PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyrolowano moją żonę !!!

  • 1. Data: 2003-08-26 22:16:03
    Temat: Wyrolowano moją żonę !!!
    Od: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl>

    Żona pracowała ostatni rok w wiejskiej szkole, jako nauczycielka
    polskiego. Żona ma (na razie) wykształcenie prezydenckie, tj. skończone
    studia bez obronionej magisterki. Dodatkowo ma studia rodzinne (może uczyć
    pdż) i dziennikarskie.
    Podpisaną miała umowę na rok, w tym roku zmienił się dyrektor szkoły i
    okazało się że trzeba zwolnić jedną polonistkę. Ponieważ moja żona miała b.
    dobrą opinie, dyrektor ją zostawił a zwolnił starą, niekompetentną zrzędliwą
    babę, która skończyła studia dwa lata temu, zaocznie. Dzieci uciekały jej z
    lekcji, robiła kupę zamieszania i przekręty na sprzedaży podręczników.
    Niestety okazało się że baba nie dała za wygraną, zaczeła robić raban,
    najpierw w gminie, tam nic nie wskórała, więc poszła do kuratorium. W
    efekcie kuratorium odrzuciło angaż mojej żony, podstawą było to że nie ma
    magistra (widać można być prezydentem ale nauczycielem już nie). Dyrektor i
    tak raczej jej nie zatrudni, raczej poszuka inną osobę, ale żona straciła
    pracę.
    Proszę o radę, czy można w tej sytuacji coś zawalczyć? Jak jest z tą
    kartą nauczyciela, ponoć nie można zatrudniać nie magistra, tylko że tu nie
    chodzi o zatrudnienie od początku tylko o przedłużenie umowy, żona już była
    zatrudniona, miała wychowawstwo, chce kontynuować program itd.. Teraz pojawi
    się nowy nauczyciel, nowe zamieszanie, a przecież chodzi o dobro dzieci, czy
    kuratorium ma to w nosie i liczą się tylko chore przepisy?
    Najsmutniesze jest to że żona właśnie się broni i w połowie września
    będzie już miała magistra, więc chodzi tylko o dwa tygodnie.
    Poradżcie może się gdzieś odwoływać, a może jest jakiś przepis, który
    pozwolił by dyrektorowi zatrudnić moją żonę?

    --
    MARIUSZ

  • 2. Data: 2003-08-27 10:35:18
    Temat: Re: Wyrolowano moją żonę !!!
    Od: "" <a...@p...onet.pl>

    .
    > będzie już miała magistra, więc chodzi tylko o dwa tygodnie.
    > Poradżcie może się gdzieś odwoływać, a może jest jakiś przepis, który
    > pozwolił by dyrektorowi zatrudnić moją żonę?

    Napisalabym odwolanie do kuratorium, podajac wyzej wymieniony przyzczyne - zona
    bedzie miala magistra za 2 tyg.

  • 3. Data: 2003-08-27 11:20:13
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    > Napisalabym odwolanie do kuratorium, podajac wyzej wymieniony przyzczyne -
    zona
    > bedzie miala magistra za 2 tyg.

    i dodać parę słów o kompetencjach...

  • 4. Data: 2003-08-27 11:44:01
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    Kuratorium na odpowiedź ma minimum 14 dni więc może jeszcze zdążyć uzupełnić
    wniosek
    o brakujący dyplomik.

  • 5. Data: 2003-08-27 12:35:32
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    > Napisalabym odwolanie do kuratorium, podajac wyzej wymieniony przyzczyne -
    zona
    > bedzie miala magistra za 2 tyg.

    Byliśmy w kuratorium, 2h temu, rozmawiliśmy z wizytatorką, w której
    rejonie jest ta szkoła, powiedziała że sprawy by nie było, gdyby tamta druga
    nauczycielka nie przyszła na skargę. Powiedziała wprost że jest po naszej
    stronie, ale nic nie może zrobić, tym bardziej że tamta druga nauczycielka
    jest zdolna do wszystkiego.
    Formalnie decyzje podejmuje dyrektor, ale w tym przypadku (tamta
    nauczycielka grozi procesem) dyrektor powinien uzyskać zgodę kuratora na
    zatrudnienie nauczyciela bez kwalifikacji (nie ważne, że za dwa tygodnie
    kwalifikacje będą), a kurator takiej zgody nie da bo nie może, bo wie że na
    to stanowisko jest inny kandydat z kwalifikacjami (z papierem bo do
    kwalifikacje tej pani są żadne).

    Mariusz

  • 6. Data: 2003-08-27 14:38:06
    Od: "AśkaS" <j...@m...widzew.net>

    A dlaczego nic nie piszesz o stopniu zawodowym Twojej żony i tej drugiej
    pani? Rozumiem ,że żona będzie teraz odbywała staż na kontraktowego. A pani?
    Może jest mianowana, a umowa jaka? Mało konkretów podajesz . Może było
    tak,że za zwolnienie jej dyrektor przegrałby sprawę w sądzie pracy, co
    ostatnio często się zdarza;) I nie przesadzaj że po roku pracy żona jest
    świetna w tym co robi, , człowiek uczy się tego lata całe , po latach widzi
    swoje błędy( czasami ogromne)
    A.S.

  • 7. Data: 2003-08-27 15:59:17
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

> [...]
    > ostatnio często się zdarza;) I nie przesadzaj że po roku pracy żona jest
    > świetna w tym co robi, , człowiek uczy się tego lata całe , po latach

    Ok, nie pisze że moja żona jest świetna, ale miała jakieś osiągnięcia i była
    żaangażowana, w przeciwieństwie do niektórych nauczycieli, którzy robili
    wszystko żeby nic nie robić. W każdym razie miała dobrą opinie u poprzedniej
    dyrekcji, u rodziców i co tam jeszcze, nowy dyrektor sam powiedział że ma b.
    dobrą opinię, nic więcej nie pisze że była świetna, ale na pewno podchodziła
    do pracy z sercem.
    Tamta druga pani jak już pisałem skończyła ZAOCZNIE poloinistykę jakieś dwa
    lata temu, zdaje się że jest nauczycielem kontraktowym, dyrektor i tak jej
    raczej nie zatrudni, z paru powodów, ponoć nieżle zamieszała. Jedyny efekt
    jaki osiągnęła to zablokowała mojej żonie angaż i tylko tyle, a dla nas aż
    tyle. Niestety tacy są ludzie, zamiast udowodnić swoją wartość zaczynają od
    niszczenia innych.
    Szkoda, pisałem na grupę bo myślałem że jest jakaś furtka, coś o czym nie
    wiem, a co pomoże mojej żonie, ale chyba nic się już nie poradzi.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 8. Data: 2003-08-27 19:14:54
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Formalnie decyzje podejmuje dyrektor, ale w tym przypadku (tamta
    > nauczycielka grozi procesem) dyrektor powinien uzyskać zgodę kuratora na
    > zatrudnienie nauczyciela bez kwalifikacji
    To jest prawda. W szkole państwowej (publicznej) zatrudnienie osoby bez
    wymaganych kwalifikacji w sytuacji kiedy jest kandydat spełniający wymogi
    formalne stanowi nadużycie.

    > (nie ważne, że za dwa tygodnie kwalifikacje będą)
    Nie wiadomo. Może oblać obronę. Na teraz nie ma.

    > a kurator takiej zgody nie da bo nie może, bo wie że na
    > to stanowisko jest inny kandydat z kwalifikacjami (z papierem bo do
    > kwalifikacje tej pani są żadne).
    Co to znaczy - wie? Usłyszał w bufecie? Albo w szkole leży oferta pracy
    kandydata - albo nie.

    Są jeszcze takie elementy wpływające na decyzję, jak ocena pracy, opinia KR
    i/lubRS, ZZ, czasem samorządu, osiągnięcia zawodowe, ale kwalifikacje są
    podstawą. Przykro mi.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2003-08-28 08:58:19
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szkoda, pisałem na grupę bo myślałem że jest jakaś furtka, coś o czym nie
    > wiem, a co pomoże mojej żonie, ale chyba nic się już nie poradzi.

    A kiedy się żona dowiedziała ze nie będzie miała przedłużonej umowy ?
    nie wiem czy nie ma jakiegoś terminu np. że miesiąc wcześniej trzeba
    powiadomić o nie przedłużeniu umowy itd... może to by coś pomogło bo wtedy
    na tej podstawie zyskało by się dodatkowy miesiąc czasu żeby spełnić ten
    warunek z kuratorium. Albo wiedząc jaka jest sytuacja porozmawiać z
    dyrektorem i żeby pod jakimś pozorem przedłużył umowę na np. miesiąc pod
    pozorem szukania nowego nauczyciela przecież na to też czas jest potrzebny.
    Niestety moja żona też pracuje w szkole i wiem jedno o jakimkolwiek prawie
    poza kartą nauczyciela to ani w szkole ani w kuratorium pojęcia nie mają
    :( Może warto skontaktować się z radcą prawnym żeby wywalczył trochę
    dodatkowego czasu.

    Remek

  • 10. Data: 2003-08-28 08:59:39
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]
    > Szkoda, pisałem na grupę bo myślałem że jest jakaś furtka, coś o czym nie
    > wiem, a co pomoże mojej żonie, ale chyba nic się już nie poradzi.

    A to dlaczego szkoda? Sytuacja nie jest łatwa bo dyrekcja zwolniła osobę
    wykwalifikowaną (na papierze) a zatrudniła niewykwalifikowaną (na papierze).
    A może mógłby dyrektor zatrudnic Twoją żonę ponownie np. od 10.09 jak juz
    bedzie mgr. filologii polskiej?