PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas określony i jej wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-12-19 07:59:04
    Temat: umowa na czas określony i jej wypowiedzenie
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Witam,

    Jest taki problem:
    Ktoś zatrudniony na czas określony chciałby zrezygnować z obecnej pracy
    na ok. 3 miesiące przed końcem umowy o pracę.

    1) Czy jest możliwe wypowiedzieć taką umowę przed jej końcem a jeśli tak
    to w jaki sposób.
    2) Czy ta osoba ma w obowiązku poinformować pracodawcę że po upływie
    czasu umowy nie będzie już dłużej w tym miejscu pracować? Jeśli tak to
    na ile dni przed końcem umowy?

    Pozdrawiam
    Grzesiek G.

  • 2. Data: 2003-12-19 08:37:01
    Temat: Re: umowa na czas określony i jej wypowiedzenie
    Od: "Art" <i...@i...com>

    Użytkownik "Grzegorz Górnisiewicz" <g...@j...ug.gov.pl>
    napisał w wiadomości news:brub6l$jvj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >

    > 1) Czy jest możliwe wypowiedzieć taką umowę przed jej końcem a jeśli tak
    > to w jaki sposób.
    TO zależy na jaki okres została zawarta, zdaje się że jeżeli krótszy niż
    (chyba) 3 miesiące to (to musisz gdzies sprawdzić) to nie można jej
    wypowiedzieć, a jeżeli dłuższy to jest normalne wypowiedzenie chyba 2
    tygodnie przed zwolnieniem się
    Jeżeli jest to umowa na czas określony i próbny to można ją wypowiedzieć
    zawsze z 2 tygodniowym wypowiedzeniem.

    > 2) Czy ta osoba ma w obowiązku poinformować pracodawcę że po upływie
    > czasu umowy nie będzie już dłużej w tym miejscu pracować? Jeśli tak to
    > na ile dni przed końcem umowy?

    Nie ma takiego obowiązku.

  • 3. Data: 2003-12-19 20:00:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Dec 2003 09:37:01 +0100, "Art"
    <i...@i...com> zakodował:

    >TO zależy na jaki okres została zawarta, zdaje się że jeżeli krótszy niż
    >(chyba) 3 miesiące to (to musisz gdzies sprawdzić) to nie można jej
    >wypowiedzieć,

    Granicą jest 6 miesięcy...

    > jeżeli dłuższy to jest normalne wypowiedzenie chyba 2
    >tygodnie przed zwolnieniem się

    Ale pod dodatkowym warunkiem, że w umowie jest klauzula o możliwości
    jej wypowiedzenia.

    >Jeżeli jest to umowa na czas określony i próbny to można ją wypowiedzieć
    >zawsze z 2 tygodniowym wypowiedzeniem.

    Plączesz się w zeznaniach.
    Umowę na okres próbny można wypowiedzieć zaś okres wypowiedzenia
    zależy od długości umowy (2 tygodnie przy 3 miesięcznej).

    To się zgadza.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-12-20 12:02:49
    Od: Grigorij <g...@n...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
> [...]
    > Umowę na okres próbny można wypowiedzieć zaś okres wypowiedzenia
    > zależy od długości umowy (2 tygodnie przy 3 miesięcznej).

    Umowa jest standardowa, na okres 6 miesięcy, etat tj. 40godz tygodniowo,
    nie ma żadnych dodatkowych wyszczególnień.

    Czy taką umowę można wypowiedzieć?

    Pozdrawiam
    Grzesiek G.

  • 5. Data: 2003-12-20 12:37:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 20 Dec 2003 13:02:49 +0100, Grigorij
    <g...@n...pl> zakodował:

    >Umowa jest standardowa, na okres 6 miesięcy, etat tj. 40godz tygodniowo,
    >nie ma żadnych dodatkowych wyszczególnień.
    >
    >Czy taką umowę można wypowiedzieć?

    Nie, pisałem o tym już 87623 razy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-12-20 18:52:32
    Od: "grooby" <k...@g...pl>

    > Pięknego dnia Fri, 19 Dec 2003 09:37:01 +0100, "Art"
    > <i...@i...com> zakodował:

    > Ale pod dodatkowym warunkiem, że w umowie jest klauzula o możliwości
    > jej wypowiedzenia.

    Moze wykarzesz jeszcze troszke cierpliwosci i napiszesz po raz 87624.
    Ja mam kolejna umowe na czas okreslony - 01.01.04 do 30.04.04 - czyli 4
    misiace, zadnej klauzuli nie ma o wypowiedzeniu - czyzbym byl uziemiony na
    "pol roku" (bo podpisalem w grudniu) i niemogl jej rozwiazac w zaden sposob?
    Rozumiem, ze "Oni" rowniez nie mogliby w takim razie mnie zwolnic przed
    uplywem tego czasu? Jednak marna to pociecha...
    Dzieki
    Kamil

  • 7. Data: 2003-12-20 20:13:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003 19:52:32 +0100, "grooby" <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Rozumiem, ze "Oni" rowniez nie mogliby w takim razie mnie zwolnic przed
    >uplywem tego czasu? Jednak marna to pociecha...
    Sam taka umowe podpisales. Chciales to masz.
    Takie jest prawo. Poza tym umowa podpisana w grudniu, konczy sie w
    kwietniu - nie widze jakos tych 6 miesiecy :)

    WAM
    --
    Na Sylwestra nad morze? www.nadmorze.pl