PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-12-19 08:48:52
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "ToMek" <t...@p...onet.pl>

    Od 1grudnia dostałem umowę o pracę na okres 3m-cy (pierwszą w tym roku).
    Wszystko było OK do 15grudnia, gdy dowiedziałem się,że pracodawca bez mojej
    zgody przeniósł mnie do innego punktu sprzedaży w drugim końcu miasta.
    Niestety nie zgodziłem się na to ze względu na dojazd,bo nie mam własnego
    samochodu i traciłbym codziennie 1,5godz na dojazd w jedną stronę, a i tak
    pracuję 10godz dziennie i mam jeden dzień wolny co 10dni. Pracodawca dał mi
    dzień na zastanowienie się i w przypadku negatywnej odpowiedzi zasugerował,
    abym napisał wypowiedzenie. Przed tą pracą byłem zarejestrowany jako
    bezrobotny, niedawno wyrejestrowałem się i wygląda na to,że będę musiał
    znowu tam wrócić.
    Moje pytanie dotyczy tego, co mam teraz zrobić, aby jak najlepiej na tym
    wyjść. Czy samemu napisać wymówienie, czy czekać na wymówienie od
    pracodawcy, a może spróbować pójść na zwolnienie lekarskie?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-12-19 10:59:34
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "ToMek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mojej
    > zgody przeniósł mnie do innego punktu sprzedaży w drugim końcu miasta.

    A w umowie o pracę jest podane miejsce pracy?

> [...]
    zasugerował,
    > abym napisał wypowiedzenie. Przed tą pracą byłem zarejestrowany jako

    Wypowiedzenia nie możesz złożyć bo to umowa na czas określony i mniej niż 6
    miesięcy.

> [...]
    > wyjść. Czy samemu napisać wymówienie, czy czekać na wymówienie od
    > pracodawcy, a może spróbować pójść na zwolnienie lekarskie?

    Ani Ty, ani pracodawca z ww. powodów nie możecie zrobić wypowiedzenia.

    Ja bym trzymał się umowy - jeśli jest miejsce pracy, to tam się stawiesz na
    godzinę rozpoczęcia i już.
    Kodeks pracy przewiduje jednak czasowe powierzenie innej pracy i wówczas
    chyba nie masz wyjścia, ale to jest _czasowe_

    Jeśli nie ma w umowie określonego miejsca pracuy to... nie wiem co robić.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 3. Data: 2003-12-19 11:43:28
    Od: "ToMek" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > chyba nie masz wyjścia, ale to jest _czasowe_
    >
    > Jeśli nie ma w umowie określonego miejsca pracuy to... nie wiem co robić.

    W umowie jest podane: miejsce pracy - teren całego kraju

    Tak de facto, to umowa przyszła pocztą dopiero 15grudnia (a pracuję od
    1grudnia) i podpisanej przez siebie kopii jeszcze nie odesłałem do
    pracodawcy.

    Jak w takim razie pracodawca rozwiąże z mną umowę (zwolnienie
    dyscyplinarne?) i jak było najlepiej dla mnie pod względem świadectwa pracy
    i rejestracji w UP ?

  • 4. Data: 2003-12-19 12:08:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > W umowie jest podane: miejsce pracy - teren całego kraju

    To nie jest tak, że pracodawca może sobie wpisać (w znaczeniu pracodawca może
    narzucić) dowolnie określone miejsce pracy. Miejsce to jest ściśle związane z
    rodzajem wykonywanej pracy. Jeżeli jesteś akwizytorem i jeździsz po całej
    Polsce i żenisz ten towar to faktycznie można tak od biedy wpisać, ale z
    Twojego posta wynikało, że jesteś sprzedawcą, zatem pracujesz w określonym
    punkcie sprzedaży. I o ile rozumiem, że można by wpisać 2, 3 czy 5 sklepów to
    zapis "cała Polska" jest pozbawiony podstaw.

    > Tak de facto, to umowa przyszła pocztą dopiero 15grudnia (a pracuję od
    > 1grudnia) i podpisanej przez siebie kopii jeszcze nie odesłałem do
    > pracodawcy.

    więc pracodawca nie potwierdził Ci warunków umowy w terminie 7 dni i może
    dostać grzywnę.

    > Jak w takim razie pracodawca rozwiąże z mną umowę (zwolnienie
    > dyscyplinarne?) i jak było najlepiej dla mnie pod względem świadectwa pracy
    > i rejestracji w UP ?

    Jak na razie to są podstawy żebys Ty rozwiązał umowę bez wypowiedzena a nie
    pracodawca.
    Jak chcesz walczyć z pracodawcą to idź do Inspekcji Pracy i powiedz to co
    napisałeś - pomogą Ci.
    a sugerowanie żebyś Ty wypowiedział umowę (pomijam niedopuszczalność) to
    kwlifikuje się do głośnego i długiego wyśmiania.

    Paweł

  • 5. Data: 2003-12-19 12:31:11
    Od: "ToMek" <t...@p...onet.pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi - rzeczywiście udam się chyba do inspekcji
    pracy.

    Dodam, że pracowałem na stanowisku sprzedawcy w autoryzowanym salonie GSM w
    jednym z punktów w stolicy, a dealer ma swoją główną siedzibę w Poznaniu...

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-12-19 12:48:47
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dodam, że pracowałem na stanowisku sprzedawcy w autoryzowanym salonie GSM w
    > jednym z punktów w stolicy, a dealer ma swoją główną siedzibę w Poznaniu...

    to akurat nie ma znaczenia

    Paweł

  • 7. Data: 2003-12-19 20:13:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Dec 2003 12:43:28 +0100, "ToMek"
    <t...@p...onet.pl> zakodował:

    >W umowie jest podane: miejsce pracy - teren całego kraju

    No, to jest bzdura. Ale i tak powinieneś mieć "Warszawa" więc tu nic
    się nie zmienia. Co innego, gdyby Cię przeniósł do Ząbek (choćby to
    było 1000m od dotychczasowego miejsca pracy w Warszawie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-12-20 11:26:28
    Od: "Jan" <m...@b...pl>

    > Pięknego dnia Fri, 19 Dec 2003 12:43:28 +0100, "ToMek"
    > <t...@p...onet.pl> zakodował:

    A'propos błędów w umowie: co zrobić jak pracodawca w umowie, w punkcie czas
    trwania umowy wpisał: "czas wykonywania określonej pracy"? Sugerowałem, że
    musi być podany albo czas trwania albo co to jest za praca, ale on twierdzi
    że jest to dobrze. Dodam, że takiej umowy nie mogę przezcież wypowiedzieć
    (teoretycznie, bo umowy na czas trwania określonej pracy nie można
    wypowiedzieć). Jak dochodzić swego?
    Pzdr!