PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyksztalcenie za granica? › Re: Wyksztalcenie za granica?
  • Data: 2005-02-06 09:17:31
    Temat: Re: Wyksztalcenie za granica?
    Od: "Wiha" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zatem nie pisz mi prosze uogolnien, ze na zachodzie liczy sie, czy jestes
    > biznesowo zorientowany - bo to zalezy. Przy ubieganiu sie o pewne, dobrze
    > platne prace, to biznesowe zorientowanie mozesz sobie schowac do kieszeni,
    > zwyczajnie nie dostaniesz ani pracy, ani nawet odpowiedzi na cv.
    > A _odpowiednie do wymagan_ wyksztalcenie z "Europy Wschodniej", nawet
    jesli
    > nie zagwarantuje tej pracy (czy ja pisalem, ze gwarantuje???) - daje
    > przynajmniej zaproszenie na interview.
    >
    > marek

    Hehe, a czy ja neguje jakiekolwiek konstruktywne doswiadczenie?
    Wiem natomiast, ze trzeba czuc biznes (nie musisz zakladac wlasnej firmy),
    ale jestes zobowiazany, aby wiedziec jak funkcjonuje firma w odniesieniu
    do dziedziny w ktorej zamierzasz sie realizowac. Zada szanujaca sie firma
    nie zatrudni czlowieka z ulicy, ktory na uczeli myslal o niebieskich
    migdalach, a mial np sredna 5. W Polsce roznie bywa, dlatego
    instytucjonalizm jest przedkladny nad jednostke - dlatego mamy tak
    przerosnieta administracje, absurdalne rekrutacje, moda na uczenie sie do
    upadlego - polskie stereotypy.
    Osobisce uwazam, ze jest to patologia, ktora wynika z braku kreatywnosci
    mlodych zdolnych ludzi slepo wierzacych w system, ktory nie przygotowuje
    ich do wymagan realnego rynku. Np taka trzy razy wieksza Francja ma
    o polowe mniej studentow niz Polska...
    Kazdy jest indywidualny i nie mozna budowac wlasnej wartosci, badz czuc
    kompleksow na zagranicznym rynku, na podstawie tego ile i jakich szkol sie
    skonczylo lecz przede wzystkim co sie osiagnelo, co sie reprezentuje i jak
    sie do tego dazylo/zy, aby udowodnic ze warto dac nam szanse
    i tylko o to chodzi.

    Pozdrawiam,
    Wiha