PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z serii CV do oceny...

  • 41. Data: 2005-11-16 00:23:36
    Temat: Re: Z serii CV do oceny...
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrndnklqj.a0k.baran@wrath.hell.pl...

    > Przeważnie w głowie.
    >
    > Co, w mojej opinii, warto przeczytać (w losowej kolejności):
    >
    > <http://www.typografia.ogme.pl/> i inne pisma Roberta Chwałowskiego
    > (tamże doskonała bibliografia)
    > ,,Redagowanie techniczne książki'', Tekla Malinowska i Ludwik Syta
    > ,,Człowiek i jego znaki'', Adrian Frutiger
    > ,,About Face'', David Jury
    > <http://www.gust.org.pl/PDF/BIUL/06/01-jmn.pdf>

    Dzięki za link. miło bedzie poczytać...

    Kriss

  • 42. Data: 2005-11-16 10:04:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    W doborze kroju chodziło mi o psychologię - wizualność tekstu, strony.
    "... Wybór kroju pisma to ważki element kreowania pożądanego wyglądu. Każdy krój
    ma swoją własną osobowość. Niektóre są jakby zamknięte w sobie, inne - wylewne.
    Jaki będzie pasował do Twych tekstów? A jeszcze ważniejsze: jaki będzie
    odpowiadał Twoim odbiorcom? Wybierając krój czcionek wyobraź sobie jak czytasz
    swe teksty na głos przed audytorium czytelników. Jakiego tonu byś użył? Jakiego
    głosu się oni spodziewają? (...) Na wiele sposobów wybór kroju pisma przypomina
    dostosowanie tonu wypowiedzi głosowej. Odnalezienie odpowiedniego kroju (...)
    może przesadzić o tym, czy będziesz słuchany i jak dobrze będziesz słyszany. A
    więc pomyśl do kogo przemawiasz. Czytelnicy starsi mogą woleć kroje większe,
    łatwiejsze do odcyfrowania i tradycyjne; młodsi mogą woleć typografię bardziej
    nowoczesną, niekonwencjonalną. Lekarze mogą być przyzwyczajeni do czasopism
    zaprojektowanych podobnie jak żurnale medyczne, podczas gdy ludzie interesu mogą
    woleć styl używany w raportach i broszurach ich korporacji..." - Joe Grossman.
    W tekstach technicznych, krój bezszeryfowy jest - może być lepszy, ponieważ
    przypomina odręczne pismo techniczne. I nie powoduje konfliktu z treścią.

    Kriss

  • 43. Data: 2005-11-18 13:07:03
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-15, Kriss <k...@p...onet.pl> wrote:
    > W Polsce powstała moda ma timesa.

    Na "Timesa"??? Zgiń przepadnij (w szyb windy wpadnij ;-)). Knuth gdyby
    nie żył, to by się w grobie przewrócił...

    > "Projektowanie czasopism na Twoim komputerze"
    > "Skład komputerowy w minutę"

    Aha, jasne.. na tą samą półkę, co "zostań webmasterem w 24h" albo
    "ASP dla opornych".

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 44. Data: 2005-11-18 13:14:17
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-12, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:
    > Po zgłoszonych uwagach, wyprodukowałem wersję drugą:
    > http://proteus.sileman.net.pl/ppd/wb_cv_v2.pdf
    > Również bardzo prosiłbym o komentarze. :-)

    Lepiej, dużo lepiej, powiedziałbym więcej, _dobrze_ ;-). Nareszcie
    punkty i czytelny układ. Z kwestii "estetycznych" ja bym dodał
    troche odstępów po poziomych liniach (a i przed też ewentualnie),
    nawet kosztem jakiegoś mniej ważnego punktu w umiejętnościach, czy
    zainteresowaniach. Uczelnie zamiast kursywy wolałbym grubymi (ale
    to kwestia gustu) i znów, odrobina odstępu między wymienionymi trzema.
    Języki... może pokusiłbyś się o jakiś konkretniejszy opis? "średnio
    zaawansowany" to właściwie mówi wszystko i nic...

    "Kierownik" bez cudzysłowu raczej.

    Aha, as_s_embler :)

    Daniel

  • 45. Data: 2005-11-18 13:14:56
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-12, Info dla Was z Działu Kadr <m...@o...pl> wrote:
    (..)

    Czy już ktoś zgłosił tego natrętnego spamera na mordplik?

    Daniel

  • 46. Data: 2005-11-18 17:42:29
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Aha, jasne.. na tą samą półkę, co "zostań webmasterem w 24h" albo
    > "ASP dla opornych".

    Nic nie jasne. Świetna książka, ma tylko zwodniczy i głupi tytuł (marketing
    :-) ), nie świadczący o zawartości. A w minutę to ciężko przeczytać i zrozumieć
    280 stron :-) Knigę wydało wydawnictwo Intersofland.

    Kriss

  • 47. Data: 2005-11-18 18:28:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

> [...]
    > troche odstępów po poziomych liniach (a i przed też ewentualnie),
    > nawet kosztem jakiegoś mniej ważnego punktu w umiejętnościach, czy

    Postaram się to jeszcze dopieścić. :-)

    > Uczelnie zamiast kursywy wolałbym grubymi (ale to kwestia gustu)
    > i znów, odrobina odstępu między wymienionymi trzema.

    Pogrubione są odpowiednio inne fragmenty, więc to by wyglądało
    identycznie. Osobiście się nie znam, zawierzyłem tutaj
    LaTeXowemu \emth :-)

    > Języki... może pokusiłbyś się o jakiś konkretniejszy opis? "średnio
    > zaawansowany" to właściwie mówi wszystko i nic...

    To będę profilować w zależności od (praco/praktyko)dawcy (tutaj
    prezentuję tylko CV ogólne -- które mi najciężej zrobić :-). Dobrze
    sobie radzę z czytaniem (zwłaszcza dokumentacji, czy manuali),
    czy rozumieniem tego co ktoś mówi gorzej z pisaniem,
    czy mówieniem -- za mało praktyki że tak powiem. :-)

    > "Kierownik" bez cudzysłowu raczej.

    Bo to trochę dziwnie by zabrzmiało, jakby student był kierownikiem.
    Byłem po prostu przywódcą grupy (nie żeby dobrowolnym, po prostu
    na drugich zajęciach najlepiej się przygotowałem i zostałem
    wrobiony), który rozdzielał zadania i negocjował z "klientem"
    czyli prowadzącym ćwiczenia. Co się sprowadzało też do tego,
    że w sumie najwięcej wiedzieć musiałem. :-)

    > Aha, as_s_embler :)

    Jakbym angielskie CV pisał, to owszem. W Polsce używa się chyba
    jednak formy 'asembler'. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2005-11-18 21:37:52
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-18, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > czyli prowadzącym ćwiczenia. Co się sprowadzało też do tego,
    > że w sumie najwięcej wiedzieć musiałem. :-)

    Eeee, to mi wygląda dokładnie jak to, co miałem na IV roku pod hasłem
    "programowanie zespołowe" :) IMHO "kierownik projektu" (bez cudzysłowów)
    jest tu w takim razie jak najbardziej na miejscu.

    Daniel

  • 49. Data: 2005-11-19 00:03:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Nov 2005 19:28:03 +0100, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >czyli prowadzącym ćwiczenia. Co się sprowadzało też do tego,
    >że w sumie najwięcej wiedzieć musiałem. :-)

    To się nazywa ładnie: lider grupy. :)