PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie informatyka

  • 21. Data: 2005-02-15 12:10:04
    Temat: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik " leszek" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cusol9$2vh$1@inews.gazeta.pl...
    > Rozwiązanie stare jak świat. Płać mu dobrą pensję jak wszystko działa i
    > obcinaj premię, jak nie działa. Natomiast zniechęcam do super
    > wynagradzania za ektrasy, bo w efekcie będzie biegał za ektrasami i
    > olewał bieżąca robotę.
    OK. Jasne. Ale jak ma się mieć premia do pensji?
    Procentowo? Za staż?

    --
    Adam Liberacki

  • 22. Data: 2005-02-15 12:11:51
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownik wie ze jak zawali to nie dostanie i dokladnie bedzie wiedzial
    > co sie szefowi nie podoba (oczywiscie bedzie mial tez podstawe do
    > wyklocania sie, bo przeciez dzialalo, tylko nie do konca ;) ).
    > u znajomego jest tak, ze premia nalezy sie za terminowe wykonanie
    > zleconych prac, nieprzekraczanie budzetu oraz stabilne i ciagle
    > dzialanie systemu... (wydaje mi sie nawet, ze ma okreslone ile % premi
    > zabieraja mu za przestoje systemu powyzej jakiegos czasu...), kumpel
    > jest zadowolony, bo ma jasna sytuacje, wie ile dostanie minimum, a ile
    o, konkretna odpowiedź,
    a mógłbyś się kumpla spytać ile tych procentów jest?

    --
    Adam Liberacki

  • 23. Data: 2005-02-15 12:13:24
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > o ciekawe podejście, obciąć mu pensję jak się coś zepsuje?
    > ja nie chcę go stresować, ale może to jest rozwiązanie.
    >
    > PS. cosik ci się program do postów psuje

    Obciąć tylko jesli coś się psuje z jego winy, lub coś się psuje a on nic nie
    robi. I nie pensję, ale premię - o premii mówimy. Tak na prawdę, to w 90%
    przypadków i tak nie będziesz w stanie stwierdzić czy czy winny jest admin i
    czy czas usuwania awarii nie był zbyt dugi. Chyba, że sam masz wiedzę
    informatyczną na odpowiednim poziomie.

    PS. Ta, miałem problem z internetem, OE komunikował, że nie wysłał, a za
    każdym razem wysyłał.... Generalnie kiepsko działa necik u mojego providera,
    powinni tam komuś premie poobcinać - tak a propos wątku....

  • 24. Data: 2005-02-15 12:16:01
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    > OK. Jasne. Ale jak ma się mieć premia do pensji?
    > Procentowo? Za staż?

    Premia za staż jest dobra, jeśli chcesz trzymać pracowników długo u siebie..
    Co do premii uznaniowej, troch to zależy od wysokości pensji i
    częstotliwości wypłacania premii.
    Patrząc przez pryzmat moich doświadczeń zarobkowo-zawodowych, sądzę, że 20 -
    30% premii jest OK.
    NB, pamiętam czasy, kiedy premii dostawało się 80%....

  • 25. Data: 2005-02-15 12:26:45
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Larek" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest admin i czy czas usuwania awarii nie był zbyt dugi. Chyba, że sam
    > masz wiedzę informatyczną na odpowiednim poziomie.
    Co do winy awarii masz rację, co do czasu już nie,
    jest to z góry ustalone, poza tym łatwo obliczyć
    ile kosztuje przestój

    > PS. Ta, miałem problem z internetem, OE komunikował, że nie wysłał, a za
    > każdym razem wysyłał.... Generalnie kiepsko działa necik u mojego
    > providera, powinni tam komuś premie poobcinać - tak a propos wątku....
    Narzędzia/Anuluj wiadomość

    --
    Adam Liberacki

  • 26. Data: 2005-02-15 12:28:09
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    > Narzędzia/Anuluj wiadomość

    Nie mam tej opcji...

  • 27. Data: 2005-02-15 12:35:20
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Narzędzia/Anuluj wiadomość

    Wiadomość/Anuluj wiadomość
    Już to zrobiłem.

  • 28. Data: 2005-02-15 13:47:15
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Krótko napisze jak wynagradzany jest bliski mi informatyk :)

    Stała pensja, dość wysoka i dość wysoka premia. Premia jest za ogólne
    zasługi czyli nadgodziny (które osobno nie są rozliczane), skończone kursy,
    szkolenia (fundowane przez firme), ogólną szybkość uczenia się, radzenie
    sobie z nagłymi, awaryjnymi sytucjami, ogólne zdolności i chęci do pracy i
    podwyższania swojej wiedzy.

  • 29. Data: 2005-02-15 13:56:23
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    Adam Liberacki wrote:

    > trochę konfabulujesz, nic takiego nie napisałem
    No może "trochę naciągnąłem":), ale głównie chodziło mi oto co innym w tym
    poście, że jeżeli system chodzi poprawnie, a admin "leży" to jest to w
    sumie tez powód do dobrej płacy.

    > o widzisz, to jest jakaś odpowiedź na moje rozterki
    > tylko trochę trudno to zmierzyć i wycenić
    Trzeba wziąść pod uwagę na jakiego informatyka stać firmę:)
    --
    -=:| Staruszek |:=-

  • 30. Data: 2005-02-15 14:18:11
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-15, Adam Liberacki <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Chciałbym zapytać grupowiczów o kwestie wynagrodzenia
    > inforamtyka-administratora, a właściwie premiowanie.
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji, że taki człowiek ma
    > stałą pensję (pracuje czy leży).
    > Oczywiście ma jakieś podstawowe wynagrodzenie.
    > Ale nie bardzo wiem od czego miałyby zależeć premie.
    > Od czego uzależnić wysokość premii?
    Wynagrodzenie podstawowe: pomiędzy 1.5-4 tys. netto.
    Do tego premia 100%. Obniżana, za każdą podjętą interwencję :)
    Praca admina polega na tym, że wszystko ma działać. Innymi słowy - płacisz
    mu za to, że jest niepotrzebny.

    Oczywiście do interwencji nie wliczamy codziennych obowiązków: zakładanie
    kont, przeglądanie logów, robienie backupów, czy też czynności wynikłe
    z awarii sprzętu.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --