PracaGrupypl.praca.dyskusjeWybor specjalizacji J2EE czy .NET ? › Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    From: "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Date: Wed, 27 Aug 2003 09:51:34 +0200

    > Gdyby posługiwać się Twoją logiką to po ulicach jeździłyby tylko
    > fiaty/fordy. Przecież taki fiat dzięki modelowi stilo wymiecie
    > najnowszego jaguara, bo ma większy udział w rynku ;)

    hmmm. Chyba jednak przyznasz, ze to samochody sredniej klasy napedzaja
    rynek?

    > Posługiwanie się tabelkami z CW do określania udziału SQL Servera
    > i Oracle'a w rynku ma jedną wadę - liczy się sztuki zaistalowanych
    > serwerów. Jeśli porównasz przychody M$ z segmentu baz i Oracle'a to
    > zobaczysz trochę inny udział w rynku.

    Sadze, ze porownanie przychodow z baz danych mialoby ten sam
    charakterystyczny element - szybszy wzrosc (w stosunku do lat poprzednich),
    przychodow MS.

    > Twoja teoria o zniknięciu Oracle'a wynika prawdopodobnie z braku
    > doświadczenia z poważnymi bazami.

    Tak, nie mam doswiadczenia z "powaznymi" bazami danych, jednak nie
    wypowiadam sie na temat ich jakosci.
    Wiem jednak jaki jest w Polsce rynek na bazy danych i w powaznych
    rozwiazaniach MS SQL jest stosowany coraz czesciej, na niekorzysc Oracle'a.

    > Nie takimi, które do sklepu
    > internetowego potrzebują 20 tabel, ale takimi które mają ich kilkaset,

    takie mamy w firmie lekko liczac 8 ich bedzie plus instalacje u klientow ze
    znaczna przewaga NT/MSSQL.

    >, gdzie tabele moga mieć po
    > kilka miliardów rekordów

    i tak jest w znanych mi instalacjach.

    > i gdzie szybkość i niezawodność ma BARDZO
    > ważne znaczenie

    i tak tez jest (przy czym szybkosc liczona w czasie odpowiedzi nie musi byc
    rzedu milisekund, tak jak w niektorych systemach, ale powinna byc na tyle
    mala zeby userzy nie odczuwali spowolnien).

    > i gdzie możesz sobie tuningowac do woli, a nie
    > zdawać się na inteligencję wizardów napisanych w Redmond.

    no i to jest chyba problem, bo wszyscy w MS widza tylko wizardy.
    Fakt, ze mozliwosci konfiguracyjne MS SQL sa o wiele mniejsze niz Oracle,
    ale zastanowmy sie czemu tak jest?
    Jedna teoria mowi, ze MS tego nie umie bo ma do dupy programistow, inna
    mowi, ze MS bardzo dobrze wie, czego potrzebuje rynek.
    Sam wybierz swoja odpowiedz.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM