca.dyskusjeZWOLNIENIE - PILNE!!! › Re: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    Date: Tue, 10 Feb 2004 22:39:15 +0100

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0bcp0$7eb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Pracodawca poinformował mnie o konieczności zwolnienia mnie z powodu
    > likwidacji działu.
    > Pracuje tam pow. 3 lat i zatrudniony jestem na czas nieokreslony na
    > stanowisku ref. d/s magazynowych (administracja)
    > Pracodawca poinformował mnie o możliwościach:
    > 1. porozumienia stron ( 1,5 miesieczne wynagrodzenie i pożegnanie
    sie z
    > zakładem w momencie wypowiedzenia) NIEKORZYSTNE DLA MNIE - NIE
    PRZYJMUJE

    Czy rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron ma nastąpić
    po przepracowaniu jeszcze 1,5 miesiąca? Jeżeli tak, to nie jest to
    korzystna oferta.

    Czy 1,5-miesięczne wynagrodzenie ma być nagrodą (?premią) za wyrażenie
    zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron? Można się
    zastanowić, jeżeli będzie to więcej niż 3-miesięczny zasiłek dla
    bezrobotnych, którego byłbyś pozbawiony przez pierwsze 3 miesiące.

    > 2. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas wypisanie mi
    urlopu
    > bezpłatnego (co moim zdaniem jest niezgodne s prawem)

    Urlop bezpłatny może być udzielony wyłącznie na pisemny wniosek
    pracownika (art. 174 K. p.). Rozwiązanie zdecydowanie niekorzystne -
    po 30 dniach urlopu bezpłatnego tracisz prawo do korzystania z z
    bezpłatnej opieki zdrowotnej, ponadto brak wynagrodzenia lub zasiłku
    dla bezrobotnych.

    > 3. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas
    przeniesienie mnie
    > na stanowisko produkcyjne (fizyczne) CZY TO JEST ZGODNE Z PRAWEM? W
    KODEKSIE
    > NAPISANE JEST ZE PRACODAWCA MOZE PRZENIESC NA OKRES 3 M-CY
    PRACOWNIKA NA
    > INNE STANOWISKO OPDOWIADJACE KWALIFIKACJA PRACOWNIKA. CZY MUSZE SIE
    NA TO
    > ZGODZIC? CO OZNACZA KWALIFIKACJE PRACOWNIKA?

    Nie może to być np. przeniesienie księgowej na stanowisko sprzątaczki,
    czy kierownika działu na stanowisko portiera. Może to być
    przeniesienie np. do innego działu, ale na porównywalne stanowisko,
    wymagające podobnych kwalifikacji.

    W okresie wypowiedzenia pracodawca może udzielić pracownikowi urlopu
    wypoczynkowego, i skrócić okres wypowiedzenia - za 2 miesiące może
    wypłacić odszkodowanie. Może zwolnić pracownika ze świadczenia pracy w
    okresie wypowiedzenia.
    W razie trudności najlepiej zainteresować sprawą PIP.

    > Postanowilem przyjac rozwiazanie umowy z winy pracodawcy (nie mam
    wyjscia)
    > ale nie zgodzenie sie na zadne z powyzszych warunkow, zwłaszcza
    > przeniesienia mnie na stanowisko produkcyjne. Czy należy mi się w
    tym
    > wypadku odprawa?

    Odprawa przysługuje tylko w firmach zatrudniających co najmniej 20
    pracowników (w dniu 1 stycznia).
    wa