PracaGrupypl.praca.dyskusjeZ serii CV do oceny... › Re: Z serii CV do oceny...
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Z serii CV do oceny...
    Date: 11 Nov 2005 23:29:11 +0100

    Michał napisał(a):

    > pierwsze wrażenie: jesteś kandydatem na stanowisko php developer, tak?

    No tak nie do końca. Chodzi o najzwyklejsze letnie praktyki, które
    to będę miał latem zarówno na Politechnice (wskazane tematy
    informatyczne), jak i na WSB (i tu wskazane tematy bankowe).

    Rezygnować zarówno z jednych, jak i drugich praktych nie zamierzam,
    bo będzie to okazja do poznania nieco innych środowisk. Chętnie bym
    widział praktyki łączące oba te kierunki, stąd obok rzeczy typowo
    informatycznych starałem się wcisnąć też nieco informacji bardziej
    przyziemnych (obsługa Word, Excel). A że niestety kontakt
    z bankowością jako tako mam dużo krótszy, to tak naprawdę typowo
    bankowymi rzeczami się pochwalić za bardzo nie mogę. :-(

    > intro: zamienić obcojęzyczny tytuł na swoje imię i nazwisko, do daty
    > urodzenia dodać wiek

    Ok.

    > wykształcenie: wywalić technikum

    Zasadniczo czytałem (chyba nawet na tej grupie) opinię, że dopóki
    magistra się ktoś nie dorobi, to Liceum, czy Technikum może wpisane
    mieć.

    > doświadczenie: mkay, ale piszesz "projektowanie", a w sekcji
    > "umiejętności" czy "kwalifikacje" nic o sprawach związanych z
    > projektowaniem nie ma

    Zarówno Inżynieria Programowania jak i Projektowanie Obiektowe, wymienione
    w umiejętnościach były właśnie poświęcone zagadnieniom projektowania.

    > dodatkowe kwalifikacje: nazwa sekcji wskazuje, że jakieś kwalifikacje
    > podałeś już wcześniej,

    Wydaje mi się, że z doświadczenia zawodowego (i zakresu obowiązków)
    wynikają też jakieś kwalifikacje. :-)

    > a "umiejętności" są u Ciebie poniżej; te kursy to co to za kursy
    > (ortograf w nazwie...)?

    Ałć. Faktycznie.

    > jeśli to MS-2272 to napisz,

    MS-2272 oraz MS-2273. Mam ja sobie nawet certyfikat ukończenia tego
    kursu wydany przez Microsoft. Kurs był dla nas (studentów Politechniki)
    obowiązkowy, ponieważ jest robiony w ramach jednego z przedmiotów. :-)

    > biegle znasz Worda i Excela? co to znaczy?

    W przypadku Worda: umiejętność stosowania styli, poprawnego
    formatowania dokumentu, tworzenia korespondecji seryjnej.
    Excel: używania funkcji, zagnieźdzania tychże (to Excel ;),
    tworzenia prostych formularzy, czy w ostateczności jakaś
    prosta automatyka za pomocą VBA.

    > abstrahując nawet od tego - to nie powinien być Twój atut;
    > "systemu" > "systemem"/"systemami", przecinek przed "jak
    > również";

    Ok.

    > jakie są specyficzne zagadnienia dotyczące programowania pod
    > NT (usługi?)? ktoś jeszcze używa NT? NT to nie 2k, XP czy 2k3.

    NT4 (zwłaszcza Server) to jeszcze sporo firm używa, m. in. mój obecny,
    wymieniony w CV zleceniodawca. Z tych najbardziej oczywistych różnic,
    to w NT masz dużo bardziej rozwiniętą wieloużytkownikowość,
    a co za tym idzie założenia typu "ja sobie mogę dowolnie pisać
    po dysku gdzie mi się podoba" sprowadzają aplikację bardzo często
    na /dev/drzewo. Różni się też od 9x sposobem obsługi Unicode,
    co ma też czasem znaczenie. :-)

    > umiejętności: nie wiem, skąd pomysł, żeby swój profil psychologiczny tu
    > opisywać...

    Tak naprawdę to z wzorca, który mi dała miła pani z Biura Karier. :-)

    > ja chciałbym przeczytać, jakie znasz narzędzia i technologie; anyway,
    > zamiast frazesów "praca pod presją czasu", itp. lepiej podać
    > w doświadczeniu zawodowym lub poza- faktyczne aktywności, które
    > te cechy uwydatniają, a okrągłe zdania zostawić do LM;

    Wydaje mi się, że te frazesy znajdują swoje odzwierciedlenie choćby
    w tym, że studiuję równolegle na dwóch kierunkach i dodatkowo
    pracuję. :-)

    > znasz naprawdę dobrze tylko php?

    Z php mam największe komercyjne doświadczenie. Dodatkowo jeden
    z wykładowców na Politechnice, zaproponował mi samodzielne
    przeprowadzenie kilku wykładów w ramach przedmiotu
    "Zastosowania języka PHP". Stąd taka, a nie inna ocena przy PHP. :-)

    > a co z Java/.net?

    Postawiony przed jakimś projektem, umiałbym sobie poradzić,
    aczkolwiek swój poziom w tych technologiach określiłbym na razie
    jako co najwyżej średni. Wiem co to, z czym się to się mniej
    więcej 'je', jak mi się da dokumentację do łapki i każe coś
    napisać mniej skomplikowanego, to sobie poradzę, ale to nic
    nadzwyczajnego. Stąd brak wpisu o tym w umiejętnościach.

    > i przecież uczelnia niezła... nie mieliście zajęc z projektowania,
    > nie znasz UML?

    UML wynika IMHO zarówno z Inżynierii Programowania jak i Programowania
    Obiektowego. Z narzędzi niestety ćwiczyliśmy tylko na Rationalu, które
    to środowisko szczerze znienawidziłem za jego upierdliwość i sztywność.
    Stąd i tu brak wzmianki (nie chcę w to się znowu pakować ;-)

    > zainteresowania: interesujesz się .NET i Java, ale nie znasz tych
    > technologii (w "umiejętnościach" i "doświadczeniu" nic o tym) - to
    > paradoksalne dosyć;

    Nie ma nic, bo tak naprawdę nie mogę się tu pochwalić niczym większym,
    a że .NET i Java są w kręgu moich zainteresowań dopiero od paru miesięcy,
    to też dużo o tym nie wzmiankuję.

    > ta optymalizacja to pod jakim kątem (bezpieczeństwo, profiler,
    > refaktoring na poziomie projektowym czy co)?

    Bezpieczeństwo (zwłaszcza przy pisaniu w PHP -- nie chcę tutaj wstępować
    na ścieżkę przetartą przez wielu moich rówieśników i staram się pisać
    dobry pod tym względem kod (SQL Injection i te sprawy)). Zagadnieniem
    optymalizacji pamięciowej i wydajnościowej zajmowałem się dla odmiany
    totalnie hobbystycznie, pisząc dla siebie komunikator gadu-gadu
    w asemblerze Win32, który to w swojej końcowej fazie rozwoju
    umożliwiał wysyłanie i odbieranie wiadomości, zajmując ok. 20KB na dysku
    i ok. 400KB w pamięci (wersja zminimalizowana do traya). No ale to było
    pisanie dla zabawy. :-)

    > bankowość internetowa... co wiesz o iSeries czy J2EE?

    Tu raczej mam na myśli 'stronę bankową' niż informatyczną. Procedury
    bezpieczeństwa, odmienność procedur obsługi w stosunku do zwykłej
    bankowości

    > btw, serwery gier dla Eizo... to ci od monitorów? :)

    Tak.

    > Propozycja - niezły układ CV dla branży technologicznego IT: dane
    > osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, języki,
    > zainteresowania.

    Pomyślę jak to jakoś ująć. Aczkolwiek tak jak piszę -- nie tylko IT
    wchodzi w grę... :-)

    > pozdrawiam rówieśnika,

    Pozdrawiam również. :-)

    --