PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wolny weekend

  • 1. Data: 2002-05-22 10:32:17
    Temat: Wolny weekend
    Od: "pawel michalski" <f...@s...pl>

    Witam pracuje we wtorki i czwartki od 17 - 22 soboty 14 - 22 i niedziele
    10 - 22.
    Od poczatku pracy nie mialem zadnego wolnego weekendu. Pracodawca powiedzial
    ze wony jeden weekend bedzie mnie kosztowa pol miesiecznej wyplaty ("chyba
    go pogielo" - tak sobie pomyslalem) Czy mam jakies podstawy prawne do
    ubiegania sie o ten wolny weekend. Dodam ze pracuje tam teoretycznie od
    stycznia i to na umowe zlecienie (mozliwe jest podpisanie rocznie
    odnawialnej umowy zlecenie z uczniem szkoly sredniej, to tez taka ma
    podpisana)

    pawel m.

    Pozdrawiam
    ---
    pawel michalski
    f...@s...pl
    ---
    "Jestem przekonany, ze swiatowy rynek potrzebuje nie wiecej niz piec
    komputerow"
    Thomas Watson, Prezes IBM, 1943

  • 2. Data: 2002-05-25 06:12:16
    Temat: Re: Wolny weekend
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Nie masz żadnych podstaw prawnych do ubiegania się o wolny weekend. Zawarłeś
    umowę cywilną (umowa zlecenia) i w niej zostały określone (powinny być
    określone) warunki. Pięciodniowy tydzień pracy dotyczy tylko zatrudnionych
    na postawie umowy o pracę

    J.B.

  • 3. Data: 2002-05-25 08:07:19
    Od: "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    pawel michalski <f...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > f...@s...pl
    > ---
    > "Jestem przekonany, ze swiatowy rynek potrzebuje nie wiecej niz piec

    No...dwa dni wolnego w tygodniu jednak masz...bo jak najpierw czytalem, to
    mnie zaszokowalo ze tak na okraglo 7 dni w tygodniu.

    Jeszcze pol roku ci zostalo... a potem mozesz negocjowac inne warunki,
    chociaz tak mi wyglada, ze pracodawcy szczegolnie o te soboty i niedziele.
    chodzi.

    Ja osobiscie takiej pracy bym nie podjal( tzn w tym momencie mojego
    zycia....nie wiem co po paru miesiacach bezrobocia bym powiedzial....)

    Natomiast jesli masz taka mozliwosc...rozumiem ze sie uczysz i nie koliduje
    ci to z czasem nauki...

    Pozdrawiam
    Krzysztof