PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyksztalcenie za granica? › Re: Wyksztalcenie za granica?
  • Data: 2005-02-03 09:56:37
    Temat: Re: Wyksztalcenie za granica?
    Od: "marek" <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:ctrgi8$1g2$1@inews.gazeta.pl...
    > Siema
    > Czy polski inzynier np. informatyki,ma jakas przetlumaczalna nazwe za
    > granica ( no dobra w UK )? Czy inz. z polski jest uznawany za wyzsze
    > wyksztalcenie za granica? I co u nich oznacza Junior Programmer ( czy just
    > graduated = junior programmer ? ).

    zapytaj w alt.pl.emigracja.londyn
    nie wiem, jak sie przelicza studia techniczne.
    Humanistyczne... do 1 maja 2004 r trzeba sie bylo odwolywac do organizacji
    UK NARIC, nie wiem, dokladnie jaki ma to status, pobieraja oplate ok 27
    funtow za wystawienie papierka, ze Twoj polski dyplom X odpowiada dyplomowi
    brytyjskiemu Y. I wszystkie instytucje respektuja ich decyzje.
    I wszystko pieknie, tyle tylko, ze z doswiadczen dwoch bliskich mi osob:
    1. Polski Mgr przetlumaczyli na BA (Hons) i twierdza, ze taki jest
    odpowiednik (tzn ze to nie pomylka)
    2. Polski licencjat przetlumaczyli na BeTEC, co jest odpowiednikiem bardziej
    jakiegos kursu zawodowego - dwuletniego w UK, niz polskich studiow
    licencjackich, czyli BA
    Zatem albo sa niekompetentni, albo celowo zanizaja kwalifakcje ludzi "ze
    wschodu", tym bardziej przykre, ze - z komentarzy ludzi o tym samym poziomie
    wyksztalcenia - ich polscy koledzy bija ich na glowe wiedza.

    No, ale slyszalem ze po wstapieniu do raju 1 maja tytuly naukowe we
    wszystkich krajach unii musza byc respektowane, bez wzgledu czy kraje
    podpisaly miedzy soba jakies umowy, czy nie? Ciekawe, czy to prawda...
    Swoja droga studia magisterskie (hum czy inz) oznaczaja prawie automatycznie
    wyzsze zarobki na danym stanowisku. Albo... klienta nie przyjmuja do pracy w
    ogole, bo ich nie stac, zeby mu placic wiecej na tym stanowisku :)

    marek