PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyrolowano moją żonę !!! › Wyrolowano moją żonę !!!
    From: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Wyrolowano moją żonę !!!
    Date: Wed, 27 Aug 2003 00:16:03 +0200

    Żona pracowała ostatni rok w wiejskiej szkole, jako nauczycielka
    polskiego. Żona ma (na razie) wykształcenie prezydenckie, tj. skończone
    studia bez obronionej magisterki. Dodatkowo ma studia rodzinne (może uczyć
    pdż) i dziennikarskie.
    Podpisaną miała umowę na rok, w tym roku zmienił się dyrektor szkoły i
    okazało się że trzeba zwolnić jedną polonistkę. Ponieważ moja żona miała b.
    dobrą opinie, dyrektor ją zostawił a zwolnił starą, niekompetentną zrzędliwą
    babę, która skończyła studia dwa lata temu, zaocznie. Dzieci uciekały jej z
    lekcji, robiła kupę zamieszania i przekręty na sprzedaży podręczników.
    Niestety okazało się że baba nie dała za wygraną, zaczeła robić raban,
    najpierw w gminie, tam nic nie wskórała, więc poszła do kuratorium. W
    efekcie kuratorium odrzuciło angaż mojej żony, podstawą było to że nie ma
    magistra (widać można być prezydentem ale nauczycielem już nie). Dyrektor i
    tak raczej jej nie zatrudni, raczej poszuka inną osobę, ale żona straciła
    pracę.
    Proszę o radę, czy można w tej sytuacji coś zawalczyć? Jak jest z tą
    kartą nauczyciela, ponoć nie można zatrudniać nie magistra, tylko że tu nie
    chodzi o zatrudnienie od początku tylko o przedłużenie umowy, żona już była
    zatrudniona, miała wychowawstwo, chce kontynuować program itd.. Teraz pojawi
    się nowy nauczyciel, nowe zamieszanie, a przecież chodzi o dobro dzieci, czy
    kuratorium ma to w nosie i liczą się tylko chore przepisy?
    Najsmutniesze jest to że żona właśnie się broni i w połowie września
    będzie już miała magistra, więc chodzi tylko o dwa tygodnie.
    Poradżcie może się gdzieś odwoływać, a może jest jakiś przepis, który
    pozwolił by dyrektorowi zatrudnić moją żonę?

    --
    MARIUSZ