PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS-zasiłek chorobowy

  • 1. Data: 2004-06-17 17:39:23
    Temat: Re: ZUS-zasiłek chorobowy
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:casfuc$pt8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam założoną DG do 30 .06.04 jestem zatrudniona
    > na umowę o pracę no wiadomo ze płacę do ZUS zdrowotne.

    W tym chaotycznym zdaniu brak interpunkcji, ale domyślam się, że jesteś
    zatrudniona na umowę o pracę tylko do 30.06.2004 r. z co najmniej
    minimalnym wynagrodzeniem, ponadto prowadzisz działalność gospodarczą, z
    której odprowadzasz jedynie składkę zdrowotną. Dalsze odpowiedzi będą
    oparte na tym założeniu.

    > Obecnie jestem na
    > zwolnieniu lekarski do 28.06.04 ale choroba moja dopiero została wykryta
    > wymaga dalszego leczenia.Tu moje pytanie czy należy mi się zasiłek
    chorobowy
    > 0d 01.07.04 z ZUS

    Tak, ZUS może wypłacać zasiłek chorobowy do wyczerpania okresu zasiłkowego
    (180 dni, po przedłużeniu 270 dni).

    > i jak ma być wystawione dalsze zwolnienie
    lekarskie.

    Lekarz wystawi zaświadczenie ZUS ZLA na taki okres, jaki będzie uważał za
    odpowiedni, a wspomniane niżej "rozbicie" zrobi kadrowa lub pracownik
    obliczający zasiłki.

    > Kadrowa poinformowała mnie,że lekarz musi rozbić zwolnienie na 29
    > i 30.06.04 na firmę w której mam umowę i resztę dni na moją firmę czyli
    DG.

    Kadrowa udzieliła błędnej informacji. Zatrudniająca Cię firma wypłaci
    chorobowe (wynagrodzenie lub zasiłek) do 30.06.2004 r. i powinna przekazać
    zwolnienie ZUS ZLA wraz z zestawieniem wynagrodzeń na druku ZUS Z3
    (prawdopodobnie) do ZUS, który przejmie dalszą wypłatę zasiłku chorobowego
    (z tytułu podlegania ubezpieczeniu chorobowemu podczas zatrudnienia na
    umowę o pracę).
    Z tytułu prowadzenia własnej DG nie masz uprawnień do zasiłku chorobowego,
    ponieważ - będąc zatrudnioną z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem -
    mogłaś wprawdzie dobrowolnie wybrać ubezpieczenia E i R, jednak nie
    mogłaś przystąpić do ubezpieczenia chorobowego.

    > Proszę o pomoc i dalsze wskazówki co mam załatwić w ZUS-ie.

    Przede wszystkim poprosić o wyjaśnienie wątpliwości i rzetelne informacje
    w sprawach, o które pytasz w poście.
    Również o to jak od 01.07.2004 r. (gdy już nie będziesz pracownikiem)
    zmienić zgłoszenie do ubezpieczeń z tytułu prowadzonej działalności
    gospodarczej.

    Pozdrawiam

    wa

  • 2. Data: 2004-06-17 18:11:46
    Temat: ZUS-zasiłek chorobowy
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Proszę o podpowiedź i pomoc.Mam założoną DG do 30 .06.04 jestem zatrudniona
    na umowę o pracę no wiadomo ze płacę do ZUS zdrowotne.Obecnie jestem na
    zwolnieniu lekarski do 28.06.04 ale choroba moja dopiero została wykryta i
    wymaga dalszego leczenia.Tu moje pytanie czy należy mi się zasiłek chorobowy
    0d 01.07.04 z ZUS i jak ma być wystawione dalsze zwolnienie
    lekarskie.Kadrowa poinformowała mnie,że lekarz musi rozbić zwolnienie na 29
    i 30.06.04 na firmę w której mam umowę i resztę dni na moją firmę czyli DG
    .Proszę o pomoc i dalsze wskazówki co mam załatwić w ZUS-ie.
    z góry bardzo dziękuję za pomoc.