PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasilek przedemerytalny a urlop bezplatny

  • 1. Data: 2003-12-18 20:49:46
    Temat: zasilek przedemerytalny a urlop bezplatny
    Od: "Anet" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ma jakies znaczenie, ze bezposrednio przed przejsciem (staranim sie o)
    zasilek emerytalnym pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim badz urlopie
    bezplatnym?
    Jak wogole wyglada procedura starania sie o ten zasilek? Czy w przyszlym roku
    beda jeszcze obowiazywac te przepisy ?

    Z gory dziekuje za wszelkie info

    Anet

  • 2. Data: 2003-12-19 06:16:55
    Temat: Re: zasilek przedemerytalny a urlop bezplatny
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Anet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urlopie
    > bezplatnym?
    > Jak wogole wyglada procedura starania sie o ten zasilek? Czy w przyszlym

    Ciężko będzie odpowiedzieć na to pytanie, bo... czegoś takiego jak "zasiłek
    emerytalny" chyba nie ma...
    No i nie wiem (i pewnie nie tylko ja) o co pytasz.
    Jest emerytura, PUPy wypłacają (ale już nie przyznają) zasiłki
    przedemerytalne...

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 3. Data: 2003-12-19 12:09:52
    Od: "Anet" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > No i nie wiem (i pewnie nie tylko ja) o co pytasz.
    > Jest emerytura, PUPy wypłacają (ale już nie przyznają) zasiłki

    Pytam o zasilek przedemerytalny (w temacie sie pojawilo)...
    W takim razie kto przyznaje?
    Pozostale pytania (watpliwosci) nadal aktualne i ciagle mam nadzieje, ze
    zyczliwa osoba bedzie umiala mi cos wiecej powiedziec w poruszanym temacie.

    Anet

  • 4. Data: 2003-12-19 13:07:53
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    > Pytam o zasilek przedemerytalny (w temacie sie pojawilo)...

    Uuups, przegapiłem temat :)

    > W takim razie kto przyznaje?

    Nikt. Nie na zasiłków przedemerytalnych od chyba dwóch lat.....
    Są tylko świadczenia przedemerytalne...

    > Pozostale pytania (watpliwosci) nadal aktualne i ciagle mam nadzieje, ze
    > zyczliwa osoba bedzie umiala mi cos wiecej powiedziec w poruszanym
    temacie.

    Co do przepisów - zmienią się prawdopodobnie od 1 kwietnia. M.in.
    świadczenie przedemerytalne zostanie ograniczone co do wysokości.
    Będzie 600 zł i koniec.... Teraz niektórzy biorą grubo ponad tysiąc...

    Jeśli chodzi o chorobowe - nie ma wpływu (chyba, że nie był pełny etat, ale
    to insza inszość :)
    Urlop bezpłatny może mieć wpływ.
    W skrócie można powiedzieć, że osoba starająca się o świadczenie
    przedemerytalne musi spełnić najpierw wszystkie warunki do przyznania
    zasiłku
    dla osób bezrobnotnych. Czyli musi mieć w ostatnich 18 miesiącach co
    najmnije 365 dni pracy. A urlopy bezpłatne trwajce łącznie ponad 30 dni
    odlicza się od okresów zaliczanych...

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 5. Data: 2003-12-20 21:16:02
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Co do przepisów - zmienią się prawdopodobnie od 1 kwietnia. M.in.
    > świadczenie przedemerytalne zostanie ograniczone co do wysokości.
    > Będzie 600 zł i koniec.... Teraz niektórzy biorą grubo ponad tysiąc...

    Waldi, zle czytales projekt, ustawa ma wejsc z taka glupia data 31 marca
    2004 ;)
    bedzize jazda, bo np u nas patrzac nowymi kryteriami w 2003 tylko 10 osob by
    dostalo SP
    no... do tego moznaby doliczyc nastepne 10 ktore by po 24 miesiacach
    zlikwidowaly DG
    czyli SP bedzie przyznawanych kilka rocznie, jaka to oszczednosc dla budzetu
    panstwa.......

    Jean

  • 6. Data: 2003-12-20 23:03:04
    Od: "Waldek \"JakeC\" Bulkowski" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Waldi, zle czytales projekt, ustawa ma wejsc z taka glupia data 31 marca
    > 2004 ;)

    No, fucktycznie :) Pewnie to dlatego, że rok przestępny :)

> [...]
    > zlikwidowaly DG
    > czyli SP bedzie przyznawanych kilka rocznie, jaka to oszczednosc dla

    Tak dokładnie tego nie analizowałem jeszcze..
    Ale jeśli tak będzie to... szybko chyba będzie powrót do starych zasad. Bo
    przecież przedemeryt
    nie jest liczony w statystyce jako bezrobotny. Co prawda ze spadeku liczby
    osób rejestrujących się jako przedemeryci
    nie koniecznie wyniknie wzrost rejestracji bezrobotnych, ale może tak być...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2003-12-21 08:29:01
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > osób rejestrujących się jako przedemeryci
    > nie koniecznie wyniknie wzrost rejestracji bezrobotnych, ale może tak

    emeyci, stazysci i sooby na szkoleniu tez sie nie licza do statystyk,
    ale badzmy dobrej mysli jak odpadnie ub.zdrw. u nas to i tak staty poleca w
    dol :D:D:D
    tylko szkoda mi osob ktore cale zycia pracowaly i dostana tylko 6/12 mies
    zasilku :/
    tak wiec jak ktos moze niech uciaka na swiadczenia poki jeszcze mozna

    Jean

  • 8. Data: 2003-12-22 09:34:14
    Od: q...@p...onet.pl

    > Co do przepisów - zmienią się prawdopodobnie od 1 kwietnia. M.in.
    > świadczenie przedemerytalne zostanie ograniczone co do wysokości.
    > Będzie 600 zł i koniec....

    A skąd ta informacja ?
    Mam przed oczami projekt ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu bezrobociu
    i mówią tam, że wysokość świadczenia przedemerytalnego wynosi (ma wynieść) 90%
    kwoty emerytury - nie mniej niż 120% kwoty zasiłku. Nie doczytałem nic o kwocie
    600zł.

    Czy są jeszcze jakieś projekty zmian niż w/w ???

    Intersuje mnie to bo mój ojciec sie obawia czy w przyszłym roku zostanie
    zachowane świadczenie przedemerytalne i w jakim kształcie (bo nabierze prawa do
    niego).
    W w/w projekcie nie doczytałem nic niekopojącego.
    Projekt zaciągnąłem z bazy LEXa.

    Czy ktoś wie/zna jakieś inne dokumenty traktujące o temacie ???

    Dzieki i pzdr
    RK

  • 9. Data: 2003-12-22 17:54:38
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    90%
    > kwoty emerytury - nie mniej niż 120% kwoty zasiłku. Nie doczytałem nic o

    informacja z ministerstwa ;)
    http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/projekt_us
    tawy_o_promocji_zatrudnienia_1_grudnia_03.rtf -
    nowa ustwa o bezrobociu, przepraszam o promocji zatrudnienia

    http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/projekt_us
    tawy_o_swiadczeniach_przedemerytalnych.rtf -
    art.3 ust1. ustawy o swiadczeniach przedemerytalnych ;)

    to o czym piszesz to stara, bardzo stara ustawa

    ps. to juz ktorys z kolei projekt ustawy, poprzednie bylu zupelnie
    odjechane, ciezko bylo sie w nich polapac, mimo ze pracuje w sluzbach
    zatrudnienia 8 lat

    Jean

  • 10. Data: 2003-12-23 08:36:24
    Od: q...@p...onet.pl

    > ps. to juz ktorys z kolei projekt ustawy, poprzednie bylu zupelnie
    > odjechane, ciezko bylo sie w nich polapac, mimo ze pracuje w sluzbach
    > zatrudnienia 8 lat

    Jezu - ale czad ...
    Przebrnąłem przez te mądrości i faktycznie stawia to kwestie w zupełnie innym
    kurna świetle.
    ;)

    Ale nie moge wykapować jednej sprawy. Chodzi o możliwość "dorobienia sobie" 75%
    najnizszej emerytury (do 414,50zł). Czy osoby ktore nabeda prawa do swiadczenia
    przedemerytanego na obecnych zasadach po wejsciu tej ustawy tez beda mogły
    sobie dorobić ???

    I gdzie w treści nowej ustawy o tym mowa ???

    Pzdr
    RK