PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wykaz stanowisk pracy w szczegolnych warunkach POMOCY !!!

  • 1. Data: 2004-10-05 21:26:17
    Temat: Wykaz stanowisk pracy w szczegolnych warunkach POMOCY !!!
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Zwracam sie z prosba gdzie moge znalezc wykladnie przepisow prawa ( wykaz
    stanowisk pracy w szczegolnych warunkach) w nastepujacej sprawie:

    Bylem zatrudniony w Browarze Kunter w Grudziądzu na stanowisku Maszynisty
    Chlodniczego.Poniewaz Browar jest jako taki przemyslem spozywczym nie moge
    nigdzie znalezc wykładni, wykazu stanowisk pracy czy praca jako Maszynisty
    Chlodniczego jest wykazana jako praca w szczegolnych warunkach.

    Pracodawca wystawił mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
    pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

    Prosze o pomoc w tej sprawie.

    Pozdrawiam Andrzej

  • 2. Data: 2004-10-05 21:39:09
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2004 23:26:17 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Pracodawca wystawi? mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
    > pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

    http://www.bhp.xtd.pl/article.php?sid=686&mode=threa
    d&order=0&thold=0

    Moze z informacji w tym artykule i linkow na portalu uda ci sie cos
    wydusic.
    Mozesz tez zwrocic sie o pomoc do PIP - powinni wiedziec.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-10-05 22:25:40
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pracodawca wystawił mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
    > pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

    Prawdopodobnie jeszcze obowiązuje:

    rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku
    emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w
    szczególnym charakterze (Dz. U. z 1983 r. Nr 8, poz. 43, zmiany: Dz. U. z
    1985 r. Nr 7, poz. 21; z 1991 r. Nr 39, poz. 167; z 1992 r. Nr 102, poz.
    520; z 1996 r. Nr 63, poz. 292; z 1997 r. Nr 61, poz. 377).
    W załączniku jest wykaz A i wykaz B prac w szczególnych warunkach.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-10-05 22:36:26
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    wydusic.
    Mozesz tez zwrocic sie o pomoc do PIP - powinni wiedziec.

    Nic mi nie udalo sie wydobyc poniewaz kazdy resort ma ministra ktory wydal
    rozporzadzenia jakie stanowiska sa zakwalifikowane jako stanowiska pracy w
    warunkach szczegolnych, Browar jako taki jest firma chyba spozywcza ale jaki
    minister odpowiada,wydal rozporzadzenie o rodzaju stanowisk nie mam pojecia.

    Pozdr Andrzej

  • 5. Data: 2004-10-05 23:28:54
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2004 00:36:26 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

> [...]
    > jaki
    > minister odpowiada,wydal rozporzadzenie o rodzaju stanowisk nie mam

    dzieki postowi wektora znalazlem taki wykaz aktow wykonawczych
    Dz.Urz. MKiS 1983 nr 4 poz. 20 - -
    Dz.Urz. MNiSW 1985 nr 3 poz. 15 - -
    Dz.Urz. MBGPiK 1986 nr 1 poz. 1 - -
    Dz.Urz. MKiS 1987 nr 3 poz. 20 - -
    Dz.Urz. MRW 1988 nr 7 poz. 18 - -
    Dz.Urz. MKiS 1989 nr 1 poz. 2 - -
    Dz.Urz. MRW 1989 nr 2 poz. 2 - -
    Dz.Urz. MZiOS 1989 nr 2 poz. 5 - -
    Dz.Urz. MKiS 1989 nr 4 poz. 32 - -
    Dz.Urz. MZiOS 1989 nr 6 poz. 27 - -
    Dz.Urz. MRiGŻ 1991 nr 2 poz. 2

    ze stron

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    dla zmian w podanym przez Wektora dzienniku ustaw

    Nadal wydaje mi sie, ze rozsadniej bedzie udac sie do PIP i poprosic o
    pomoc w ustaleniu, czy masz prawidlowo wypisane swiadectwo pracy.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-10-06 07:21:22
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Wykaz interesujących Cię stanowisk i prac jest podany w załączniku do
    rozporządzenia RM z dnia 7 lutego 1983 r. Zobacz zwłaszcza Wykaz A, dział
    VIII "W rolnictwie i przemyśle rolno-spożywczym" np. p. 13. "Prace przy
    obsłudze pras filtracyjnych, wirówek i suszarek w przemyśle drożdżowym i
    piwowarskim" lub dział XIV "Prace różne" p. 9 "Bezpośrednia obsługa stacji
    sprężarek".
    A najlepiej udać się do PIP.

    Życzę powodzenia

    wa

  • 7. Data: 2004-10-06 09:45:08
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > piwowarskim" lub dział XIV "Prace różne" p. 9 "Bezpośrednia obsługa stacji

    Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
    stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, strona sie nie
    otwierta !!!!

  • 8. Data: 2004-10-06 10:04:48
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2004 11:45:08 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

    > Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
    > stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, stron

    Nie wszystko jest w necie
    Nie wszystko co w necie jest bezplatne.

    Idz do biblioteki jak masz wszystkie namiary na to, czego szukac.
    W urzedzie gminy rowniez powinni miec komplet itp. itd.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-10-06 10:42:29
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

> [...]

    Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
    stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, strona sie nie
    otwiera !!!!