PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyksztalcenie za granica? › Re: Wyksztalcenie za granica?
  • Data: 2005-02-04 12:23:00
    Temat: Re: Wyksztalcenie za granica?
    Od: "marek" <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Wiha" <w...@h...com> wrote in message
    news:cttunq$3h9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Typowe polskie kompleksy, czyli kierowanie sie stereotypami - duzo szkoly
    = duzo kasy.
    > Guzik prawda. Zapytajcie np. Anglika co o szkole mysli. Generalnie na
    > zachodzie liczy sie, czy jestes biznesowo zorientowany, masz charyzme i
    > intelekt. Zadna szkola nie gwarantuje sukcesu.
    > Sukces odnasza tylko ludzie z klasa, ktorzy wiedza czego chca i robia cos
    w tym kierunku.

    Twoje stereotypy sa chwytliwe, ale maja sie srednio do brytyjskiej
    rzeczywistosci (doswiadczam na wlasnej skorze juz od 10 lat :)
    Faktycznie znam kilka osob, ktore godziwie zarabiaja, bo, jak piszesz wyzej,
    "Ludzie z klasa, ktorzy wiedza, czego chca" - i ciezko na to pracuja.
    A znam jednak wiecej osob, ktore zarabiaja dobrze, albo bardzo dobrze, a
    prace dostaly glownie dlatego, ze mialy specyficzne wyksztalcenie i rowniez
    doswiadczenie (glownie uzyskane w Polsce).
    No i znam ludzi, ktorzy maja dobre polskie wyksztalcenie i zarabiaja dobre
    pieniadze, choc nie pracuja w swoim zawodzie, ale to juz zupelnie inna
    historia ;)
    Zatem nie pisz mi prosze uogolnien, ze na zachodzie liczy sie, czy jestes
    biznesowo zorientowany - bo to zalezy. Przy ubieganiu sie o pewne, dobrze
    platne prace, to biznesowe zorientowanie mozesz sobie schowac do kieszeni,
    zwyczajnie nie dostaniesz ani pracy, ani nawet odpowiedzi na cv.
    A _odpowiednie do wymagan_ wyksztalcenie z "Europy Wschodniej", nawet jesli
    nie zagwarantuje tej pracy (czy ja pisalem, ze gwarantuje???) - daje
    przynajmniej zaproszenie na interview.

    marek