PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca_w_Computerland

  • 1. Data: 2003-07-28 17:26:26
    Temat: praca_w_Computerland
    Od: n...@o...pl

    Witam, mam prosbe o jakiekolwiek informacje na temat pracy w Computerland
    (warunki,atmosfera,mozliwosci rozwoju,placy). Z gory dziekuje za jakiekolwek
    informacje, pozdrawiam
    Natka

  • 2. Data: 2003-07-29 06:37:47
    Temat: Re: praca_w_Computerland
    Od: "Piotr Ch." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, mam prosbe o jakiekolwiek informacje na temat pracy w Computerland
    > (warunki,atmosfera,mozliwosci rozwoju,placy). Z gory dziekuje za
> [...]

    jak wszyscy wiemy Computerland jest duza firma, ktora ma wiele oddzialow.
    a w kazdym oddziale sa (jak wszyscy wiemy) inna atmosfera, warunki itp itd
    sprecyzuj lokalizacje - dostaniesz wiecej informacji

    a tak ogolnie, to slyszalem,ze spora rotacja w tej firmie, oj spora.

    Piotrek

  • 3. Data: 2003-07-29 07:11:41
    Od: l...@a...pl

    Czesc

    pracowalem do niedawna w ComputerLand - teraz na kuroniowce jestem (zgadnij
    dlaczego)

    Warunki pracy sa zroznicowane - napisz do jakiej lokalizacji sie
    przymierzasz ? (jakie miasto)

    atmosfera niestety od kilku juz lat jest nedzna, zarzad robi co moze
    zeby wycisnac ostatnie soki a nic nie daje w zamian, do tego jeszcze
    _bardzo_slaba_ komunikacja z ludzmi - decyzje podejmowane sa po kryjomu np.
    wylaczanie calych dzialow do innych firm (realizowane metoda faktow
    dokonanych). Jest bardzo duza zawisc miedzy handlowcami (oficjalnie
    faworyzowana przez zarzad grupa pracownikow) a reszta zespolu. Organizowane sa
    co roku Kick-Off'y (wyjazdy integracyjne dla calego zespolu) - jest to okazja
    aby poznac osoby ktorych na codzien nie widzisz a z ktorymi sie kontaktujesz.
    Firma ma bardzo rygorystyne podejscie do tematu szczegolowego rozliczania
    czasu pracy - ktory jak oficjalnie mowia sluzy do obliczania rentownosci
    kontraktow. Nikt jednak nie ma zludzen ze jest to rowniez narzedzie ktore daje
    podstawy to typowania nieobciazaonych praca pracownikow. System rozliczania
    czasu pracy jest tak skonstruowany iz niemozliwym jest odnotowanie nadgodzin -
    chodz ewidentnie wiele osob mosi siedziec wiecej niz ustawa przewiduje.

    mozliwosci rozwoju moze w Wa-wie jest inaczej ale w pozostalych
    oddzialach sa raczej mozliwosci awansu pionowego tylko dla handlowcow, jednak
    co trzeba firmie przyznac to ze organizuje sporo szkolen wewnetrznych (ich
    jakosc jest rozna ale fajnie ze sa organizowane). Jesli chodzi o mozliwosci
    awansu poziomego to zdazaja sie (ogloszenia o rekrutacji wewnetrznej - glownie
    na stanowiska w Wa-wie). Firma woli jednak na duza skale przyjmowac ludzi juz
    doskonale w jakis nagle potrzebnym temacie obeznanych niz przeszkalac tych
    ktorzy w swojej dotychczasowej komorce nie ma zbyt wiele pracy (tych sie
    poprostu zwalnia). W tej firma nie ma abolutnie zadnych sentymantow - jesli
    znajda gdzies zbyt duze koszty to zaraz je tna (np. zmuszajac do przejscia na
    Dzialalnosc Gosp. lub zwalniajac i podnajmujac innego tanszego podwykonawce).
    Tutaj nic nie znaczy ze ktos uratowal np. pol roku temu wazny kontrakt czy byl
    jednym z zalozycieli oddzialu - liczy sie tylko to co jest warty w chwili
    obecnej (a dokladnie ile przynosi zysku). Reguly i ceny za wspolprace pomiedzy
    dzialami (zwanymi Centrami Kompetencyjnymi) sa tak uciazliwe/wysokie ze czesto
    nie oplaca oddelegowywac jakis prac do innego (wlasciwego ze wzgledu na
    specjalizacje) Centrum Kompetencyjnego - tylko poszukac zewnetrznego
    podwykonawcy. Doprowadza to do gangreny przedsiebiorstwa bo w sytuacji w
    ktorej ja mialem wiedze i umiejetnosci okazywalo sie ze stawka godzinowa
    mojego dzialu jest zbyt wysoka aby realizowac ta prace - robote ta dostawali
    podwykonawcy a ja stracilem zatrudnienie.

    place raczej przecietne w tym sektorze, od kilku lat (2 ~ 3 ) sa
    zamrozone podwyzki, premie kiedys byly (uznaniowe)

    podsumowanie: firma jest _bardzo_ scentrealizowana (Wa-wa), tutaj
    podejmowane jest wiekszosc decyzji (w oddzialach praktycznie nie ma
    decyzyjnosci). Duzym minusem jest to iz jako spolka gieldowa musi bardzo
    liczyc sie z opinia - podejmuje wiec czesto czysto propogandowe dzialania
    nieodzwierciedlajace rzeczywistej sytuacji. (dzialania majace poprawic
    krotkookresowy wynik finansowy firmy) Duzy minus to rozkladanie firmy poprzez
    oddawanie zlecen podwykonawca podczas gdy w firmie sa kompetencje aby je
    zrobic.Zwolnienia dzieja sie caly czas (najczesciej malymi grupami, czasem
    calymi dzialami). Mysle ze jesli podejmusz robote w Wa-wie mozesz zaryzykowac.

    pozdrowka

  • 4. Data: 2003-07-29 12:42:35
    Od: n...@o...pl

    Dziekuje bardzo za caly opis i wszystkie informacje. Przepraszam, ze nie
    napisalam lokalizacji - w gre wchodza dwie: Krakow lub Warszawa (oczywiscie nie
    zalezy to ode mnie). Jesli mielibyscie jakies dodatkowe informacje na temat
    tych lokalizacji - z gory duuuzze dziekuje.
    Pozdrawiam
    Natka.