PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymogi pracodawcy › Re: Wymogi pracodawcy
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wymogi pracodawcy
    Date: Thu, 11 Nov 2004 10:59:09 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Amrek w news:cmv1oi$psq$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Oczywiscie stałe podwyzszenie pensji o 250 brutto co miesiąc.
    > Wiesz mam zdecydowanie wazniejsze wydatki niz kupno sredniej
    > klasy garnituru a to koszt. 700 zł -2000 zł.

    Liczmy ten najtańszy. Kupmy dwa bo w jednym ciągle chodzić nie za bardzo się
    da. To jest 1400. Do tego kilka koszul, krawatów - też z tych tańszych...
    300 zł? Zostaje Ci około 700 zł w kieszeni (jeśli dobrze liczę). Nie jest to
    dużo, ale na "zdecydowanie ważniejsze wydatki" masz 700 zł więcej. Zawsze to
    coś. O ile dobrze zrozumiałem to pracodawca przyznał podwyżkę na zakup
    garnituru, a nie pokrywanie ważniejszych wydatków pracownika, więc nie ma co
    narzekać, że trzeba dokonać zakupu. Możnaby, gdyby nie przyznał żadnego
    dodatku bądź byłby on tak niski, że należałoby dopłacić z "pensji
    podstawowej" (dotychczasowej).

    > Teoretycznie ja decyduje.

    Praktycznie również. Jesteś w stanie przewidzieć ewentualne konsekwencje
    swojego wyboru, więc możesz dokonać go świadomie.

    > Ale pracodawca jesli chce to moze tak mnie "urządzić" ze albo
    > zaloze krawat albo znajdzie powód zeby dac mi wypowiedzenie.

    No właśnie. Zdecydujesz, że go założysz albo nie ;-) Załóż ten gorszy
    wariant - gorzej będziesz się czuł w krawacie, czy bez pracy? Jeśli w
    krawacie to go nie zakładaj. Być może pracodawca Cię nie zwolni. Jeśli
    jednak zwolni to... brałeś to pod uwagę i zdecydowałeś, że to i tak lepsze
    niż krawat - nie jest więc tragicznie. Teraz zastanów się jak wyglądają
    Twoje możliwości w znalezieniu nowej pracy oraz czy masz szanse na taką
    samą, mniej albo bardziej satysfakcjonującą od obecnej. To również ma spory
    wpływ na podjęcie wyboru praca, czy krawat.

    > Dopoki podaz przewyzsza popyt na prace - to zawsze pracownik
    > bedzie na prawie straconej pozycji bez wzgledu na staz pracy,
    > wyksztalcenie i zaslugi dla firmy.

    To zależy od polityki firmy (mentalności przołożonych). Ale ogólnie to masz
    rację. I trzeba brać to pod uwagę.

    > Ale akurat w moim przypadku mam sie czym bronic. :)

    :-)

    pozdrawiam
    Greg