PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyksztalcenie za granica? › Re: Wyksztalcenie za granica?
  • Data: 2005-02-03 00:48:41
    Temat: Re: Wyksztalcenie za granica?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 03 Feb 2005 01:22:47 +0100, karol kluska <a...@o...pl> napisał:

    > hm... no... ale to ma pomoc mnie? czy autorowi watku? bo mi nie
    > pomaga... obawiam sie z reszta, ze jemu autorowi watku tez nie... ja
    > polski system edykacji znam - problemem bylo porownanie tegoz do
    > systemu "zachodniego" tudziez angielskiego... problem tego, czemu sie
    > rowna nasz "inzynier" (bez magistra) - no chyba, ze to ja czegos nie
    > rozumiem...
    Z tego serwisu jest pelno odnosnikow - tam juz sadze, mozna sie dokopac.
    Poniewaz nie ma podpisanych umow o uznawaniu wyksztalcenia z GB nie
    deklaruja jednoznacznie, tylko pisza o nostryfikacji - i to zaleznej od
    konkretnej uczelni. Z tego wynika, ze inzynier z Politechniki w Pcimiu
    dolnym niekoniecznie musi byc uznany tak samo jak izynier po AGH. Tak to
    przynajmniej rozumiem, jesli nie wystarcza tlumaczenie podane przy
    wrzuconym wczesniej schemacie.
    Jest troche informatykow z Polski w GB, to pewno jutro sie wlacza ze
    szczegolami.

    "Polskie dyplomy mogą być uznawane bądź na mocy umów międzynarodowych o
    uznaniu równoważności dokumentów o wykształceniu, albo też - w przypadku
    krajów, z którymi takich umów nie podpisano - na podstawie obowiązujących
    w danym kraju przepisów o uznawalności zagranicznych dyplomów.

    Informacje o krajach, z którymi Polska podpisała umowy o uznawaniu
    wykształcenia dostępne są na stronie Biura.

    Szczegółowe informacje na ten temat uznania polskich dyplomów w
    pozostałych krajach można uzyskać w ośrodkach zajmujących się sprawami
    uznawalności wykształcenia właściwym dla danego kraju. Adresy/telefony do
    tych ośrodków są dostępne w pod adresem internetowym
    http://www.enic-naric.net "

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##