PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i urlop

  • 1. Data: 2003-07-28 20:45:11
    Temat: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Witam
    Pracę rozpocząłem 1.02.2002. Jest to moja pierwsza praca po studiach. Po
    6-ciu miesiącach wziąłem 5 dni urlopu. Po roku pracy wykorzystałem kolejne 2
    dni. Gdybym chciał zakończyć pracę z dniem 31.08.2003, to ile dniu urlopu
    mógłbym jeszcze wykorzystać?
    20/12*8-7= 6.33 - to jest 6 czy 7 dni
    20/11*8-7= 7.54 - 8 dni
    Które obliczenia są poprawne?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Kaktus

  • 2. Data: 2003-07-29 06:40:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Kaktus" <p...@h...pl> napisał w wiadomości news:3f258b83

> [...]
    2
    > dni. Gdybym chciał zakończyć pracę z dniem 31.08.2003, to ile dniu urlopu

    za 2002 należało się 11/12x20 = 19 dni
    wykorzystałeś 7
    na 1.1.2003 masz 12 dni zaległego
    w 2003 należy się 8/12x20=14
    czyli masz urlopu 21 dni.

    > 20/12*8-7= 6.33 - to jest 6 czy 7 dni
    > 20/11*8-7= 7.54 - 8 dni
    > Które obliczenia są poprawne?

    Zawsze zaokrągla się w górę nawet jak jest 6,1 to należy się 7 dni
    czyli poprawne 6 i 8
    JO

  • 3. Data: 2003-07-29 07:00:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Jul 2003 22:45:11 +0200, "Kaktus"

> [...]
    >dni. Gdybym chciał zakończyć pracę z dniem 31.08.2003, to ile dniu urlopu

    Żadne:
    KP
    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
    6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu
    po przepracowaniu roku.

    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.

    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Oznacza to ni mniej ni więcej, tylko, że z końcem stycznia 2003
    nabywasz prawo do pierwszego pełnego urlopu (czyli 20 dni) od czego
    trzeba odjąć to, co wykorzystałeś czyli zostaje 13 dni urlopu.
    Prawo do następnego urlopu nabędziesz 1 stycznia 2004 i dopiero wtedy
    będzie liczyć się proporcjonalnie. Czyli gdybyś pracował np. do 3
    stycznia 2004 to za 2004 rok należałoby Ci się 1/12 urlopu - każdy
    niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i każdy niepełny dzień
    urlopu również w górę - ale tylko u jednego pracodawcy, nie możesz w
    roku dostać ponad 100% urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-07-29 07:09:03
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    2
    > dni. Gdybym chciał zakończyć pracę z dniem 31.08.2003, to ile dniu urlopu

    Mnie sie wydaje ze zostalo ci 13 dni.
    Z racji tego, ze jest to twoja pierwsza praca a zaczales ja w lutym zeszlego
    roku to za tamten rok i za ten rok nalezy ci sie jeden urlop - a po 8-9
    latach (praca + szkola) jest to 20 dni.
    20 - 7 = 13.

    mag.

    P.S.
    tyle samo mialbys urlopu gdybys prace zaczal np. w grudniu 2002. popostu
    tamten rok jest tak jakby stracony.

  • 5. Data: 2003-07-29 07:10:46
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bg56ig$o5v$1@inews.gazeta.pl...

    No tak.
    Przepraszam, oczywiscie nie doczytalam, ze chcesz rozwiazac umowe z koncem
    sierpnia.
    13 dni liczylam do konca roku.

    m.

  • 6. Data: 2003-07-29 20:23:54