PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2006-04-23 15:35:12
    Temat: ZUS
    Od: "martin" <m...@w...pl>

    Witam,

    jak to jest z ZUSem przy rozpoczynaniu dzialalnosci? Kiedys slyszalem o
    czyms takim, ze osoba rozpoczynajaca dzialalnosc przez jakis czas (nie wiem
    rok czy dwa) placi tylko cos kolo 200 zl miesiecznie. Czy rzeczywiscie tak
    jest?

    Dzieki i pozdrawiam,
    m.

  • 2. Data: 2006-04-23 17:13:07
    Temat: Re: ZUS
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

> [...]
    wiem
    > rok czy dwa) placi tylko cos kolo 200 zl miesiecznie. Czy rzeczywiscie tak

    tak

    czy ktos ma moze pod reka oznaczenie ustawy, ktora to wprowadzila -
    chcialbym sprawdzic dokladnie jakie sa warunki?

  • 3. Data: 2006-04-23 22:59:41
    Od: k...@p...fm

    Witam

    może pod ręką ustawy niemam ale wiem o co chodzi.

    Każda osoba zaczynająca nową, pierwszą w swoim życiu działalność gospodarczą
    płaci skladkę na ZUS 250 zł przez okres 2 lat.

    Pozdrawiam

    kameleon

  • 4. Data: 2006-04-24 13:39:50
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    > może pod ręką ustawy niemam ale wiem o co chodzi.
    >

    > Każda osoba zaczynająca nową, pierwszą w swoim życiu działalność
    gospodarczą
    > płaci skladkę na ZUS 250 zł przez okres 2 lat.

    wlasnie, ze nie kazda

    nalezy spelnic pewne warunki zarowno co do charakteru dzialalnosci (np. nie
    moze byc artystyczna) jak i sa pewne obostrzenia typu w ostatnich 5 latach
    nie prowadzilo sie dzialalnosci, przez 2 lata nie mozna pracowac dla swoich
    poprzednich pracodawcow itd.

    dlatego wlasnie zapytalem o ustawe, by dokladnie to sprawdzic

  • 5. Data: 2006-04-25 15:56:55
    Od: "nowac" <n...@i...pl>

    "Osoby prowadzace pozarolnicza dzialalnosc gospodarcza na
    podstawie przepisów o dzialalnosci gospodarczej lub innych
    przepisów szczególnych, które:

    rozpoczely wykonywanie dzialalnosci gospodarczej nie wczesniej
    niz 25 sierpnia 2005 r.,
    w okresie ostatnich 60 miesiecy kalendarzowych przed dniem
    rozpoczecia wykonywania dzialalnosci gospodarczej nie prowadzily
    pozarolniczej dzialalnosci,
    nie wykonuja dzialalnosci gospodarczej na rzecz bylego pracodawcy,
    na rzecz którego przed dniem rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej
    w biezacym lub poprzednim roku kalendarzowym wykonywaly w ramach
    stosunku pracy lub spóldzielczego stosunku pracy czynnosci
    wchodzace w zakres wykonywanej dzialalnosci gospodarczej.
    Podstawe wymiaru skladek na ubezpieczenia spoleczne dla tych osób
    stanowi zadeklarowana kwota, nie nizsza niz 30% kwoty minimalnego
    wynagrodzenia. "