PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie, a urlop

  • 1. Data: 2003-07-31 07:37:03
    Temat: Wypowiedzenie, a urlop
    Od: "Mirek" <m...@n...poczta.fm>

    Witam,

    Mam takie oto pytanie - czy osoba posiadająca 2-tygodniowy okres
    wypowiedzenia oraz 10 dni urlopu wypoczynkowego, może
    złożyć wypowiedzenie i jednocześnie powiedzieć, że na czas
    wypowiedzenia chce wykorzystać urlop ?
    Czy pracodawca MUSI się zgodzić na taki układ ???

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2003-07-31 08:56:48
    Temat: Re: Wypowiedzenie, a urlop
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia chce wykorzystać urlop ?
    > Czy pracodawca MUSI się zgodzić na taki układ ???

    Nie musi, moze.

    m.

  • 3. Data: 2003-07-31 11:45:35
    Od: "POLITECh" <v...@p...onet.pl>

    A podobno zmieniły się przepisy i pracodawca musi dać pracowniowi urlop
    jeżeli ten o taki prosi.
    Czy ktos mnie poprawi, ze tak nie jest?

    Wladek

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bgalkc$d2s$1@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2003-07-31 12:19:32
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "POLITECh" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A podobno zmieniły się przepisy i pracodawca musi dać pracowniowi urlop
    > jeżeli ten o taki prosi.
    > Czy ktos mnie poprawi, ze tak nie jest?

    Pracownik może wziąć w ciągu roku 4 dni urlopu niezapowiedzianego.
    coś na zasadzie: dzwonie w poniedziałek rano do szefa i mówież że dziś mnie
    nie będzie i tyle.

    Nie ma mowy o 10 dniach, a kolega o tylu pisał.

    m.

  • 5. Data: 2003-07-31 12:30:28
    Od: "Mirek" <m...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "magia/maggie" napisał w wiadomości

> [...]
    mnie
    > nie będzie i tyle.
    >
    > Nie ma mowy o 10 dniach, a kolega o tylu pisał.

    Dziekuję za informacje.
    Czyli np. w sytuacji jeśli nie ma zgody pracodawcy na udzielenie urlopu
    jedynym wyjściem jest odpracowanie 2 tygodni + ekwiwalent za urlop, tak ?

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 6. Data: 2003-07-31 12:54:32
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

> [...]
    > Czyli np. w sytuacji jeśli nie ma zgody pracodawcy na udzielenie urlopu
    > jedynym wyjściem jest odpracowanie 2 tygodni + ekwiwalent za urlop, tak ?

    TAK

  • 7. Data: 2003-07-31 13:22:22
    Od: "George" <s...@g...pl>

    Najlepiej pojsc na urlop i w czasie urlopu zlozyc wypowiedzenie

    zdrowko
    Tom

  • 8. Data: 2003-07-31 13:27:08
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > Czyli np. w sytuacji jeśli nie ma zgody pracodawcy na udzielenie urlopu
    > jedynym wyjściem jest odpracowanie 2 tygodni + ekwiwalent za urlop, tak ?

    Wg kp. wyglada to mniej wiecej tak:
    "Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową,
    biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego
    toku pracy.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty
    u danego pracodawcy."

    Czyli to pracodawca decyduje kiedy mozesz isc na urlop.
    Tak ja to rozumiem.

    m.

  • 9. Data: 2003-07-31 17:06:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 31 Jul 2003 13:45:35 +0200, "POLITECh"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

    >A podobno zmieniły się przepisy i pracodawca musi dać pracowniowi urlop
    >jeżeli ten o taki prosi.
    >Czy ktos mnie poprawi, ze tak nie jest?

    Zmieniło się, ale trochę inaczej - gdy pracodawca chce posłać
    pracownika, to ten ma obowiązek iść na urlop (nawet niezgodnie z
    planem urlopów).
    Ale jak pracodawca nie chce puścić na urlop, to jego prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775