PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z serii CV do oceny...

  • 1. Data: 2005-11-10 22:18:57
    Temat: Z serii CV do oceny...
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tym razem ja bym bardzo prosił o rzucenie fachowym i krytycznym okiem
    na przygotowany przeze mnie dokument.

    http://proteus.sileman.net.pl/ppd/wb_cv.pdf

    Z góry dziękuję. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2005-11-11 08:21:07
    Temat: Re: Z serii CV do oceny...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Tym razem ja bym bardzo prosił o rzucenie fachowym i krytycznym okiem
    > na przygotowany przeze mnie dokument.

    Ot, takie to zwykłe, pospolite, niczym nie wyróżnia się z pośród innych ;)

    j.

  • 3. Data: 2005-11-11 08:38:04
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jest ok. widać co robisz, robiłeś i można się domyśleć co będziesz chciał
    robić.
    w dodatkowych kwalifikacjach można by skrócić "biegłą znajomość programów
    Microsoft Word oraz Microsoft Excel" - na np. "biegłą znajomość MsOffice"
    Te dodatkowe kwalifikacje można by bardziej wypunktować. tym bardziej że
    masz wewnątrz podział na "kursy" i "umiejętności" i później jeszcze główny
    punkt "umiejętności". coś jako dublowanie czy uzupełnianie? w tym kierunku
    bym poszukał lepszego rozwiązania
    i na koniec coś, czego ja nie lubię a większość używa :) nagłówek - czemu z
    łaciny, jak mamy piękny polski wyraz "życiorys". tym bardziej, że jak już
    tytułujesz cefałkę jako "curriculum vitae", to - będąc konsekwentnym - jak
    nazwiesz list motywacyjny? z angielska?
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-11 12:13:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Nov 2005 23:18:57 +0100, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wklepał(-a):

    >Tym razem ja bym bardzo prosił o rzucenie fachowym i krytycznym okiem
    >na przygotowany przeze mnie dokument.
    >
    >http://proteus.sileman.net.pl/ppd/wb_cv.pdf

    Nieczytelne. Ląduje w segregatorze "przeczytam, jak będę miał więcej czasu". ;)

  • 5. Data: 2005-11-11 18:37:57
    Od: Michał <m...@s...net>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > Tym razem ja bym bardzo prosił o rzucenie fachowym i krytycznym okiem
    > na przygotowany przeze mnie dokument.
    >
    > http://proteus.sileman.net.pl/ppd/wb_cv.pdf

    pierwsze wrażenie: jesteś kandydatem na stanowisko php developer, tak?

    intro: zamienić obcojęzyczny tytuł na swoje imię i nazwisko, do daty
    urodzenia dodać wiek

    wykształcenie: wywalić technikum

    doświadczenie: mkay, ale piszesz "projektowanie", a w sekcji
    "umiejętności" czy "kwalifikacje" nic o sprawach związanych z
    projektowaniem nie ma

    dodatkowe kwalifikacje: nazwa sekcji wskazuje, że jakieś kwalifikacje
    podałeś już wcześniej, a "umiejętności" są u Ciebie poniżej; te kursy to
    co to za kursy (ortograf w nazwie...)? jeśli to MS-2272 to napisz, a
    tak nie wiem, czy to nie brainbench jakiś śmieszny; biegle znasz Worda i
    Excela? co to znaczy? abstrahując nawet od tego - to nie powinien być
    Twój atut; "systemu" > "systemem"/"systemami", przecinek przed "jak
    również"; jakie są specyficzne zagadnienia dotyczące programowania pod
    NT (usługi?)? ktoś jeszcze używa NT? NT to nie 2k, XP czy 2k3.

    umiejętności: nie wiem, skąd pomysł, żeby swój profil psychologiczny tu
    opisywać... ja chciałbym przeczytać, jakie znasz narzędzia i
    technologie; anyway, zamiast frazesów "praca pod presją czasu", itp.
    lepiej podać w doświadczeniu zawodowym lub poza- faktyczne aktywności,
    które te cechy uwydatniają, a okrągłe zdania zostawić do LM; znasz
    naprawdę dobrze tylko php? a co z Java/.net? i przecież uczelnia
    niezła... nie mieliście zajęc z projektowania, nie znasz UML? może
    jakieś narzędzia do tego? może metodyki jakieś? a może bliżej baz
    danych, jakieś komercyjne silniki?

    zainteresowania: interesujesz się .NET i Java, ale nie znasz tych
    technologii (w "umiejętnościach" i "doświadczeniu" nic o tym) - to
    paradoksalne dosyć; ta optymalizacja to pod jakim kątem (bezpieczeństwo,
    profiler, refaktoring na poziomie projektowym czy co)? bankowość
    internetowa... co wiesz o iSeries czy J2EE? btw, serwery gier dla
    Eizo... to ci od monitorów? :)

    Propozycja - niezły układ CV dla branży technologicznego IT: dane
    osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, języki,
    zainteresowania.

    pozdrawiam rówieśnika,
    --
    mgl

  • 6. Data: 2005-11-11 18:54:33
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 11 Nov 2005 19:37:57 +0100, Michał wrote:

    >pierwsze wrażenie: jesteś kandydatem na stanowisko php developer, tak?
    >
    >intro: zamienić obcojęzyczny tytuł na swoje imię i nazwisko, do daty
    >urodzenia dodać wiek

    A ten wiek i data urodzenia to do czego? Podobnie obywatelstwo?

    >wykształcenie: wywalić technikum

    Wywalać to można ogólniak. Technikum jest jakoś tam cenione, poza tym
    zgodne z dalszym kierunkiem kształcenia - ja bym zostawił.

    (...)
    > biegle znasz Worda i
    > Excela? co to znaczy?

    Też mi się w oczy rzuciło...

> [...]
    >również"; jakie są specyficzne zagadnienia dotyczące programowania pod
    >NT (usługi?)? ktoś jeszcze używa NT? NT to nie 2k,

    NT 5.0

    >XP

    NT 5.1

    > czy 2k3.

    NT 5.2

    (...)
    >Propozycja - niezły układ CV dla branży technologicznego IT: dane
    >osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, języki,
    >zainteresowania.

    Do tego CV pisałbym pod dane stanowisko, tzn. wpisywał te rzeczy które
    są wymagane lub ściśle powiązane np. w przypadku programisty java, czy
    c++ nie pisał o Word i Excel ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 7. Data: 2005-11-11 19:10:03
    Od: Michał <m...@s...net>

    Bremse wrote:
    > A ten wiek i data urodzenia to do czego? Podobnie obywatelstwo?

    Bo chciałbym wiedzieć, ile lat ma Wojtek?

    > Wywalać to można ogólniak. Technikum jest jakoś tam cenione, poza tym
    > zgodne z dalszym kierunkiem kształcenia - ja bym zostawił.

    Zostawiać można to, co znane... znasz to technikum? Nie jestem pewien,
    co daje technikum elektroniczne przyszłemu programiście php, ale... mnie
    nie razi, szkoda po prostu miejsca.

    > NT 5.0
    > NT 5.1
    > NT 5.2

    Bez względu na to, co pokazuje "ver" (widzisz tam gdzieś NT?) - nazwy
    handlowe tych produktów są wyraźnie przez producenta oddzielone,
    zagadnienia specyficzne dla systemu z punktu widzenia developera też są
    inne. I tego, dla porządku i czytelności, radziłbym się trzymać :).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-11-11 19:37:10
    Od: " " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dobre CV

    andy
    http://e-bigfish.pl

  • 9. Data: 2005-11-11 22:29:11
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > pierwsze wrażenie: jesteś kandydatem na stanowisko php developer, tak?

    No tak nie do końca. Chodzi o najzwyklejsze letnie praktyki, które
    to będę miał latem zarówno na Politechnice (wskazane tematy
    informatyczne), jak i na WSB (i tu wskazane tematy bankowe).

    Rezygnować zarówno z jednych, jak i drugich praktych nie zamierzam,
    bo będzie to okazja do poznania nieco innych środowisk. Chętnie bym
    widział praktyki łączące oba te kierunki, stąd obok rzeczy typowo
    informatycznych starałem się wcisnąć też nieco informacji bardziej
    przyziemnych (obsługa Word, Excel). A że niestety kontakt
    z bankowością jako tako mam dużo krótszy, to tak naprawdę typowo
    bankowymi rzeczami się pochwalić za bardzo nie mogę. :-(

    > intro: zamienić obcojęzyczny tytuł na swoje imię i nazwisko, do daty
    > urodzenia dodać wiek

    Ok.

    > wykształcenie: wywalić technikum

    Zasadniczo czytałem (chyba nawet na tej grupie) opinię, że dopóki
    magistra się ktoś nie dorobi, to Liceum, czy Technikum może wpisane
    mieć.

    > doświadczenie: mkay, ale piszesz "projektowanie", a w sekcji
    > "umiejętności" czy "kwalifikacje" nic o sprawach związanych z
    > projektowaniem nie ma

    Zarówno Inżynieria Programowania jak i Projektowanie Obiektowe, wymienione
    w umiejętnościach były właśnie poświęcone zagadnieniom projektowania.

    > dodatkowe kwalifikacje: nazwa sekcji wskazuje, że jakieś kwalifikacje
    > podałeś już wcześniej,

    Wydaje mi się, że z doświadczenia zawodowego (i zakresu obowiązków)
    wynikają też jakieś kwalifikacje. :-)

    > a "umiejętności" są u Ciebie poniżej; te kursy to co to za kursy
    > (ortograf w nazwie...)?

    Ałć. Faktycznie.

    > jeśli to MS-2272 to napisz,

    MS-2272 oraz MS-2273. Mam ja sobie nawet certyfikat ukończenia tego
    kursu wydany przez Microsoft. Kurs był dla nas (studentów Politechniki)
    obowiązkowy, ponieważ jest robiony w ramach jednego z przedmiotów. :-)

    > biegle znasz Worda i Excela? co to znaczy?

    W przypadku Worda: umiejętność stosowania styli, poprawnego
    formatowania dokumentu, tworzenia korespondecji seryjnej.
    Excel: używania funkcji, zagnieźdzania tychże (to Excel ;),
    tworzenia prostych formularzy, czy w ostateczności jakaś
    prosta automatyka za pomocą VBA.

    > abstrahując nawet od tego - to nie powinien być Twój atut;
    > "systemu" > "systemem"/"systemami", przecinek przed "jak
    > również";

    Ok.

    > jakie są specyficzne zagadnienia dotyczące programowania pod
    > NT (usługi?)? ktoś jeszcze używa NT? NT to nie 2k, XP czy 2k3.

    NT4 (zwłaszcza Server) to jeszcze sporo firm używa, m. in. mój obecny,
    wymieniony w CV zleceniodawca. Z tych najbardziej oczywistych różnic,
    to w NT masz dużo bardziej rozwiniętą wieloużytkownikowość,
    a co za tym idzie założenia typu "ja sobie mogę dowolnie pisać
    po dysku gdzie mi się podoba" sprowadzają aplikację bardzo często
    na /dev/drzewo. Różni się też od 9x sposobem obsługi Unicode,
    co ma też czasem znaczenie. :-)

    > umiejętności: nie wiem, skąd pomysł, żeby swój profil psychologiczny tu
    > opisywać...

    Tak naprawdę to z wzorca, który mi dała miła pani z Biura Karier. :-)

> [...]
    > w doświadczeniu zawodowym lub poza- faktyczne aktywności, które
    > te cechy uwydatniają, a okrągłe zdania zostawić do LM;

    Wydaje mi się, że te frazesy znajdują swoje odzwierciedlenie choćby
    w tym, że studiuję równolegle na dwóch kierunkach i dodatkowo
    pracuję. :-)

    > znasz naprawdę dobrze tylko php?

    Z php mam największe komercyjne doświadczenie. Dodatkowo jeden
    z wykładowców na Politechnice, zaproponował mi samodzielne
    przeprowadzenie kilku wykładów w ramach przedmiotu
    "Zastosowania języka PHP". Stąd taka, a nie inna ocena przy PHP. :-)

    > a co z Java/.net?

    Postawiony przed jakimś projektem, umiałbym sobie poradzić,
    aczkolwiek swój poziom w tych technologiach określiłbym na razie
    jako co najwyżej średni. Wiem co to, z czym się to się mniej
    więcej 'je', jak mi się da dokumentację do łapki i każe coś
    napisać mniej skomplikowanego, to sobie poradzę, ale to nic
    nadzwyczajnego. Stąd brak wpisu o tym w umiejętnościach.

    > i przecież uczelnia niezła... nie mieliście zajęc z projektowania,
    > nie znasz UML?

    UML wynika IMHO zarówno z Inżynierii Programowania jak i Programowania
    Obiektowego. Z narzędzi niestety ćwiczyliśmy tylko na Rationalu, które
    to środowisko szczerze znienawidziłem za jego upierdliwość i sztywność.
    Stąd i tu brak wzmianki (nie chcę w to się znowu pakować ;-)

    > zainteresowania: interesujesz się .NET i Java, ale nie znasz tych
    > technologii (w "umiejętnościach" i "doświadczeniu" nic o tym) - to
    > paradoksalne dosyć;

    Nie ma nic, bo tak naprawdę nie mogę się tu pochwalić niczym większym,
    a że .NET i Java są w kręgu moich zainteresowań dopiero od paru miesięcy,
    to też dużo o tym nie wzmiankuję.

    > ta optymalizacja to pod jakim kątem (bezpieczeństwo, profiler,
    > refaktoring na poziomie projektowym czy co)?

    Bezpieczeństwo (zwłaszcza przy pisaniu w PHP -- nie chcę tutaj wstępować
    na ścieżkę przetartą przez wielu moich rówieśników i staram się pisać
    dobry pod tym względem kod (SQL Injection i te sprawy)). Zagadnieniem
    optymalizacji pamięciowej i wydajnościowej zajmowałem się dla odmiany
    totalnie hobbystycznie, pisząc dla siebie komunikator gadu-gadu
    w asemblerze Win32, który to w swojej końcowej fazie rozwoju
    umożliwiał wysyłanie i odbieranie wiadomości, zajmując ok. 20KB na dysku
    i ok. 400KB w pamięci (wersja zminimalizowana do traya). No ale to było
    pisanie dla zabawy. :-)

    > bankowość internetowa... co wiesz o iSeries czy J2EE?

    Tu raczej mam na myśli 'stronę bankową' niż informatyczną. Procedury
    bezpieczeństwa, odmienność procedur obsługi w stosunku do zwykłej
    bankowości

    > btw, serwery gier dla Eizo... to ci od monitorów? :)

    Tak.

    > Propozycja - niezły układ CV dla branży technologicznego IT: dane
    > osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, języki,
    > zainteresowania.

    Pomyślę jak to jakoś ująć. Aczkolwiek tak jak piszę -- nie tylko IT
    wchodzi w grę... :-)

    > pozdrawiam rówieśnika,

    Pozdrawiam również. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2005-11-11 22:41:10
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    gromax napisał(a):

    [...]

    > w dodatkowych kwalifikacjach można by skrócić "biegłą znajomość programów
    > Microsoft Word oraz Microsoft Excel" - na np. "biegłą znajomość MsOffice"

    Office to nie tylko Word i Excel, stąd pozwoliłem sobie na rozgraniczenie.

> [...]
    > punkt "umiejętności". coś jako dublowanie czy uzupełnianie? w tym kierunku

    W kwalifikacjach starałem się opisywać rzeczy, z którymi miałem kontakt
    bardziej praktyczny, technologie i sprawy bardziej namacalne.
    Przy umiejętnościach koncentrowałem się raczej na opisaniu swojego
    profilu i umiejętności pracy z ludźmi, wpisania dotychczasowych opinii,
    jakie zdążyłem o sobie zasłyszeć itd. Nie wiem czy tędy droga, ale
    znalazłem wzór CVki, który mniej więcej w ten sposób wydawał się być
    pisany.

    > i na koniec coś, czego ja nie lubię a większość używa :) nagłówek - czemu z
    > łaciny, jak mamy piękny polski wyraz "życiorys". tym bardziej, że jak już
    > tytułujesz cefałkę jako "curriculum vitae",

    Tytułuję 'CV' jak pracodawca zażyczy sobie CV, a 'Życiorys' jak sobie życzy
    życiorysu. Z tego co widzę po ogłoszeniach jakie przeze mnie przechodzą,
    to większość sobie życzy CV. :-)

    > to - będąc konsekwentnym - jak nazwiesz list motywacyjny? z angielska?

    Będę tak konsekwentny jak to wyczytam z ogłoszenia firmy do której
    aplikować będę. Jak firma zażyczy sobie CV i LM, to tak tytułowane
    dokumenty właśnie dostanie. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl