PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie dot. urlopów

  • 1. Data: 2003-07-31 07:14:09
    Temat: pytanie dot. urlopów
    Od: "MaximusPL" <m...@o...pl>

    Witam

    Chciałem prosić o poradę...

    Czy pracodawca (wedle jakiegoś prawa pracy) jest w stanie "zmusić" mnie do
    wzięcia w określonym czasie urlopu wypoczynkowego???
    Mam zaplanowany urlop i zapowiada się , że nie dostane go w moim
    zaplanowanym czasie. Czy pracodawca może mi wyznaczyć termin mojego urlopu
    wypoczynkowego???

    Dziękuję za odpowiedzi

    MaximusPL

  • 2. Data: 2003-07-31 07:46:49
    Temat: Re: pytanie dot. urlopów
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam zaplanowany urlop i zapowiada się , że nie dostane go w moim
    > zaplanowanym czasie. Czy pracodawca może mi wyznaczyć termin mojego urlopu

    tak, lajf is brutal

  • 3. Data: 2003-07-31 07:51:09
    Od: "MaximusPL" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak, lajf is brutal

    dzięki za odpowiedź.

    Z tego co widzę na grupie TO LAJF pracownika w stosunku do PRACODAWCY nie
    wygląda dobrze....

    I PRACODAWCY jeszcze chcą innego prawa ???

    Pozostał już tylko mały kroczek do powieszenia nad niejednym zakładem pracy
    napisu : "ARBEIT MACHT FREI "

    :(

    Pozdrowienia

    MaximusPL

  • 4. Data: 2003-07-31 08:16:28
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I PRACODAWCY jeszcze chcą innego prawa ???
    >
    > Pozostał już tylko mały kroczek do powieszenia nad niejednym zakładem

    Nie jestem pracodawcom, ale w firmach bywa tak, że są okresy, gdy jest
    więcej
    pracy i mniej. Gdy jest więcej, pracodwaca powinien mieć ludzi w firmie,
    jeśli
    więcej to niech idą na urlopy. Jeśli tak nie jest... to można doprowadzić do
    destabilizacji ekonomicznej zakładu, np. zawalając jakiś projekt.
    Kienci też patrzą na firmę i ją oceniają, a wynikiem oceny może być wybór
    innego
    wykonawcy/sprzedawcy.

    BTW1. Z tego co pamiętam, to jeśli ustaliłeś sobie urlop z pracodawcą
    i poniosłeś z tego tytułu koszty, to możesz żądać ich pokrycia.

    BTW2. Masz 2 dni w roku "kacowego".

    > Pozdrowienia
    >
    > MaximusPL

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2003-07-31 09:41:03
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    > BTW2. Masz 2 dni w roku "kacowego".

    "Art. 1672 [Urlop na żądanie]

    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie przez
    niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku kalendarzowym.
    Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    urlopu. "

    Pozdrawiam
    Aurore

  • 6. Data: 2003-07-31 10:01:19
    Od: "MaximusPL" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Aurore" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia

    Dziękuję za odp.
    Czy istnieje jakaś internetowa wersja KODEKSU PRACY ???

    Pozdrowienia

    Artur

  • 7. Data: 2003-07-31 10:12:40
    Temat: Re: pytanie dot. urlop?w
    Od: r...@r...pl

    > Czy istnieje jaka? internetowa wersja KODEKSU PRACY ???
    http://praca.interia.pl/kodeks

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2003-07-31 11:00:56
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia

    Zwracam honor, faktycznie... 2 mi zostało ;-)