PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Wrażenia z rekrutacji
  • Data: 2006-04-01 20:56:29
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisala:
    >W wiadomości <news:e0mdh3$rre$1@atlantis.news.tp i.pl>

    >Oj pewnie, że tak. Tyle tylko, że wizerunek firmy odbiegający mniej lub
    >więcej od naszych oczekiwań nie oznacza automatycznie, że jest to firma
    >buracka.

    Ocena buractwa jest subiektywna.

    Dla mnie odpisanie kazdemu "nie, dziekujemy", nawet jak nadeslanie aplikacji

    ylo bez sensu, to jeden z "luksusowych wysilkow dobrze wychowanego czlowieka"

    - tak jak zjedzenie pewnych trudnych potraw w towarzystwie sztuccami, choc to
    akrobatyka, a rekami sie to to je naturalnie i wygodnie itp.

    O dziwo, nieefektywne wykorzytanie zasobow ma swoj odpowiednik w przyrodzie - u
    niektorych zwierzakow popisywanie sie czyms, co logicznie rzecz biorac
    uposledza zdolnosc przezycia, ostentacyjne trwonienie energii jest oznaka
    atrakcyjnosci - "mimo tego handicapu mam tyle energii, ze stac mnie na calkiem
    dobre zycie z tym - mam duzy margines bezpieczenstwa".

    Firmy tez maja swoje tance godowe, a w nich najwazniejsze jest popisanie sie
    swoja wiarygodnoscia finansowa. Temu sluzy wypasione biuro, skorzane teczki,
    markowe piora i cala reszta. Temu tez sluza rozne czynnosci, bez ktorych mozna
    by sie obejsc, ale sa pokazaniem, ze nas na to stac - np. robienie wystaw
    sztuki przez pewien duzy bank.

    Odpowiadanie na kazda aplikacje dla mnie nalezy do tego popisania sie nadmiarem
    zasobow i wiarygodnoscia. Ktos powiedzial, ze kto ma czas swoich pracownikow na
    takie odpisywanie. Wtedy we mnie pojawia sie mysl: a jesli nadejdzie nowe
    zamowienie lub wydarzy sie cos nieprzewidzianego wymagajacego wiekszego nakladu
    pracy? a jesli dwoch z tych pracownikow pojdzie na zwolnienie lekarskie? Jak
    wtedy firma bedzie funkcjonowac, skoro oblozenie praca jest takie, ze nie ma
    czasu na rozeslanie z automatu odpowiedzi? Ile firma ma kasy, jesli ma taki
    niedobor sily roboczej czy tez nie stac ja na korespondencje?

    >Osobiście szanuję cenny czas swoich pracowników i nie widzę sensu w traceniu
    >go na wysyłanie odpowiedzi osobom, które nawet nie pofatygowały się, by
    >przeczytać ofertę pracy ze zrozumieniem i przysłały aplikacje 'od czapy'.
    >Taka jest kultura korporacyjna w mojej firmie :)

    Oczywiscie bezposrednia wartosc rynkowa mojej opinii, jako nie-klienta, moze
    sie wydawac nikla i krotkofalowo tak rzeczywiscie jest. Dlugofalowo, na
    wiarygodnosc i opinie firmy sklada sie miedzy innymi tysiace takich drobnych
    opinii, ktore przenikaja do tych, ktorzy sa klientami i ktore jako autentyczne
    miewaja wiekszy wplyw niz reklama. A potem nadchodzi ta chwila, w ktorej one
    czynia decydujaca roznice, ktora nazywa sie marka.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl