PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZWOLNIENIE - PILNE!!!

  • 1. Data: 2004-02-10 19:51:18
    Temat: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pracodawca poinformował mnie o konieczności zwolnienia mnie z powodu
    likwidacji działu.
    Pracuje tam pow. 3 lat i zatrudniony jestem na czas nieokreslony na
    stanowisku ref. d/s magazynowych (administracja)
    Pracodawca poinformował mnie o możliwościach:
    1. porozumienia stron ( 1,5 miesieczne wynagrodzenie i pożegnanie sie z
    zakładem w momencie wypowiedzenia) NIEKORZYSTNE DLA MNIE - NIE PRZYJMUJE
    2. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas wypisanie mi urlopu
    bezpłatnego (co moim zdaniem jest niezgodne s prawem)
    3. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas przeniesienie mnie
    na stanowisko produkcyjne (fizyczne) CZY TO JEST ZGODNE Z PRAWEM? W KODEKSIE
    NAPISANE JEST ZE PRACODAWCA MOZE PRZENIESC NA OKRES 3 M-CY PRACOWNIKA NA
    INNE STANOWISKO OPDOWIADJACE KWALIFIKACJA PRACOWNIKA. CZY MUSZE SIE NA TO
    ZGODZIC? CO OZNACZA KWALIFIKACJE PRACOWNIKA?

    Proszę o ustosunkowanie się do powyzszych pytan, o ich zgodnosc z kodeksem
    pracy.
    Postanowilem przyjac rozwiazanie umowy z winy pracodawcy (nie mam wyjscia)
    ale nie zgodzenie sie na zadne z powyzszych warunkow, zwlaszcza
    przeniesienia mnie na stanowisko produkcyjne. Czy nalezy mi sie w tym
    wypadku odprawa?

    Dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-02-10 21:39:15
    Temat: Re: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sie z
    > zakładem w momencie wypowiedzenia) NIEKORZYSTNE DLA MNIE - NIE

    Czy rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron ma nastąpić
    po przepracowaniu jeszcze 1,5 miesiąca? Jeżeli tak, to nie jest to
    korzystna oferta.

    Czy 1,5-miesięczne wynagrodzenie ma być nagrodą (?premią) za wyrażenie
    zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron? Można się
    zastanowić, jeżeli będzie to więcej niż 3-miesięczny zasiłek dla
    bezrobotnych, którego byłbyś pozbawiony przez pierwsze 3 miesiące.

    > 2. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas wypisanie mi
    urlopu
    > bezpłatnego (co moim zdaniem jest niezgodne s prawem)

    Urlop bezpłatny może być udzielony wyłącznie na pisemny wniosek
    pracownika (art. 174 K. p.). Rozwiązanie zdecydowanie niekorzystne -
    po 30 dniach urlopu bezpłatnego tracisz prawo do korzystania z z
    bezpłatnej opieki zdrowotnej, ponadto brak wynagrodzenia lub zasiłku
    dla bezrobotnych.

> [...]
    NA TO
    > ZGODZIC? CO OZNACZA KWALIFIKACJE PRACOWNIKA?

    Nie może to być np. przeniesienie księgowej na stanowisko sprzątaczki,
    czy kierownika działu na stanowisko portiera. Może to być
    przeniesienie np. do innego działu, ale na porównywalne stanowisko,
    wymagające podobnych kwalifikacji.

    W okresie wypowiedzenia pracodawca może udzielić pracownikowi urlopu
    wypoczynkowego, i skrócić okres wypowiedzenia - za 2 miesiące może
    wypłacić odszkodowanie. Może zwolnić pracownika ze świadczenia pracy w
    okresie wypowiedzenia.
    W razie trudności najlepiej zainteresować sprawą PIP.

    > Postanowilem przyjac rozwiazanie umowy z winy pracodawcy (nie mam
    wyjscia)
    > ale nie zgodzenie sie na zadne z powyzszych warunkow, zwłaszcza
    > przeniesienia mnie na stanowisko produkcyjne. Czy należy mi się w
    tym
    > wypadku odprawa?

    Odprawa przysługuje tylko w firmach zatrudniających co najmniej 20
    pracowników (w dniu 1 stycznia).
    wa

  • 3. Data: 2004-02-10 22:30:09
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-10 20:51, Użytkownik Sebastian T. napisał:
    > Witam.
    > Pracodawca poinformował mnie o konieczności zwolnienia mnie z powodu
    > likwidacji działu.

    Napewno nie zgadzaj sie na porozumienie stron, i napewno ZADBAJ o to
    żeby w świadectwie pracy znalazło się, że zostałeś zwolniony ze względu
    na likwidację stanowiska/działu.
    Przyszli pracodawcy pytają......

  • 4. Data: 2004-02-10 23:21:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    > czy kierownika działu na stanowisko portiera. Może to być
    > przeniesienie np. do innego działu, ale na porównywalne stanowisko,

    Pzepraszam, że wtrącam się do wątku z pytaniem nie należącym do meritum, ale
    jak w świetle prawa pracy wygląda następujące działanie:
    pracodawca (dyrektor państwowej placówki oświatowej) wręcza osobie
    zatrudnionej (od lat) w pionie administracji (samodzielne stanowisko w
    sekretariacie) wypowiedzenie zmieniające warunki pracy i płacy. W
    wypowiedzeniu proponuje nowe stanowisko (portier!). Bardzo prosze o
    wskazówki.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 5. Data: 2004-02-10 23:58:16
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > sekretariacie) wypowiedzenie zmieniające warunki pracy i płacy. W
    > wypowiedzeniu proponuje nowe stanowisko (portier!). Bardzo prosze o
    Wspolczuje, chociaz oznacza to jednoczesnie utrzymanie pracy (co z
    dotychczasowym portierem?).podejrzewam do momentu umozliwiajacego przejscie
    na emeryture.
    Na pocieszenie powiem, ze w firmie prywatnej odbyloby sie to w ten sposob
    :"Wstawimy pani komputer na portiernie i przy okazji wykonywania
    dotychczasowych obowiazkow bedzie pani spelniala role portiera"

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > Pozdrowienia
    > Jotte

    ---

  • 6. Data: 2004-02-11 01:33:44
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > sekretariacie) wypowiedzenie zmieniające warunki pracy i płacy. W
    > wypowiedzeniu proponuje nowe stanowisko (portier!).

    Witam,
    Pracodawca postępuje zgodnie z obowiązującymi przepisami.

    --
    wa

  • 7. Data: 2004-02-11 10:01:57
    Temat: Bardzo dziękuję
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    J.w.
    BTW - faktycznie chodzi o niecałe 3 lata do wcześniejszej emerytury.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 8. Data: 2004-02-12 20:25:01
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    NIESTETY NIE MASZ RACJI..
    DOWIADYWAŁEM SIĘ W PIP'IE ODNOSNIE TEJ KWESTII. PRACODAWCA MOZE PRZENIESC
    PRACOWNIKA NA INNE STANOWISKO BEZ ZMIANY WARUNKOW WYNAGRODZENIA LECZ
    ODPOWIADAJACYM KWALIFIKACJA PRACOWNIKA.
    W MOIM PRZYPADKU (STANOWISKO ADMINISTRACYJNE) PRACODAWCA NIE MOZE PRZENIESC
    MNIE NA STANOWISKO FIZYCZNE.
    POMYSL CO BY SIE DZIALO.. PREZESI MOGLIBY PRZENOSIC DYREKTOROW NA STANOWISKA
    SPRZATACZEK (RACZEJ LOGICZNE TO NIE JEST). W PIPIE PYTANO MNIE O POSIADANE
    WYKSZTALCENIE (WYZSZE), KTORE DYSKWALIFIKUJE MNIE DO PRZENIESIENIA NA
    STANOWISKO FIZYCZNE.

  • 9. Data: 2004-02-12 20:37:13
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > NIESTETY NIE MASZ RACJI..
    > DOWIADYWAŁEM SIĘ W PIP'IE ODNOSNIE TEJ KWESTII.

    i co, nawrzeszczeli na Ciebie, a teraz odreagowujesz?

    Sigurd

  • 10. Data: 2004-02-12 21:52:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > DOWIADYWAŁEM SIĘ W PIP'IE ODNOSNIE TEJ KWESTII. PRACODAWCA MOZE PRZENIESC
    > PRACOWNIKA NA INNE STANOWISKO BEZ ZMIANY WARUNKOW WYNAGRODZENIA LECZ
    > ODPOWIADAJACYM KWALIFIKACJA PRACOWNIKA.
    Ale on nie przenosi - on rozwiązuje umowę o pracę i proponuje zawarcie
    innej, Jak więc to w końcu jest, bo przepisy nie wydają mi się zbyt
    jednoznaczne?
    Może ktoś poda konkretny przepis?

    > PREZESI MOGLIBY PRZENOSIC DYREKTOROW NA STANOWISKA
    > SPRZATACZEK (RACZEJ LOGICZNE TO NIE JEST).
    Wiesz, ja pytałem w kontekście przypadku, gdzie to nie tylko byłoby
    logiczne, ale wręcz pożądane.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte