PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZONK w CV - jak sie zachowac

  • 11. Data: 2005-10-19 14:35:07
    Temat: Re: ZONK w CV - jak sie zachowac
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    DO napisał(a):

    > Moze i sprytne ale ja po takim viscie wyslalabym Tobie podziekowanie za
    > przybycie na rozmowe i sukcesow na dalszej drodze:
    >
    > 1)Jezeli ktos vistuje mi takim tekstem na rozmowe kwalifikacyjnej to czego
    > powinnam sie spodziewac w daleszj wspolpracy-samych zadan, czy ksiezniczki
    > "the best" w stylu "robie laske, ze pracuje".
    > 2)Jezeli masz lepsze propozycje to dlaczego mam Tobie blokowac mozliwosci
    > realizacji, utrudniac wybor?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > PS.Jak widzisz nie na wszystkich to moze podzialac

    Hehehe, no szczegolnie zalezy jakie "babsko" rekrutuje i w jakim to
    "babsko" jest humorze, czy "babsko" jest stara panna itp. ;-)

    No ale na poważnie, to szczególnie rozwala mnie postawa rekruterow,
    ktorzy z marszu przechodza do zadawania pytan, a kompletnie zapominaja,
    ba nawet nie wiedza, ze ich obowiazkiem jest rowniez zapoznanie
    kandydata z firma, obowiazkami itp. Bo odpowiadanie na pytania to nie
    jest rozmowa.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 12. Data: 2005-10-19 14:38:44
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj5ll9$c3j$1@news.onet.pl...

    > Rozumiem, ze jak sie rozmawia z milionami osob, to po prostu nie chce
    > sie byc milym, slodkim, wszystko tlumaczacym rekruterem, no ale to nie
    > jest usprawiedliwienie.

    Rozmawianie nawet z trylionem osób nie zwalnia z odpowiedzialności
    wykonywania swojej pracy dobrze. A Twój post jest tego najlepszym
    przykładem - jeśli takie zachowanie rekrutera powoduje takie a nie inne
    opinię, to najbardziej cierpi tutaj firma, która dała robotę niekompetentnej
    osobie.

  • 13. Data: 2005-10-19 14:39:20
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

  • 14. Data: 2005-10-19 14:52:11
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

> [...]
    > opinię, to najbardziej cierpi tutaj firma, która dała robotę niekompetentnej

    Bylem na kilku rozmowach i tylko na 1 z nich rekrutujacy (akurat to byla
    Pani Dyrketor HR) na wstepie opowiedzial firmie, czym sie bedzie
    zajmowac osoba, ktorej szukaja itp., a dopiero potem przeszedl do
    zadawania pytan. Dodam jeszcze, ze to byl 1 etap rekrutacji z 2. Czyli
    jak sie chce to sie da :)

    Aha i zeby nie bylo, wcale nie twierdze, ze kandydat moze sobie
    przychodzic na rozmowe nieprzygotowany.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 15. Data: 2005-10-19 14:59:49
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj5mdd$eqo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zajmowac osoba, ktorej szukaja itp., a dopiero potem przeszedl do
    > zadawania pytan. Dodam jeszcze, ze to byl 1 etap rekrutacji z 2. Czyli

    Zaczynam po mału rozumieć, skąd te wszechobecne negatywne opinie na temat
    HR-ów.
    Zwijam żagle i już nic nie napiszę w obronie :)

    Zresztą ja z rekrutacjami żegnam się za parę dni... :)

    pozdr.
    m.

  • 16. Data: 2005-10-20 07:16:03
    Od: "DO" <d...@i...pl>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj5ldg$b0r$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ba nawet nie wiedza, ze ich obowiazkiem jest rowniez zapoznanie
    > kandydata z firma, obowiazkami itp. Bo odpowiadanie na pytania to nie

    Odpowiem na Twoje watpliwosci-odpowiadanie na pytania to byloby zbyt proste
    i niestety nie pozwala ocenic w wystarczajacym na tym etapie poziomie.
    A jezeli chodzi o Twoj wstep w stylu "babska" to powiem, iz mezczyzni
    podlegaja wiekszym kaprysom humorzystym niz kobiety, gdzy gorzej radza sobie
    ze stresem i sytuacjami trudnymi.

  • 17. Data: 2005-10-20 07:50:15
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "DO" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > powiem, iz mezczyzni
    > podlegaja wiekszym kaprysom humorzystym niz kobiety, gdzy gorzej radza

    Można by się długo spierać na ten temat i pewnie rozgorzałaby namiętna
    dyskusja, wciągająca rzesze dyskutantów, ale najlepszym miejscem dla niej
    będzie pl.sci.psychologia.
    W kontekście ppd mogę dodać, iż nie tylko płeć, ale również szereg innych
    czynników, opisywanych przez psychologię pracy, odpowiada za zachowanie
    człowieka pod wpływem stresu.

    pozdr.
    m.

  • 18. Data: 2005-10-20 10:00:10
    Od: "DO" <d...@i...pl>

> [...]
    > W kontekście ppd mogę dodać, iż nie tylko płeć, ale również szereg innych
    > czynników, opisywanych przez psychologię pracy, odpowiada za zachowanie

    Tak, masz racje
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2005-11-17 21:52:34
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dj2e9p$omh$1@nemesis.news.tpi.pl>, a...@n...pl
    says...

    > Ten element aplikacji nie jest najwazniejszy,

    Tak, nie jest najwazniejszy. Oznacza tylko tyle, ze firma, ktora
    otrzymuje CV powinna je usunac, bo nie ma zgody na przetwarzanie
    zawartych w nim informacji, a wiec rowniez i na przechowywanie.

    > Jesli to mialoby Cie zdyskwalifikowac to chyba ten pracodawca nie byl wart
    > uwagi.
    > To oznacza ze w pózniejszej pracy tez beda sie czepiac szczególów a nie tego
    > co naprawde wazne.

    Oczywiscie. Czepialscy pracodawcy. Co z tego, ze roztrzepany kandydat
    pozniej w ofercie Microsoftu wpisze nazwe Oracle'a. Glupia pierdola. Jak
    oferta nie przejdzie, to znaczy, ze Microsoft nie byl wart uwagi.

    ..:: fabio

  • 20. Data: 2005-11-17 22:08:05
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dj128p$21i$1@opal.icpnet.pl>, n...@m...com says...

    > 1) nic nie robic, liczyc na to, ze nie zauwaza
    > 2) wyslac drugiego maila z zamienionym zalacznikiem, liczyc na to, ze
    > wydrukuja nowszego
    > 3) wyslac maila przyznajacego sie do bledu, ale z uwaga, ze jak widac,
    > startuje do samych debesciakow (ew. z poprawiona wersja i zagadka:
    > znajdz 3 roznice ;)

    Powiem tak - jak nikt nie zauwazy, to sie nic nie stanie. Ale jak ktos
    zauwazy, to moze miec rozne opinie na ten temat. Moze stwierdzic, ze w
    danym momencie byles roztrzepany i byc moze takie wpadki zdarzaja Ci sie
    czesciej. Moze tez na to przymknac na to oko.

    Natomiast wiem, ze przyznanie sie do bledu jest pozytywna sprawa. Ale
    pod jednym warunkiem - ze Twoje CV wyglada doskonale i ktos odniosl
    bardzo dobre pierwsze wrazenie na Twoj temat. Profesjonalisci, ktorzy
    potrafia przyznac sie do drobnego bledu, sa lubiani jeszcze bardziej.
    Dzieki temu widac, ze nie sa zadufani w sobie, a sa po prostu ludzmi,
    ktorzy tez popelniaja bledy. Nie ma z kolei nic gorszego niz wieczny
    nieudacznik, ktory ciagle ma problemy, ktory ciagle popelnia bledy,
    ktore wplywaja na prace innych.

    Tak wiec, ja osobiscie bym sie zastanowil, gdybym zobaczyl cos takiego w
    CV. Szczegolnie w sytuacji, gdyby ktos liczyl na to, ze blad pozostanie
    niezauwazony. Zastanowilbym sie glownie nad tym, czy jest to czlowiek
    posiadajacy pewna doze samokrytyzmu, umiejetnosc przyznania sie do
    wlasnych bledow i wyciagniecia wnioskow na przyszlosc. Mialem do
    czynienia z ludzmi, ktorzy za Chiny ludowe nie chcieli sie przyznac do
    popelnionych bledow, a jak zostalo im to pokazane bialo na czarnym, to
    obarczali wina wszystkich innych i wszystko wokol nich. Praca z nimi to
    byla udreka.

    ..:: fabio